Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Το ασανσερ των επιτοκίων

Σχεδόν αμετάβλητα παρέμειναν, τον Μάρτιο, τα μέσα επιτόκια των νέων καταθέσεων, με εξαίρεση το μέσο επιτόκιο των καταθέσεων μιας ημέρας από επιχειρήσεις που σημείωσε άνοδο, ενώ αύξηση παρουσίασαν τα μέσα επιτόκια των νέων δανείων, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Τράπεζα της Ελλάδος. Αναλυτικά, το μέσο επιτόκιο των καταθέσεων μίας ημέρας από νοικοκυριά παρέμεινε ουσιαστικά αμετάβλητο στο 0,45%, ενώ το αντίστοιχο επιτόκιο των καταθέσεων από επιχειρήσεις αυξήθηκε κατά 7 μονάδες βάσης στο 0,41%. Το μέσο επιτόκιο των καταθέσεων από νοικοκυριά με συμφωνημένη διάρκεια έως 1 έτος παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητο στο 3,76%. Όσον αφορά τα δάνεια, το μέσο επιτόκιο των καταναλωτικών δανείων χωρίς καθορισμένη διάρκεια (κατηγορία που περιλαμβάνει τα δάνεια μέσω πιστωτικών καρτών, τα ανοικτά δάνεια και τις υπεραναλήψεις από τρεχούμενους λογαριασμούς) παρουσίασε άνοδο κατά 6 μονάδες βάσης και διαμορφώθηκε στο 14,70%. Παρόμοια εικόνα παρουσίασε και το μέσο επιτόκιο των επιχειρηματικών δανείων χωρίς καθορισμένη διάρκεια, καθώς και αυτό των αντίστοιχων επαγγελματικών δανείων, τα οποία αυξήθηκαν κατά 15 και 6 μονάδες βάσης και διαμορφώθηκαν στο 7,05% και 9,78% αντίστοιχα. Το μέσο επιτόκιο των επιχειρηματικών δανείων συγκεκριμένης διάρκειας με επιτόκιο κυμαινόμενο ή σταθερό έως 1 έτος αυξήθηκε κατά 23 μονάδες βάσης στο 6,46% για δάνεια μέχρι 1 εκατ. ευρώ, και κατά 2 μονάδες βάσης στο 5,39% για δάνεια άνω του 1 εκατ. ευρώ.

Τέλος, το μέσο επιτόκιο των στεγαστικών δανείων αυξήθηκε κατά 13 μονάδες βάσης στο 4,04% για δάνεια με επιτόκιο κυμαινόμενο ή σταθερό έως 1 έτος και κατά 29 μονάδες βάσης στο 3,86% για δάνεια με επιτόκιο σταθερό πάνω από 1 και έως 5 έτη. Μικτές τάσεις ακολούθησαν τον Μάρτιο τα μέσα επιτόκια που εφαρμόζονται στα υφιστάμενα υπόλοιπα των καταθέσεων και δανείων. Ειδικότερα, το μέσο επιτόκιο στα υφιστάμενα υπόλοιπα καταθέσεων με διάρκεια έως 2 έτη από νοικοκυριά παρουσίασε άνοδο κατά 3 μονάδες βάσης στο 3,58%, ενώ το αντίστοιχο των καταθέσεων από επιχειρήσεις παρουσίασε πτώση κατά 9 μονάδες βάσης στο 3,60%. Το μέσο επιτόκιο στα υφιστάμενα υπόλοιπα των στεγαστικών δανείων με διάρκεια άνω των 5 ετών παρέμεινε ουσιαστικά αμετάβλητο στο 3,69%. Το αντίστοιχο επιτόκιο των επιχειρηματικών δανείων παρουσίασε άνοδο κατά 6 μονάδες βάσης και διαμορφώθηκε στο 4,72%, ενώ αυτό των επαγγελματικών δανείων παρουσίασε πτώση κατά 10 μονάδες βάσης στο 5,61%.

Το έξυπνο σπίτι είναι ...δίπλα μας

Σύντομα το ευρωπαϊκό έξυπνο σπίτι που θα παρέχει στους χρήστες-κατοικους του την δυνατότητα για τον έλεγχο των οικιακών συσκευών μέσω του κινητού τους τηλεφώνου ή απο άλλες συσκευές θα κάνει την εμφάνιση του στην αγορά.Το έργο έχει ως στόχο να δοθεί μεγαλύτερη ανεξαρτησία και ελευθερία στους ηλικιωμένους και άτομα με ειδικές ανάγκες καθώς επιτρέπει το έλεγχο των συστημάτων θέρμανσης, κλιματισμού, φωτισμού ακόμα και της κουζίνας απο απόσταση και χωρίς επαφή απο το χρήστη. Το "εξυπνο" σπίτι είναι το αποτέλεσμα της έρευνας της βιομηχανίας μεταξύ πανεπιστημίων της ΕΕ, καθώς και ομάδες χρηστών.Οι ερευνητές εργάστηκαν με διάφορες ομάδες, ώστε οι υπηρεσίες να προσαρμοστούν στις ανάγκες διάφορων ομάδων πληθυσμού όπως των ασθενών της νόσου του Alzheimer, τυφλοί και άτομα με μειωμένη όραση και οι νέοι με γνωστικές ανεπάρκειες. Μέχρι στιγμής η ερευνητική ομάδα έχει δοκιμαστεί οθόνες αφής, κινητά τηλέφωνα που τρέχουν τα Windows Mobile και Android πλατφόρμες, των εισροών ομιλία και συσκευές εξόδου και ένα συνηθισμένο απλοποιημένο τηλεχειριστήριο . Οι έρευνες αποδεικνύουν ότι η τεχνολογία - που παραδοσιακά θεωρούνταν ως υπερβολικά πολύπλοκο για πολλούς χρήστες mainstream - μπορεί να γίνει εύχρηστο και ευχάριστο για τους ηλικιωμένους και άτομα με ειδικές ανάγκες.

Το ΜΕΤΡΟ σε νέες περιπέτειες

Με προσωρινό φρένο στην χορήγηση δανείων από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) βρίσκεται αντιμέτωπη η Αττικό Μετρό. Η τράπεζα ζητά, προτού εκταμιευθούν τα χρήματα, να εξασφαλιστούν πόροι για την επιχείρηση αλλά είναι άγνωστο που θα βρεθούν τα χρήματα. Έτσι, η χρηματοδότηση της επέκτασης του Μετρό προς Χαϊδάρι και Πειραιά τελεί προς στιγμήν - και μέχρι να επιλυθεί το ζήτημα - υπό αναστολή, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ομαλή αποπεράτωση του έργου και την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων του. Η μοναδική λύση είναι  ο ΟΑΣΑ  να καταβάλλει τέλη χρήσης υποδομής στην Αττικό Μετρό, αφού η τελευταία έχασε την εταιρία εκμετάλλευσης του Μετρό- πέρασε στον ΟΑΣΑ-, και μαζί της και τα έσοδα που παρουσίαζε στην ΕΤΕπ, προκειμένου να δανειοδοτηθεί.

Η Αττικό Μετρό σήμερα εξαρτάται αυστηρά και μόνο από την κρατική επιδότηση, καθώς δεν έχει άλλους πόρους, ενώ με την λήξη της περιόδου χάριτος προηγουμένων δανείων, θα δαπανά άνω των 100 εκατ. ευρώ κατ' έτος για πληρωμή τοκοχρεωλυσίων. Ήδη, τα προηγούμενη δύο έτη πλήρωνε περίπου 70 εκατ. ευρώ σε τόκους και χρεωλύσια. Το πιο πιθανό για να ξεμπλοκάρει είναι να εφαρμοστεί το μοντέλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τις αστικές συγκοινωνίες της να πληρώνουν τέλη χρήσης υποδομής. Συνολικά, οι επεκτάσεις των γραμμών 2 και 3 του Μετρό, κόστους 2,2 δισ. ευρώ, χρηματοδοτούνται κατά 43% από την Ευρωπαϊκή Ένωση, κατά 38% από την ΕΤΕπ και μόλις κατά 19% από το Ελληνικό Δημόσιο. Έτσι, η συμβολή της ΕΤΕπ είναι καθοριστική για την αποπεράτωση του πιο σύγχρονου Μετρό της Ευρώπης.

Πως θα πουλήσετε ευκολότερα

Θέλετε να πουλήσετε ένα σπίτι ή ένα οικόπεδο; Σίγουρα θα έχετε ακούσει ότι δεν πρόκειται για μία απλή διαδικασία. Στις περισσότερες περιπτώσεις η προσπάθεια αυτή απαιτεί όχι μόνο χρόνο αλλά και χρήμα. Εκτός από αυτό όμως , διαδικασία πώλησης απειλεί την ιδιωτική σας ζωή! Τι σημαίνει αυτό; Πολύ απλά μία αγγελία με ένα τηλέφωνο μπορεί να αλλάξει –πολλές φορές προς το χειρότερο-την καθημερινότητα σας. Με απλά λόγια μία επιτυχής πώληση δεν περιορίζεται μόνο στην τιμή αλλά και στο ψυχικό κόστος που συνδέεται με το χρόνο που θα απαιτηθεί αλλά και με τις επιπτώσεις στην ιδιωτική σας ζωή. Κάποια από αυτά τα προβλήματα αντιμετωπίζονται αν τη «δουλειά» την αναθέσετε σε μεσίτη. Αν όμως αποφασίστε να κάνετε εσείς όλη τη διαδικασία τότε το επόμενο ρεπορταζ μπορεί να είναι χρήσιμο.

1. Ανωνυμία:

Για να πουλήσετε οτιδήποτε θα πρέπει να το κάνετε ευρέως γνωστό ώστε, να σας αναζητήσουν όσο το δυνατόν περισσότεροι ενδιαφερόμενοι. Αυτό όμως σημαίνει ότι αποποιείστε κάποια στοιχεία της ιδιωτικής σας ζωής. Για παράδειγμα το τηλέφωνο επικοινωνίας μπορεί να χρησιμοποιηθεί από όσους βλέπουν την αγγελία ακόμα και σε ώρες που εσείς δεν επιθυμείτε. Για το λόγο αυτό το καλύτερο που εχετε να κάνετε είναι ένα καρτοκινητό που θα το χρησιμοποιείται μόνο για το σκοπό αυτό. Καλό είναι να αποφεύγετε την γνωστοποίηση των προσωπικών σας στοιχείων.

2. Κόστος:

Μία βασική αρχή των πωλήσεων είναι ότι όσο περισσότεροι άνθρωποι μαθαίνουν τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες για μία γρήγορη πώληση. Αυτό όμως μεταφράζεται σε κόστος. Η πρώτη σκέψη που θα πρέπει να κάνετε είναι :αν είστε διατεθειμένοι να αναλάβετε αυτό το κόστος ή πόσα χρήματα είστε διατεθειμένοι να ξοδέψετε για αυτό. Εμείς κάναμε ένα υπολογισμό από τον οποίο προέκυψε ότι το ελάχιστο κόστος για ένα εξάμηνο προβολής κινείται στα επίπεδα των 150 ευρώ. Στην συνέχεια πρέπει να επιλέξετε τα μέσα προβολής δηλαδή να αξιολογήστε τα έντυπα και τα sites , στα οποία πρέπει να προβληθεί το ακίνητο. Πως θα το κάνετε; Για παράδειγμα , η προβολή ενός μικρού ακινήτου σε μια λαϊκή συνοικία της Αθήνας σε ένα έντυπο του οποίου οι αναγνώστες είναι υψηλού εισοδηματικού επιπέδου μπορεί να έχει ελάχιστη ανταπόκριση. Το ίδιο ακριβώς αποτέλεσμα έχει η προβολή ενός ακριβού ακινήτου σε ένα έντυπο που δεν απευθύνεται στο συγκεκριμένο κοινό.

3. Μηδενικό κόστος:

Αν δεν θέλετε την εύκολη λύση της αγγελίας σε κάποιο έντυπο τότε θα πρέπει να ξέρετε ότι θα υποστείτε ταλαιπωρία. Αφού λοιπόν το πάρετε απόφαση κινηθείτε ως εξής:

-Διαδώστε το σε γνωστούς και φίλους.

-Χρησιμοποιήστε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

-Χρησιμοποιήστε τις εφημερίδες και τα sites που δέχονται αγγελίες ιδιωτών χωρίς πληρωμή

-Κολλήστε πωλητήρια σε :

Α. Στάσεις των μέσων μαζικής μεταφοράς από και προς το τη γειτονιά που βρίσκεται το ακίνητο.

Β. Σε χώρους και στέκια της γειτονιάς πχ στις πλατείες, στα ΚΑΠΗ, στα περίπτερα , στα σουπερ μάρκετ, στα γραφεία των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας, καφενεία κα, από τα οποία περνούν πολλοί άνθρωποι

Γ. Περιμετρικά σε ακτίνα 100 μέτρων από το σημείο που βρίσκεται το ακίνητο.

Προσοχή, στην αγγελία η πρώτη λέξη καλό είναι να γραμμένη με μεγαλύτερα και πιο εμφανή γράμματα.

Οι "χαμένοι" της κρίσης

Οι περιοχές που έχουν πληγεί από την ανεργία καθώς και αφορές που αναπτύχθηκαν στην διάρκεια της περιόδου 2000-2008 είναι εκείνες που έχουν πληγεί περισσότερο από την ύφεση στην αγορά ακινήτων. Επίσης σημαντικές απώλειες είχαν και οι αγορές κατοικίας που απευθύνονται στην μεσαία τάξη. Αντίθετα , μικρότερη είναι η πτώση των τιμών στην αγορά γης και αυτό παρά την κατακόρυφη μείωση των συναλλαγών. Σύμφωνα με στοιχεία τα μεγαλύτερα ποσοστά μείωσης τιμών το 2011, ήταν 16% στο Λαγονήσι, 15% στους Θρακομακεδόνες, 14% σε Καστέλα, και Γλυκά Νερά, 13% σε Βουλιαγμένη, Γέρακα, Παλλήνη, Σαρωνίδα, από 12% σε Βούλα, Γλυφάδα, Κερατσίνι, κ. ό. κ. Μεγάλη πτώση τιμών αναμένεται επίσης να εκδηλωθεί σε περιοχές με κακές υποδομές όπως τα Μεσόγεια, π.χ. Γλυκά Νερά, και όπου υπάρχει μεγάλη ανεργία, όπως τα Δυτικά Προάστια, το Πέραμα, και η Ελευσίνα.

Εκτιμάται επίσης ότι διψήφια είναι η πτώση των τιμών στις αγορές κατοικίας σε: Λάρισα, Βόλος, Αλεξανδρούπολη, Κομοτηνή, Ξάνθη, Άρτα, Ηγουμενίτσα, Πρέβεζα, Ιωάννινα, καθώς επίσης για τη Πελοπόννησο και τα νησιά του Ιονίου, κλπ.

Όσον αφορά στην αγορά των οικοπέδων, η πτώση είναι μικρότερη, καθώς οι περισσότεροι θεωρούν ότι μακροπρόθεσμα η γη αποτελεί μια καλή επένδυση. Ενδεικτικά από έρευνα για τις τιμές των οικοπέδων, σε Πειραιά και Νότια Προάστια, προκύπτουν μειώσεις 12% σε Άλιμο, Αργυρούπολη και Πέραμα, 11% σε Γλυφάδα και Κορυδαλλό, και 10% σε Βουλιαγμένη, Ηλιούπολη, Βάρκιζα, Βούλα, Κερατσίνι, Δραπετσώνα, Καμίνια, κ.ο. κ.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki