Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Ποιές θα είναι οι περιοχές για κυνηγι

Kυνηγετικές περιοχές, μπορεί να χαρακτηρίζονται ως συνεχείς ελεγχόμενες κυνηγετικές εκτάσεις, ανεξαρτήτως ιδιοκτησίας, όχι μικρότερες των 2.500 στρεμμάτων, εντός του χώρου της ηπειρωτικής Ελλάδας -αντί 5.000 στρεμμάτων έως σήμερα- και 500 τουλάχιστον στρεμμάτων στη νησιωτική Ελλάδα. Σύμφωνα με το ΥΠΕΚΑ, η ρύθμιση αυτή στοχεύει στον περιορισμό των επιφανειών αυτών και στην απελευθέρωση μεγάλων επιφανειών δασών οι οποίες σήμερα, για τις ανάγκες λειτουργίας των ελεγχόμενων κυνηγετικών περιοχών, είναι περιφραγμένες και μη προσβάσιμες και στην προσέλκυση σχετικών επενδύσεων, στη δημιουργία θέσεων εργασίας αλλά και την προσέλκυση ειδικού τουρισμού.

Ενεργειακοί Επιθεωτητές : Εως 31/10

Μετά την ψήφιση του νόμου 4178/2013, το ΥΠΕΚΑ προχώρησε στη συγκρότηση του «οριστικού» Μητρώου Ενεργειακών Επιθεωρητών. Από τις 9 Σεπτεμβρίου 2013, ημερομηνία εκκίνησης της διαδικασίας, η Ειδική Υπηρεσία Επιθεωρητών Ενέργειας (ΕΥΕΠΕΝ), αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΕΚΑ, έχει υποδεχτεί περί τις 6.000 Αναγγελίες Έναρξης Δραστηριότητας και έχει ήδη εγγράψει στα οικεία Μητρώα 3.000 Ενεργειακούς Επιθεωρητές. Η διαδικασία υποβολής Αναγγελιών είναι και θα παραμείνει ανοιχτή σε όλους τους διπλωματούχους και πτυχιούχους μηχανικούς που ολοκληρώνουν επαρκώς την παρακολούθηση των ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων Ενεργειακών Επιθεωρητών και πληρούν τις λοιπές νόμιμες προϋποθέσεις. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν την Αναγγελία τους στο ηλεκτρονικό Μητρώο της ΕΥΕΠΕΝ (www.buildingcert.gr), ακολουθώντας τις οδηγίες που είναι αναρτημένες σε αυτό και το ΥΠΕΚΑ από την πλευρά του θα μεριμνήσει για την ταχύτερη δυνατή εξέτασή τους. Σήμερα, ο μέσος εκτιμώμενος χρόνος αναμονής για την εξέταση από την ΕΥΕΠΕΝ είναι 2 εβδομάδες από την ημερομηνία υποβολής της Αναγγελίας. Σε όσους είχε χορηγηθεί προσωρινή άδεια Ενεργειακού Επιθεωρητή με ημερομηνία λήξης την 6η Οκτωβρίου 2013 και δεν έχουν στο μεταξύ μετεγγραφεί στο «οριστικό» Μητρώο, παρέχεται η δυνατότητα διεκπεραίωσης των εκκρεμών υποθέσεών τους έως την 31η Οκτωβρίου 2013.

Ανέβασε κατα 25% την προσφορά ο Λάτσης

Νέα προσφορά για την απόκτηση του 100% της Ελληνικό ΑΕ απο τον Ομιλο Λάτση. Η νέα προσφορά ανέρχεται σε 700 εκατ. ευρώ περίπου στην καθαρή παρούσα αξία). Ειδικότερα, η νέα προσφορά της κοινοπραξίας εταιρειών Lamda Development, Fosun Group και Al Maabar ήταν κατά 25% υψηλότερη από την αρχική όπως επισημαίνεται και στην επίσημη ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ, στην οποία τονίζεται επίσης ότι η βελτιωμένη προσφορά υπερβαίνει την αποτίμηση του ανεξάρτητου αποτιμητή. Στην ανακήρυξη ή μη του προτιμητέου επενδυτή θα προχωρήσει το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ σε επόμενη συνεδρίασή του και αφού λάβει υπόψη του όλα τα δεδομένα, καθώς και την εισήγηση του Συμβουλίου Εμπειρογνωμόνων. Εφόσον η συμφωνία ολοκληρωθεί, η Lamda Development θα καταβάλει άμεσα τα 304,7 εκατ. ευρώ από το σύνολο των 915 εκατ. ευρώ του τιμήματος και το υπόλοιπο εντός 10 ετών, σύμφωνα με τους όρους της σχετικής σύμβασης.

Η τρόικα θέλει νέες επώδυνες αλλαγές

Το "ράβε ξήλωνε" του ενιαίου φόρου φαίνεται ότι θα συνεχιστεί.Οι ελεγκτές χθες ενημερώθηκαν για το νομοσχέδιο του νέου ενιαίου φόρου ακινήτων, αλλά εξέφρασαν τη διαφωνία τους και ζήτησαν να τροποποιηθεί σε πολλά σημεία, προκειμένου να διασφαλίσει το στόχο της άντλησης εσόδων που έχουν ζητήσει: 2,9 δισ. εάν μειωθούν οι φόροι μεταβίβασης ή 2,7 δισ. εάν παραμείνουν αμετάβλητοι. Με βάση το σχέδιο που παρουσίασε το ΥΠΟΙΚ η τρόικα ζήτησε αλλαγές ώστε να εισπραχθούν 100-150 εκατ. ευρώ περισσότερα, από το φόρο ακινήτων, σε σύγκριση με τις προβλέψεις του υπουργείου Οικονομικών. Ενώ το ΥΠΟΙΚ προβλέπει απώλειες, με το νέο σχέδιο, της τάξης των 250 εκατ. ευρώ, η τρόικα εκτιμά τις απώλειες σε 350-400 εκατ. ευρώ. Σε τυχόν ανασχεδιασμό του πλαισίου φορολογίας των ακινήτων, το ποσό των 100-150 εκατ. ευρώ που ζητεί επιπλέον η τρόικα θα επιμεριστεί είτε στα αστικά ακίνητα είτε στα αγροτεμάχια. Θα ξεκινήσει έτσι ένας γύρος αντιπαράθεσης μεταξύ των βουλευτών ΝΔ και ΠΑΣΟΚ και της κυβέρνησης. Επίσης πληροφορίες αναφέρουν πως ενώ ο στόχος ήταν η κατάθεση του νομοσχεδίου στη Βουλή πριν από τον προϋπολογισμό του 2014, είναι πιθανόν το νομοσχέδιο να κατατεθεί μετά τις 21 Νοεμβρίου, αλλά να ψηφιστεί πριν από τον προϋπολογισμό. Πιο αναλυτικά, το τελευταίο σχέδιο για τον νέο φόρο θα αποτελείται από τον κύριο και τον συμπληρωματικό φόρο.

1. Κύριος φόρος Θα επιβαρύνει όλες τις κατηγορίες ακινήτων, δηλαδή κτίσματα, οικόπεδα εντός σχεδίων πόλεων ή οικισμών και εκτάσεις γης εκτός σχεδίων πόλεων ή οικισμών (αγροτεμάχια, αγρούς, βοσκοτόπους κ.λπ.). Θα επιβάλλεται αυτοτελώς σε κάθε ακίνητο και θα υπολογίζεται επί των επιφανειών ως εξής: Το νέο σχέδιο για τη φορολογία ακινήτων

Κτίρια: Ο συντελεστής του βασικού φόρου θα κυμαίνεται από 2 έως 13 ευρώ ανά τ.μ. ανάλογα με την τιμή ζώνης στην οποία βρίσκεται κάθε ακίνητο. Συνολικά προβλέπονται 12 φορολογικά κλιμάκια (το νομοσχέδιο για τον Ενιαίο Φόρο Ακινήτων προέβλεπε για τα κτίρια συντελεστή βασικού φόρου κυμαινόμενο από 2,3 έως 17 ευρώ ανά τ.μ. σε 20 φορολογικά κλιμάκια). Για κάθε κτίσμα, ο βασικός φόρος θα προκύπτει με πολλαπλασιασμό του συντελεστή βασικού φόρου που αντιστοιχεί στην τιμή ζώνης του ακινήτου επί τον αριθμό των τετραγωνικών μέτρων της επιφάνειας των κύριων χώρων του. Στη συνέχεια ο βασικός φόρος θα μεταβάλλεται ανάλογα με ορισμένα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κτίσματος. Συγκεκριμένα, θα πολλαπλασιάζεται διαδοχικά με συντελεστές που «αποτυπώνουν» την παλαιότητα του κτιρίου, τον όροφο και τον αριθμό των προσόψεων που έχει το ακίνητο σε δρόμους. Σε περίπτωση που το κτίσμα είναι μονοκατοικία προβλέπεται πρόσθετος συντελεστής μονοκατοικίας, με τον οποίο θα πολλαπλασιάζεται το γινόμενο που θα έχει προκύψει από τους προηγούμενους πολλαπλασιασμούς. Για τα κτίρια ειδικών συνθηκών (διατηρητέα, υπό απαλλοτρίωση κ.λπ.) προβλέπεται μειωτικός συντελεστής 0,5, ο οποίος θα περιορίζει τον τελικό φόρο κατά 50%. Οι βοηθητικοί χώροι για κάθε είδους κτίριο θα φορολογούνται με το 10% του κανονικού συντελεστή βασικού φόρου. Πλήρη απαλλαγή θα προβλέπεται για τα κτίσματα που προορίζονται για γεωργική και κτηνοτροφική χρήση (μαντριά, στάνες, στάβλοι, κοτέτσια, θερμοκήπια, χώροι αποθήκευσης προϊόντων φυτικής παραγωγής κ.λπ.) θα προβλέπεται πλήρης απαλλαγή.

Ελαφρύνσεις Για τα ηλεκτροδοτούμενα κτίσματα οι επιβαρύνσεις που θα προκύπτουν από τον νέο φόρο, θα είναι χαμηλότερες από 4,4% έως 21,6% σε σύγκριση με αυτές που προκαλεί το Έκτακτο Ειδικό Τέλος Ακινήτων (ΕΕΤΑ), το οποίο επιβάλλεται σήμερα μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ. Μεσοσταθμικά, ο νέος φόρος για τα ηλεκτροδοτούμενα κτίσματα θα είναι μειωμένος κατά 16% σε σύγκριση με το ΕΕΤΑ.

Οικόπεδα εντός σχεδίων πόλεων ή οικισμών: Ο βασικός φόρος θα κυμαίνεται από 3 έως 9.000 ευρώ το στρέμμα, σε 25 κλιμάκια. Υπολογίζεται ότι θα χαμηλότερος από 70% έως 90% σε σχέση με τον Ενιαίο Φόρο Ακινήτων. Μεσοσταθμικά, οι επιβαρύνσεις που θα προκύπτουν θα είναι μειωμένες κατά 83% σε σύγκριση με τις επιβαρύνσεις που προκαλούσε ο ΕΝΦΑ. Αγροτεμάχια, αγροί, βοσκότοποι και λοιπές εκτάσεις γης εκτός σχεδίων πόλεων ή οικισμών: Ο βασικός φόρος ορίζεται στο 1 ευρώ ανά στρέμμα ή στο 0,001 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο. Προβλέπεται επίσης συντελεστής θέσης κλιμακούμενος από 1 έως 3, συντελεστής άρδευσης 1,1, συντελεστής χρήσης 0,1 για τις δασικές εκτάσεις, 0,5 για τους βοσκοτόπους, 2 για τις καλλιέργειες κάθε είδους, 5 για τα λατομεία και 8 για τις υπαίθριες εκθέσεις. Στις εκτάσεις υπό απαλλοτρίωση θα εφαρμόζεται μειωτικός «συντελεστής απαλλοτρίωσης» 0,75, ενώ για τις εκτάσεις που περιλαμβάνουν και κατοικία εξοχική ή κύρια άνω των 150 τετραγωνικών μέτρων, θα εφαρμόζεται συντελεστής κατοικίας 5, δηλαδή ο φόρος θα πενταπλασιάζεται (όπως προβλεπόταν και στο σχέδιο για τον ΕΝΦΑ).

Ο υπολογισμός του φόρου για τις εκτάσεις εκτός σχεδίου θα γίνεται ως εξής: ο βασικός φόρος 0,001 ευρώ ανά τ.μ. θα πολλαπλασιάζεται με τον αριθμό των τετραγωνικών μέτρων της επιφάνειας της έκτασης και εν συνεχεία με τον συντελεστή θέσης, τον συντελεστή άρδευσης (αν η έκταση είναι αρδευόμενη) και τον συντελεστή χρήσης. Ουσιαστικά, με το νέο σχέδιο ο συντελεστής για τις μονοετείς καλλιέργειες (βαμβάκι, σιτηρά, καπνά κ.λπ.) αυξάνεται σε 2 από 1 που προβλεπόταν στο σχέδιο για τον ΕΝΦΑ δηλαδή διπλασιάζεται. Επιπλέον, καθιερώνεται ένας νέος συντελεστής για τις αρδευόμενες εκτάσεις, ο συντελεστής άρδευσης 1,1, ο οποίος προσαυξάνει το φόρο περαιτέρω κατά 10%. Από την άλλη πλευρά, ο συντελεστής απόστασης από τη θάλασσα, ο οποίος προβλεπόταν στο σχέδιο για τον ΕΝΦΑ μόνο για τις εκτάσεις που είχαν απόσταση μικρότερη των 800 μέτρων από τη θάλασσα και κλιμακωνόταν από 1,2 έως 3 καταργείται.

Οι αλλαγές αυτές θα έχουν ως αποτέλεσμα να προκύψουν αυξημένοι φόροι για χιλιάδες κατά κύριο επάγγελμα αγρότες που κατέχουν εκτάσεις με μονοετείς καλλιέργειες και ταυτόχρονα να μειωθούν σημαντικά οι φορολογικές επιβαρύνσεις για τις παραθαλάσσιες εκτάσεις. Σε γενικές γραμμές πάντως, οι φόροι στα αγροτεμάχια θα είναι μειωμένοι σημαντικά σε σύγκριση με αυτούς προέκυπταν με βάση το νομοσχέδιο για τον ΕΝΦΑ. Κι αυτό διότι ο βασικός φόρος πέφτει στο 1 ευρώ ανά στρέμμα ή στο 0,001 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, από 1,5 ευρώ ανά στρέμμα ή 0,0015 ευρώ ανά τετραγωνικό, που προέβλεπε το σχέδιο νόμου για τον ΕΝΦΑ. Μειώνεται δηλαδή κατά 33%.

2. Συμπληρωματικός φόρος Ο συμπληρωματικός φόρος θα έχει τη λογική του Φόρου Ακίνητης Περιουσίας (ΦΑΠ) που ισχύει και σήμερα. Δηλαδή θα επιβάλλεται στο σύνολο της αξίας των κτισμάτων και των οικοπέδων εντός σχεδίων πόλεων ή οικισμών που κατέχουν τα φυσικά πρόσωπα, με αφορολόγητο όριο και προοδευτική φορολογική κλίμακα. Το αφορολόγητο όριο θα είναι αυξημένο στις 300.000 ευρώ. Επίσης οι συντελεστές του συμπληρωματικού φόρου θα ξεκινούν από 0,2% για ακίνητες περιουσίες συνολικής αξίας λίγο πάνω από το αφορολόγητο όριο των 300.000 ευρώ και θα φθάνουν το 1% για περιουσίες αξίας άνω των 5 εκατομμυρίων ευρώ. Τα νομικά πρόσωπα θα φορολογούνται όπως και τώρα με τον ΦΑΠ: θα επιβαρύνονται με το συμπληρωματικό φόρο από το πρώτο ευρώ της αξίας της ακίνητης περιουσίας τους. Δηλαδή για τα νομικά πρόσωπα δεν θα ισχύει αφορολόγητο όριο στο συμπληρωματικό φόρο (όπως και στον ΦΑΠ). Οι συντελεστές του νέου φόρου πάντως θα είναι κατά τι μειωμένοι, από 0,6% και 0,3% σε 0,5% και 0,25% αντιστοίχως. Το νέο σχέδιο για τη φορολογία των ακινήτων προβλέπει επίσης: Την αύξηση των εισοδηματικών ορίων μέχρι τα οποία παρέχεται μερική ή ολική απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής του νέου φόρου ακινήτων στους οικονομικά ασθενέστερους, δηλαδή σε ανάπηρους, μακροχρόνια άνεργους, τρίτεκνους και πολύτεκνους. Συγκεκριμένα, το όριο ετησίου εισοδήματος αυξάνεται από 7.000 σε 9.000 ευρώ ενώ η προσαύξηση του ορίου παραμένει στα 1.000 ευρώ για τη σύζυγο και κάθε προστατευόμενο μέλος. Ρήτρα εισπραξιμότητας, σύμφωνα με την οποία όσο μεγαλύτερο ποσοστό εισπραξιμότητας επιτυγχάνεται πάνω από τον στόχο, ο οποίος αυτή τη στιγμή ανέρχεται σε 82%, τόσο θα μειώνεται η φορολογική επιβάρυνση των ακινήτων.

'Ασχημα μαντάτα για την πορεία των τιμών

Το ευρωπαϊκό stress test προβλέπει σημαντική περαιτέρω μείωση των τιμών κατοικιών ακόμη και με το βασικό σενάριο. Οι τιμές των κατοικιών με το βασικό σενάριο θα υποχωρήσουν κατά 7,7% φέτος, κατά 3,7% το 2015 και κατά 1,2% το 2016 ενώ για τα εμπορικά ακίνητα προβλέπεται μικρότερη υποχώρηση για τη διετία 2014-15 ( 3,7% και 0,8%) και οριακή ανάκαμψη το 2015 (0,6%) Υπό το δυσμενές σενάριο της EBA οι τιμές των κατοικιών προβλέπεται να υποχωρήσουν 11,1% φέτος, 9,9% το 2015 και 7,9% το 2016 ενώ των εμπορικών ακινήτων θα υποχωρήσουν αντίστοιχα κατά 5,9%, 4,5% και 3,5%. Οι τραπεζίτες θεωρούν ότι οι παραπάνω παραδοχές δεν συνάδουν με τα ιστορικά στοιχεία συμπεριφοράς της αγοράς ακινήτων και βέβαια με την τάση μείωσης των μη εξυπηρετούμενων δανείων. Υπενθυμίζουν ότι οι τιμές των ακινήτων υποχώρησαν σε μικρότερο ποσοστό απ ότι υπολόγιζε η Τρόικα την περίοδο 2011-13 παρ ότι η ύφεση ήταν κατά πολύ υψηλότερη της προσδοκώμενης και ότι τα μη εξυπηρετούμενα στεγαστικά δάνεια μειώνονται από το δ τρίμηνο του 2013 ( πχ Alpha) ή επιβραδύνει σημαντικά ο ρυθμός δημιουργίας νέων επισφαλειών μετά και τις νέες νομοθετικές ρυθμίσεις.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki