Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Εξοχική: Ηχηρά ονόματα

Ολο και περισσότεροι ευκατάστατοι Ρώσοι αποκτούν εξοχικά στη Χαλκιδική, ενώ ρωσικές εταιρείες αγοράζουν ξενοδοχεία και επενδύουν σε γη. Ακριβής εικόνα για τις ρωσικές επενδύσεις στη Χαλκιδική δεν υπάρχει. Ομως, οι Ρώσοι φέρεται να έχουν αγοράσει ήδη μια μεγάλη ξενοδοχειακή μονάδα στην Ποτίδαια, μια άλλη στα Ψακούδια, εμφανίζονται ενδιαφερόμενοι να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό για την αγορά μεγάλου ξενοδοχείου στη Γερακινή, ενώ χτίζουν σε συνεργασία με ελληνική εταιρεία ξενοδοχειακή μονάδα εξακοσίων κλινών στο Παλιούρι. «Συνήθως κυνηγούν ευκαιρίες και ψάχνουν να αγοράσουν με τιμές κάτω του 30% της αξίας. Επενδύουν σε γη, πολυτελείς εξοχικές κατοικίες και ξενοδοχεία. Μέχρι τώρα έχουν αγοράσει οχτώ έως δέκα ξενοδοχεία» λέει κορυφαίος ξενοδοχειακός παράγων. της  Χαλκιδικής.Ο επιχειρηματίας κ. ..., μέλος του Δ.Σ. του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου της Μόσχας , διαθέτει πολυτελή εξοχική κατοικία στη χερσόνησο της Κασσάνδρας. Και βέβαια δεν είναι ο μόνος. Απέναντί του, στο δεύτερο πόδι, αυτό της Σιθωνίας, με θέα τον Αθω, μια έπαυλη χτισμένη σε πευκόφυτη πλαγιά επτά στρεμμάτων, φέρεται να ανήκει σένα κορυφαίο ρώσο παράγοντα.

Ενδιαφέρον υπάρχει και για την Κρήτη, την Κέρκυρα, την Πάτμο. Ρωσικά κεφάλαια αγόρασαν τον ΠΑΟΚ, εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την αγορά του ΟΣΕ, ενώ στους εγχώριους επιχειρηματικούς κύκλους κυκλοφορούν φήμες ότι δεν θα παραμείνουν αδιάφοροι σε ενδεχόμενη αποκρατικοποίηση κάποιου λιμανιού στη Βόρεια Ελλάδα, με πρώτο της Θεσσαλονίκης, καθώς θα απαλλάσσονταν από τον βραχνά της διέλευσης των Δαρδανελλίων στη μεταφορά χύδην φορτίων για την οποία τώρα πληρώνουν πανάκριβα τους Τούρκους. Ομως, μπορεί οι Ρώσοι να έχουν τα σκήπτρα σε επενδύσεις και τουρισμό, , όμως και οι άλλοι Βαλκάνιοι δεν πάνε πίσω σε αγορές κατοικιών, μικρών ξενοδοχειακών μονάδων και βεβαίως σε ροές τουριστών στη Χαλκιδική. Κορυφαίοι πολιτικοί απο Βουλγαρία , ΠΓΔΜ αλλά και Αλαβανία φέρονται ιδιοκτήτες εξοχικών σε Σιθωνία και  Κασσάνδρα.

Ακίνητα : Επένδυση μόνο για πλούσιους

Τελικά οι κυβερνήσεις Παπανδρέου, Παπαδήμου και Σαμαρά διαμόρφωσαν ένα πλαίσιο λειτουργίας στην αγορά ακινήτων το οποίο ουσιαστικά απομακρύνει την μεσαία τάξη απο την ακίνητη περιουσία η οποία σύντομα θα αποτελεί επένδυση μόνο των πλουσίων ή εκείνων που αναζητούν πρώτη κατοικία. Πως μας οδήγησαν σε αυτή την κατάσταση;

1. Η καθιέρωση φόρου σε όλα ακίνητα ανεξάρτητα απο τη μορφή και την απόδοση που παρεχουν στον ιδιοκτήτη τους σε συνδυασμόμε τις υπόλοποιπες φορολογίες(νοίκια , υπεραξία κα) καθιστά το φορλογικό κόστος δυσβάστακτο. Ετσι οι προσδοκίες για πιθανές αποδόσεις εξανεμίζονται αφού και οι τιμές καταρρέουν.

2. Οι αποδόσεις των ακινήτων σε σχέση με τα επιτόκια καταθέσεων καθιστά την αγορά κατοικίας για κάλυψη στεγαστικών αναγκών ασύμφορη. Είναι προτιμότερο κάποιος να πληρώνει χαμηλό ενοίκιο παρά να πάρει στεγαστικό δάνειο (με υψηλό επιτόκιο) προκειμένου να αγοράσει το δικό του σπίτι.

3.Οι επισφάλειες στην αγορά ακινήτων είναι σημαντικά υψηλές . Σήμερα κανείς ιδιοκτήτης δεν γνωρίζει αν τον επόμενο μήνα θα εισπράξει το νοίκι ή αν θα βρεθεί αναγκασμένος να πληρώνει λογαριασμούς ρεύματος , νερού του ενοικιαστή που εξαφανίστηκε . Το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο όπως τουλάχιστον λειτουργεί σήμερα, δημιουργεί μεγάλα προσκόμματα (μεγάλα έξοδα σε σχέση με το αντικείμενο της υπόθεσης, χρονοβόρες διαδικασίες, γραφειοκρατία) στους ιδιοκτήτες ακινήτων που θα επιδιώξουν να εισπράξουν δια της νομικής οδού τα απλήρωτα ενοίκιά τους.

4. Στις εμπορικές μισθώσεις, ο «νόμος Κατσέλη» έδωσε τη δυνατότητα στους ενοικιαστές να «σπάσουν» από μόνοι τους τις μακροχρόνιες συμβάσεις που οι ίδιοι είχαν υπογράψει. Πρόσφατα μάλιστα, τροπολογία » παρέτεινε για ένα ακόμη χρόνο αυτό το δικαίωμα, με αποτέλεσμα να προκληθεί έντονη στρέβλωση στο συγκεκριμένο κομμάτι της αγοράς.

5. Με τις φορολογίες πολλά ακίνητα που αποφέρουν εισόδημα θα έχουν ετήσια φορολογική επιβάρυνση η οποία θα ξεπερνά το ενοίκιο !

Ερχονται Ζώνες Συγκέντρωσης Συντελεστή Δόμησης

Δημιουργούνται Ζώνες Συγκέντρωσης Συντελεστή Δόμησης. Οι ζώνες αυτές θεσμοθετούνται με το νέο πολεοδομικό νομοσχέδιο, που βρίσκεται στην τελική ευθεία της επεξεργασίας του και αναμένεται εντός του μήνα να δοθεί για δημόσια διαβούλευση, ώστε ακολούθως να προωθηθεί για ψήφιση στη Βουλή και να γίνει νόμος του κράτους πριν από το τέλος του έτους. Από το σύνολο των 12.500 μικρών οικισμών και οικισμών προ του 1923 που υπάρχουν στην ελληνική επικράτεια, δημιουργούνται κατά προτεραιότητα «ζώνες συγκέντρωσης συντελεστή δόμησης» στους 2.000 μικρούς και εγκαταλελειμμένους οικισμούς. Εξετάζεται η δημιουργία τέτοιων ζωνών και σε πολεοδομικούς πόλους αστικών κέντρων της περιφέρειας. Αυτές οι ζώνες, σύμφωνα με το νομοσχέδιο προκαταβολικά απαγορεύεται και δεν θα μπορούν να δημιουργηθούν στα όρια των νομών Αττικής, Θεσσαλονίκης και Ηρακλείου Κρήτης, καθώς αυτές οι περιοχές χαρακτηρίζονται ως περιοχές υψηλής πολεοδομικής επιβάρυνσης. Στο υπό κατάρτιση νομοσχέδιο προβλέπεται επίσης ότι στις «ζώνες συγκέντρωσης συντελεστή δόμησης» η αρτιότητα των οικοπέδων θα είναι κατά κανόνα έκτασης 400 τετραγωνικών μέτρων και ο μέγιστος συντελεστής δόμησης 0,5. Ως ελάχιστο εμβαδόν για τον καθορισμό ζώνης ορίζονται τα 5.000 στρέμματα. Οι «ζώνες συγκέντρωσης δόμησης» θα είναι αποκλειστικά περιοχές αμιγούς κατοικίας, θα πολεοδομούνται με ειδικό καθεστώς και απέχουν από οικιστικό κέντρο της περιοχής όχι πάνω από 20 χιλιόμετρα.

Αραχνιάζουν 4 δισ

Πάνω από 3.000 σχολάζουσες κληρονομιές εκκρεμούν στα συρτάρια της Διεύθυνσης Εθνικών Κληροδοτημάτων και στις Περιφέρειες. Το μέγεθος των περιουσιών σε μετρητά και ακίνητα, παραμένει άγνωστο λόγω αδυναμίας στελέχωσης και έλλειψης τεχνικής υποδομής της αρμόδιας Διεύθυνσης να καταγράψει και να επεξεργαστεί τα στοιχεία.Αναφορικά με τις «σχολάζουσες κληρονομιές», αυτές αφορούν περιουσίες αποθανόντων οι οποίοι δεν έχουν κληρονόμους. Η διαχείριση των περιουσιών αυτών ασκείται στις περισσότερες των περιπτώσεων από δικηγόρους. Οι «σχολάζουσες κληρονομιές» υπολογίζονται σε περίπου 4 δισ. ευρώ.

Βιομηχανιες και επαγγελματικά παντού

Σε πλήρη περιβαντολλογική απαξίωση οδηγείται η χώρα . Πληροφορίες φέρουν ότι με το νομοσχέδιο «Χωροταξική και πολεοδομική μεταρρύθμιση, χρήσεις γης και άλλες διατάξεις» που ετοιμάζει το ΥΠΕΚΑ δίνεται η δυνατότητα κατασκευής βιομηχανικών ή ακινήτων επαγγελματικών χρήσεων στο σύνολο σχεδόν της Ελλάδας.

Βιομηχανικές περιοχές

Σε κάθε δήμο, το Δημοτικό Χωροταξικό Σχέδιο Ανάπτυξης θα ορίζει μια περιοχή στην οποία θα επιτρέπεται η ανάπτυξη παραγωγικών και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και μια άλλη βιομηχανικού χαρακτήρα. Οι συγκεκριμένες περιοχές, ολόκληρες ή τμήματά τους, θα πολεοδομούνται και θα λειτουργούν ως υποδοχείς αυτών των δραστηριοτήτων. Οι ζώνες αυτές, ωστόσο, θα μπορούν να χωροθετούνται πολύ κοντά σε πόλεις και οικισμούς, καθώς από τη στιγμή που θα εγκρίνεται ένα Δημοτικό Χωροταξικό Σχέδιο Ανάπτυξης θα παύουν να ισχύουν και οι περιορισμοί που θέτει το Προεδρικό Διάταγμα 24/5/85 ΦΕΚ 270Δ. Σήμερα, βάσει του συγκεκριμένου ΠΔ απαγορεύεται η ανέγερση νέων βιομηχανικών εγκαταστάσεων μέσης και υψηλής όχλησης σε ζώνη 700 μέτρων γύρω από πόλεις και οικισμούς με πληθυσμό από 2.000 ως 10.000 κατοίκους και σε ζώνη 1.000 μέτρων σε πόλεις μεγαλύτερες των 10.000 κατοίκων. Στους δήμους με έντονη κτηνοτροφική δραστηριότητα θα δημιουργούνται κτηνοτροφικά πάρκα σε εκτός σχεδίου περιοχές, με στόχο την κοινή χρήση και αξιοποίηση των υποδομών δρόμοι, εγκαταστάσεις, δίκτυα ηλεκτρισμού και ύδρευσης/αποχέτευσης, δίκτυα διαχείρισης των απορριμμάτων και αποβλήτων. Προβληματικές περιοχές Σε περιοχές με κρίσιμα προβλήματα π.χ. τόποι με εκτεταμένες δραστηριότητες εξόρυξης, πληγείσες περιοχές από φυσικές ή άλλες καταστροφές κ.λπ. μπορεί να θεσπίζονται ειδικά καθεστώτα οικονομικής ενίσχυσης για τις επιχειρήσεις που εγκαθίστανται εκεί ή να επιβάλλονται ανταποδοτικά τέλη στα νομικά ή φυσικά πρόσωπα που αναπτύσσουν εκεί τις δραστηριότητές τους. Στις εκτός σχεδίου περιοχές όπου δεν έχουν καθοριστεί χρήσεις όπως περιοχές προστασίας, κατοικίας με εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, υποδοχής συντελεστή δόμησης, ιδιωτικής πολεοδόμησης, βιομηχανική περιοχή κ.λπ. θα επιτρέπονται όλες οι χρήσεις των εκτός σχεδίου περιοχών καθώς και εγκαταστάσεις και δραστηριότητες χαμηλής και μέσης όχλησης.

Ζώνη δόμησης στις προστατευόμενες περιοχές

Τη δημιουργία μιας ζώνης 200 μέτρων γύρω από αυτοκινητοδρόμους, Εθνικές ή Επαρχιακές Οδούς οι οποίες βρίσκονται εντός περιοχών ή ζωνών προστασίας προτείνει το νομοσχέδιο του ΥΠΕΚΑ. Στις περιοχές αυτές, κατά παρέκκλιση από κάθε άλλη διάταξη, θα επιτρέπεται η χορήγησης έγκρισης δόμησης και άδειας δόμησης σε ακίνητα με πρόσωπο επί των οδών αυτών καθώς και σε όσα βρίσκονται σε βάθος ως 200 μέτρα. Στο κείμενο του νομοσχεδίου δεν διευκρινίζεται εάν, κατά παρέκκλιση, η συγκεκριμένη διάταξη θα ισχύσει και για τις προστατευόμενες περιοχές για τις οποίες έχουν ήδη καθοριστεί με Προεδρικό Διάταγμα χρήσεις γης, όροι και περιορισμοί. Πρακτικά και τουλάχιστον σε περιοχές μεγάλου οικονομικού ενδιαφέροντος, η πιθανότερη κατάληξη θα είναι η «γραμμική ανάπτυξη» κατά μήκος των οδών, με αποτέλεσμα τον κατακερματισμό οικοτόπων και προστατευόμενων περιοχών. Σε κάθε περίπτωση, η έγκριση δόμησης και άδεια δόμησης θα χορηγείται σύμφωνα με τις χρήσεις γης και τους όρους δόμησης που ίσχυαν πριν από τον καθορισμό της περιοχής προστασίας. Στα ακίνητα αυτά θα επιτρέπεται η εγκατάσταση μη οχλουσών δραστηριοτήτων, δηλαδή κατοικίες, εγκαταστάσεις αναψυχής, χονδρεμπόριο, πολιτιστικά κτίρια, κτίρια αποθήκευσης, γήπεδα στάθμευσης, πρατήρια καυσίμων κ.ά. Διοικητικές Πράξεις οι οποίες έχουν εκδοθεί σε ακίνητα εντός των παραπάνω εκτάσεων θα θεωρούνται έγκυρες και ισχυρές εφόσον δεν έχουν ακυρωθεί με αμετάκλητη δικαστική απόφαση. Σε αυτά τα ακίνητα στα οποία μπορεί να περιλαμβάνονται και νομιμοποιημένα αυθαίρετα θα επιτρέπεται η χορήγηση έγκρισης δόμησης και άδειας δόμησης για επέκταση, τροποποίηση ή εκσυγχρονισμό κτιρίων και εγκαταστάσεων καθώς και η ανανέωση των περιβαλλοντικών όρων. Για δραστηριότητες που πρόκειται να εγκατασταθούν και να λειτουργήσουν εντός προστατευόμενων περιοχών όχι στις Ζώνες Απόλυτης Προστασίας, θα πρέπει παράλληλα με τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων να κατατίθεται και ειδική μελέτη οικολογικής αξιολόγησης, η οποία θα εγκρίνεται από τη Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Η γνωμοδότηση του φορέα διαχείρισης των προστατευόμενων περιοχών δεν είναι δεσμευτική για την προώθηση της περιβαλλοντικής διαδικασίας και την έκδοση της Απόφασης Εγκρισης Περιβαλλοντικών Ορων. Οπότε, εάν είναι αρνητική αλλά πληρούνται οι υπόλοιπες προϋποθέσεις, οι αρμόδιες υπηρεσίες, όπως αναφέρεται στο νομοσχέδιο, υποχρεούνται να προωθήσουν τη διαδικασία της περιβαλλοντικής αδειοδότησης και να μη χρονοτριβούν.

Μεταφορά συντελεστή δόμησης

Ριζικές είναι οι αλλαγές και στη μεταφορά συντελεστή δόμησης. Το ΥΠΕΚΑ επιχειρεί να δώσει λύση στο χάος που επικρατεί εδώ και δεκαετίες με τη μεταφορά συντελεστή δόμησης, ανοίγοντας ωστόσο πολύ την «ψαλίδα». Ειδικότερα, οι ζώνες υποδοχής συντελεστή θα καθορίζονται από τα Δημοτικά Χωροταξικά Σχέδια Ανάπτυξης πρώην Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια, τα οποία θα εκπονούνται από τους δήμους. Αυτές οι περιοχές υποδοχής θα εντάσσονται σε εγκαταλελειμμένους οικισμούς, σε οικισμούς με πληθυσμό πάνω από 200 κατοίκους και 300 οικίες, σε οικισμούς με λιγότερους από 200 κατοίκους ανεξάρτητα από τον αριθμό των οικιών και σε περιοχές που θα επιλέγονται από το υπουργείο. Ως περιοχές υποδοχής συντελεστή μπορούν να ορίζονται και δημόσιες χορτολιβαδικές και βραχώδεις εκτάσεις, εφόσον παραχωρούνται προς το Δημόσιο εκτάσεις ανά την επικράτεια ίσης αξίας μέσω της Τράπεζας Γης.

Στην Αττική, τη Θεσσαλονίκη, το Ηράκλειο Κρήτης και σε περιοχές με υψηλή πολεοδομική επιβάρυνση εξαιτίας της νομιμοποίησης αυθαιρέτων δεν θα μπορούν να χωροθετούνται ζώνες συγκέντρωσης συντελεστή δόμησης. Οι ζώνες που θα υποδέχονται τους συντελεστές δόμησης δεν μπορεί να είναι μικρότερες από 5.000 στρέμματα, θα πρέπει να απέχουν το πολύ 10 χιλιόμετρα από το κοντινότερο οικιστικό κέντρο και για την πολεοδόμησή τους θα ακολουθηθεί η διαδικασία ιδιωτικής πολεοδόμησης ή επέκτασης των σχεδίων πόλης. Θα είναι αποκλειστικά αμιγούς κατοικίας, ενώ ορίζεται μέγιστη αρτιότητα οικοπέδων τα 400 μέτρα και μέγιστος συντελεστής δόμησης 0,5. Στις περιοχές αυτές, όπως αναφέρεται στο άρθρο 19 του νομοσχεδίου, θα μπορεί πλέον να μεταφέρεται συντελεστής δόμησης από:

Θεσμοθετημένους ή χαρακτηρισμένους κοινόχρηστους χώρους σε περιοχές εγκεκριμένων σχεδίων πόλης, για τους οποίους οι ιδιοκτήτες δεν έχουν αποζημιωθεί από τον δήμο ώστε να αποδοθούν σε κοινή χρήση.

Υπολειπόμενους συντελεστές δόμησης διατηρητέων κτιρίων, οικοπέδων αρχαιολογικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος και λοιπών κτιρίων.

Πρώην στρατόπεδα τα οποία αποδίδονται σε κοινή χρήση Κτίρια ιδιοκτησίας του Δημοσίου που πρόκειται να αποσυρθούν.

Δημόσιες εκτάσεις ή παλιές υποδομές που συνορεύουν με εγκεκριμένα σχέδια πόλης και παραμένουν εκτός σχεδίου προκειμένου να περιορισθεί η δόμηση.

Παλαιές ή εγκαταλελειμμένες τουριστικές και βιομηχανικές μονάδες σε εκτός σχεδίου περιοχές.

Περιοχές υλοποιημένης ή θεσμοθετημένης δόμησης όπου υπάρχει περιβαλλοντική υστέρηση στο ισοζύγιο και χρειάζεται ανάσχεση της δόμησης.

Ακίνητα για τα οποία ισχύουν απαγορεύσεις δόμησης από δημόσιες παρεμβάσεις. Ακίνητα οικοδομικών συνεταιρισμών τα οποία βρίσκονται εν όλω ή εν μέρει εντός ιδιωτικών δασικών εκτάσεων.

ΠΗΓΗ: paratiritis.gr

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki