Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Ψίχουλα απο το εξωτερικό

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος (ΤτΕ), η αξία των κατοικιών που πωλήθηκαν σε ξένους επενδυτές αυξήθηκε κατά 34,5% και ανήλθε σε 250 εκατ. ευρώ, έναντι 186 εκατ. ευρώ το 2015. Το 2014, οι εισροές κεφαλαίων από το εξωτερικό για την απόκτηση κατοικιών στην Ελλάδα είχαν διαμορφωθεί επίσης σε 250 εκατ. ευρώ, έναντι 168 εκατ. ευρώ το 2013 και 113 εκατ. ευρώ το 2012. Μάλιστα, σύμφωνα με φορείς της αγοράς ακινήτων, το πραγματικό ποσό που δαπανήθηκε είναι πολύ μεγαλύτερο από αυτό που καταγράφει η ΤτΕ. Αιτία είναι το γεγονός ότι ο μεγαλύτερος όγκων των αγορών κατοικιών από ξένους, πραγματοποιείται εκτός του ελληνικού τραπεζικού συστήματος. Οπως αναφέρουν μεσίτες που συνεργάζονται κατεξοχήν με ξένους αγοραστές, η πλειονότητα των Ελλήνων πωλητών ζητεί η κατάθεση των χρημάτων μιας συμφωνηθείσας αγοραπωλησίας να γίνει σε λογαριασμό που διατηρούν στο εξωτερικό. Μάλιστα, είναι διατεθειμένοι ακόμα και να μεταβούν οι ίδιοι στο εξωτερικό με τα συμβόλαια ανά χείρας, προκειμένου να ανοίξουν λογαριασμό. Σημειωτέον ότι πρόκειται για καθ’ όλα νόμιμες συναλλαγές που φορολογούνται στην Ελλάδα, πλην όμως τα έσοδα από την αγοραπωλησία παραμένουν στο εξωτερικό. Σύμφωνα με στοιχεία της Global Property Guide, η μέση τιμή πώλησης μιας υψηλών προδιαγραφών εξοχικής κατοικίας επιφάνειας 120 τ.μ. στην Ελλάδα στοιχίζει περί τα 2.700 ευρώ/τ.μ., κατατάσσοντας τη χώρα σε έναν από τους πλέον ελκυστικούς προορισμούς στη Μεσόγειο, καθώς στην Ιταλία το κόστος απόκτησης ενός ακινήτου ανάλογων προδιαγραφών είναι σχεδόν υπερδιπλάσιο και ανέρχεται σε 5.800 ευρώ/τ.μ. Αντίστοιχα, στην Ισπανία το κόστος αγγίζει τις 4.400 ευρώ/τ.μ. και στη γειτονική Τουρκία τις 3.000 ευρώ/τ.μ. Αντιθέτως, φθηνότερα πωλούνται τα εξοχικά στην Πορτογαλία (2.500 ευρώ/τ.μ.), την Κύπρο (1.500 ευρώ/τ.μ.) και βαλκανικές χώρες, όπως η Ρουμανία (1.600 ευρώ/τ.μ.) και η Βουλγαρία (1.250 ευρώ/τ.μ.).

Οι δικαιούχοι του επιδόματος θέρμανσης

Σε δυο φάσεις, ανάλογα με τον χρόνο υποβολής των τιμολογίων αγοράς καυσίμων, θα χορηγηθεί το επίδομα θέρμανσης στα νοικοκυριά που το δικαιούνται.

 

Το ανώτατο ποσό του επιδόματος είναι αυξημένο σε σύγκριση με πέρυσι και κυμαίνεται από 80 έως 650 ευρώ, ενώ το ποσό που θα καταβληθεί σε κάθε δικαιούχο υπολογίζεται με βάση τις κλιματολογικές συνθήκες κάθε περιοχής και τις βαθμοημέρες.

 

Τα κριτήρια χορήγησης του επιδόματος, οι προθεσμίες καταβολής του καθώς και οι συντελεστές επιδότησης ανά οικισμό, προσδιορίζονται στην κοινή υπουργική απόφαση που δόθηκε στη δημοσιότητα αργά χθες το βράδυ. Σε αυτήν περιλαμβάνονται και οι οικισμοί με πληθυσμό έως 2.500 κατοίκους, στους οποίους τα νοικοκυριά δικαιούνται επίδομα θέρμανσης για ξύλα ή pellet.

 

Τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια παραμένουν αμετάβλητα. Επίσης το επίδομα χορηγείται υπό τον όρο ο δικαιούχος να πραγματοποιήσει αγορές των επιδοτούμενων ειδών καυσίμων θέρμανσης αξίας μεγαλύτερης ή ίσης με το διπλάσιο του επιδόματος που δικαιούνται, από 1η Οκτωβρίου 2020 έως και 28 Φεβρουαρίου 2021 και ειδικά για το πετρέλαιο θέρμανσης, από 15 Οκτωβρίου 2020 ημερομηνία κατά την οποία αρχίζει η διάθεσή του. Σε περίπτωση που η αξία αγοράς υπολείπεται του ανωτέρω ορίου, ο δικαιούχος λαμβάνει επίδομα ίσο με το 1/2 της αξίας των αγορών που πραγματοποίησε το ίδιο διάστημα.

 

Η πληρωμή του επιδόματος θα γίνει σε δυο δόσεις ανάλογα με τα τιμολόγια αγοράς:

 

Έως την 31η Ιανουαρίου 2021 για το σύνολο των αγορών που θα τιμολογηθούν έως την 31η Δεκεμβρίου 2020.

Έως την 31η Μαρτίου 2021 για το σύνολο των αγορών που θα τιμολογηθούν έως την 28η Φεβρουαρίου 2021.

Οι δικαιούχοι θα πρέπει να υποβάλουν τα δικαιολογητικά αγορών λοιπών καυσίμων, εκτός του πετρελαίου θέρμανσης, που τιμολογήθηκαν από την 1η Ιανουαρίου 2021 έως την 28η Φεβρουάριου 2021 στην πλατφόρμα έως την 28η Φεβρουαρίου 2021. Ειδικά για το φυσικό αέριο θα καταχωρούνται δικαιολογητικά αγορών της περιόδου από 1.1.2021 έως 28.2.2021 μέχρι και την 31η Μαρτίου 2021 και η πληρωμή για την κατηγορία αυτή δύναται να πραγματοποιηθεί έως την 26η Απριλίου 2021.

 

Μεταξύ άλλων στην κοινή υπουργική απόφαση που εκδόθηκε προβλέπονται τα ακόλουθα:

 

Δικαιούχοι του επιδόματος θέρμανσης

Χορηγείται επίδομα θέρμανσης σε φυσικά πρόσωπα άγαμα ή έγγαμα ή σε κατάσταση χηρείας ή σε πρόσωπα που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης ή εν διαστάσει ή διαζευγμένα, τα οποία για τη θέρμανσή τους καταναλώνουν πετρέλαιο εσωτερικής καύσης θέρμανσης ή φυσικό αέριο ή υγραέριο ή καυσόξυλα ή βιομάζα (πέλετ) και πληρούν τα κριτήρια του άρθρου 2 της παρούσας. Ειδικά, για τους έγγαμους ή τα πρόσωπα που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης, δικαιούχος είναι ο υπόχρεος σε υποβολή της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος ή ένας εκ των δύο σε περίπτωση υποβολής χωριστής δήλωσης.

Το επίδομα χορηγείται στα ως άνω φυσικά πρόσωπα, για την κατανάλωση των επιδοτούμενων με την παρούσα ειδών καυσίμων θέρμανσης, για τα ακίνητα τα οποία χρησιμοποιούν ως κύρια κατοικία κατά το χρόνο υποβολής της αίτησης, είτε αυτά μισθώνονται είτε είναι δωρεάν παραχωρούμενα ή ιδιοκατοικούνται. Ειδικά για τη χορήγηση επιδόματος θέρμανσης στους καταναλωτές καυσόξυλων και βιομάζας (πέλετ) τίθεται ως πρόσθετη προϋπόθεση το ακίνητο να βρίσκεται σε οικισμό με πληθυσμό ίσο ή κατώτερο των 2.500 κατοίκων και ο αντίστοιχος συντελεστής επιδότησης να είναι ίσος ή μεγαλύτερος του 0,8.

Τα κριτήρια χορήγησης του επιδόματος θέρμανσης

Εισοδηματικά κριτήρια

 

Το ετήσιο συνολικό οικογενειακό εισόδημά τους που λαμβάνεται υπόψη για την επιβολή της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, ανεξάρτητα από την πηγή προέλευσής του, ανέρχεται έως 12.000 ευρώ για άγαμο υπόχρεο ή υπόχρεο σε κατάσταση χηρείας ή εν διαστάσει και 20.000 ευρώ για έγγαμο υπόχρεο ή τους έγγαμους ή τα μέρη του συμφώνου συμβίωσης που υποβάλλουν ξεχωριστή φορολογική δήλωση, ή τους έγγαμους που υποβάλλουν φορολογική δήλωση βάσει της περ. β' της παρ. 4 του άρθρου 67 του ν. 4172/2013 ή τα φυσικά πρόσωπα που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης και έχουν υποβάλει κοινή φορολογική δήλωση χωρίς τέκνα, το οποίο προσαυξάνεται κατά 2.000 ευρώ για κάθε τέκνο. Ομοίως, για τη μονογονεϊκή οικογένεια το ως άνω εισόδημα ανέρχεται σε 22.000 ευρώ, το οποίο προσαυξάνεται κατά 2.000 ευρώ για κάθε τέκνο μετά το πρώτο.

 

Για τον προσδιορισμό της οικογενειακής κατάστασης, του αριθμού των τέκνων, καθώς και των εισοδηματικών κριτηρίων, χρησιμοποιούνται τα δεδομένα της Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων, του φορολογικού έτους 2019. Αν οι σύζυγοι υποβάλλουν χωριστή δήλωση, λαμβάνεται ο μεγαλύτερος εκ του αριθμού τέκνων που έχει δηλωθεί σε μια εκ των δύο δηλώσεων.

 

Τα δεδομένα της ίδιας ως άνω δήλωσης χρησιμοποιούνται και στις περιπτώσεις των εν διαστάσει ή διαζευγμένων συζύγων ή των φυσικών προσώπων που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης καθώς και των έγγαμων ή μερών συμφώνου συμβίωσης που υποβάλλουν ξεχωριστή φορολογική δήλωση ή τους εγγάμους που υποβάλλουν φορολογική δήλωση βάσει της περ. β' της παρ. 4 του άρθρου 67 του ν. 4172/2013.

 

Κριτήρια Ακίνητης Περιουσίας

 

Η συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας, όπως αυτή προσδιορίζεται για τον υπολογισμό του συμπληρωματικού ΕΝ.Φ.Ι.Α., η οποία προκύπτει από την πράξη διοικητικού προσδιορισμού ΕΝ.Φ.Ι.Α. του έτους 2020, υπόχρεου, συζύγου ή μέρους συμφώνου συμβίωσης και εξαρτώμενων, κατά τον Κ.Φ.Ε, τέκνων, που αναγράφονται στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος του φορολογικού έτους 2019, να μην υπερβαίνει το ποσό των 130.000 ευρώ για τους άγαμους, τους υπόχρεους σε κατάσταση χηρείας ή εν διαστάσει και το ποσό των 250.000 ευρώ για τους έγγαμους ή μέρη συμφώνου συμβίωσης και τις μονογονεϊκές οικογένειες.

Ανυπεράσπιστοι...

"Κάναμε μεταφορά στεγαστικού δανείου στην Τράπεζα.... στις ......Παράλληλα ... είχε ανοιχτό αλληλόχρεο λογαριασμό και μία κάρτα.Τον μήνα ..... ζητήσαμε και πήραμε εξάμηνη παράταση καταβολής του δανείου ,ενώ εξυπηρετείτο κανονικά το στεγαστικό δάνειο μέχρι τότε. Τέλος ... κατήγγειλαν ξαφνικά το στεγαστικό δάνειο,τον αλληλόχρεο του οποίου οι απαιτήσεις δεν ήταν ληξιπρόθεσμες και είχε καθυστερήσει 2 δόσεις στην κάρτα (μικρή οφειλή ασήμαντης αξίας ), βασιζόμενοι σε έναν όρο στην σύμβαση του στεγαστικού που τότε ούτε που τον είχαμε προσέξει ,ούτε μας είχε εξηγήσει κανείς.Δηλαδή ανέφερε οτι αν υπήρχε σε έναν απο τους λογαριασμούς που είχαμε στην τράπεζα οποιδηποτε ληξιπρόθεσμη απαίτηση ανεξαρτήτως ύψος οφειλής , είχαν το δικαίωμα να καταγγείλουν όλες τις συμβάσεις.και έτσι εκαναν. Προέβησαν στην καταγγελία όλων των συμβάσεων και ζήτησαν να εξοφληθούν αμέσως. Θεωρώ άδικο και δόλιο την ύπαρξη αυτού του όρου. Έχουμε όλη τη διάθεση να προσπαθήσουμε να σώσουμε το σπίτι μας και μοναδική μας κατοικία , αλλά εκείνοι μάλλον όχι.Παράλληλα καταβάλουμε ποσά κάθε μήνα σε όλους τους λογαριασμούς.Η τακτική αυτή της συγκεκριμένης τράπεζας δημιουργεί απόγνωση στους δανειολήπτες που βρίσκονται σε μόνιμη αβεβαιότητα με κίνδυνο να χάσουν ανα πάσα στιγμή το σπίτι τους διότι είναι αδύνατο να εξωφλήσουν όλες μαζί τις οφειλές.Τι όφελος εχει άραγε απο αυτό;" Πρόκειται , για μία καταγγελία που έφθασε στο realestatenews.gr και την δημοσιεύουμε καθώς θεωρούμε ότι όχι μόνο δεν είναι η μοναδική αλλά δεκάδες ή και εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι - και στο εγγύς μέλλον η λίστα αυτή θα εμπλουτιστεί με δεκάδες χιλιάδες- πουν ζούν σήμερα με το άγχος του δανείου ΘΕΛΟΥΝ αλλά δεν ΜΠΟΡΟΥΝ. Όμως η καταγγελία αυτή "κρύβει" και πολλές αλήθειες:

Αλήθεια 1η : Ο δανειολήπτης σε όλη την διάρκεια του δανείου είναι σε κατάσταση ΟΜΗΡΕΙΑΣ λόγω όρων για τους οποίους δεν έχει καμμία ενημέρωση και οι οποίοι μπορούν να τινάξουν στον "αέρα" την ζωή του.

Αλήθεια 2η : Με δεδομένο το ρόλο του κράτους ως φορέα ελέγχου γιατί αυτές οι δανειακές συμβάσεις που αφορούν εκατομμύρια ανθρώπους δεν έχουν την προηγούμενη αποδοχή -ή ακόμα καλύτερα έγκριση -του αρμόδιου υπουργείου; ή μήπως όλη αυτή η φιλολογία για την προστασία του καταναλωτή ισχύει αφού γίνει το "κακό".

Αλήθεια 3η : Τελικά , είναι δικαιοσύνη κάποιοι μετρημένοι στα δάκτυλα του ενός χεριού να διαφεντεύουν αναξέλεγκτα τις ζωές των άλλων;

ΥΓ : Τα στοιχεία και της συγκεκριμένης τράπεζας αλλά και του αποστολέα είναι στην διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου. Ελπίζουμε ότι κάποιοι θα ευαισθητοποιηθούν...

Περιμένουν έγκριση για φοροελαφρύνσεις

Αν και από το οικονομικό επιτελείο αναφέρουν ότι τίποτε δεν έχει κλειδώσει για το πακέτο της ΔΕΘ, πέραν των τριών παρεμβάσεων (πάγωμα έκτακτης εισφοράς και το 2022, διατήρηση των μειωμένων ασφαλιστικών εισφορών κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες και το επόμενο έτος και μείωση κατά δύο μονάδες από το 24% στο 22% των εταιρικών κερδών), ωστόσο οι πληροφορίες αναφέρουν ότι υπάρχει μία σαφής κατεύθυνση για μείωση ΕΝΦΙΑ και «κούρεμα» στο τέλος επιτηδεύματος.

 

Οι επόμενες ημέρες θα είναι καθοριστικές έτσι ώστε να κλειδώσει το πακέτο. Οι επιτελείς του υπουργείου Οικονομικών θα ενημερώσουν τους δανειστές, παραθέτοντάς τους μία σειρά από επιχειρήματα για την χρησιμότητα των μέτρων, ζητώντας τους ταυτόχρονα να ανάψουν το «πράσινο φως» για την εξαγγελία των μέτρων.

 

Οι  παρεμβάσεις που υπάρχουν στο τραπέζι ειναι:

 

Κατάργηση σε μόνιμη βάση ή τουλάχιστον μείωση του συμπληρωματικού φόρου για τον ΕΝΦΙΑ. Ο συμπληρωματικός φόρος επιβαρύνει ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας από 250.000 ευρώ και άνω.

Μεσοσταθμική μείωση 8% του ΕΝΦΙΑ κατά 8% που θα ισχύσει από το 2022.

Μείωση του συντελεστή φορολόγησης των εταιρικών κερδών από από το 24% στο 22% για τα εισοδήματα του 2021.

Παράταση για ένα έτος με ανοιχτό το ενδεχόμενο μονιμοποίησηςτων μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στα σερβιριζόμενα ποτά για την εστίαση, το τουριστικό πακέτο, τις μεταφορές και τα εισιτήρια θεάτρου και κινηματογράφου.

«Πάγωμα» της εισφοράς αλληλεγγύης για τους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα, όπως και το 2021.

Μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 3 μονάδες, όπως συνέβη και κατά το τρέχον έτος.

Μείωση της προκαταβολής φόρου για τις επιχειρήσεις από το 100% στο 80% και για τους υπόλοιπους που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα στο 55%.

Μείωση των φορολογικών συντελεστών κατά 50% για τις επιχειρήσεις που θα συγχωνευθούν ή γενικότερα μετασχηματισθούν ώστε η ελληνική οικονομία να γίνει ανταγωνιστική. Στο πλάνο υπάρχει και η μείωση του φορολογικού συντελεστή από το 22% στο 11% για μια πενταετία.

Επέκταση και μονιμοποίηση της κατάργησης της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης για τον ιδιωτικό και τον δημόσιο τομέα, αλλά και τους συνταξιούχους.

Περαιτέρω μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 1,1 ποσοστιαία μονάδα. Στόχος είναι να επιτευχθεί σωρευτική μείωση έως 5 ποσοστιαίες μονάδες μέχρι το 2023, ώστε οι εισφορές να φτάσουν στο 35,56%.

Μείωση κατά 50% σε πρώτη φάση ή ακόμα και πλήρη κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος.

Νέα μείωση του συντελεστή φορολόγησης για τις επιχειρήσεις από το 22% στο 20%.

Μείωση των συντελεστών ΦΠΑ. Σημειώνεται ότι προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης είναι δύο συντελεστές ΦΠΑ στο 22% και στο 11%,σε βάθος τετραετίας. Επίσης, συνολικά η φορολόγηση στο τουριστικό πακέτο να διαμορφωθεί στο 11%.

Στρατηγικός επενδυτής για το Θριάσιο

Το 2010 θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί ο σχετικός διεθνής διαγωνισμός και να έχει εγκατασταθεί ο υποψήφιος επενδυτής για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο. Το έργο συνολικού κόστους περίπου 200 εκατ. ευρώ θα υλοποιηθεί σε έκταση ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ, 2.200 στρεμμάτων, ενώ οι στεγασμένοι χώροι θα καλύπτουν περίπου 240 στρέμματα. Ο κ. Ρέππας χαρακτήρισε το εμπορευματικό κέντρο του Θριάσιου ως ένα μοναδικό έργο, που θα αλλάξει τον αναπτυξιακό χάρτη στις χερσαίες μεταφορές, προσφέροντας ποιοτικές και ανταγωνιστικές υπηρεσίες, ενώ η θέση στην οποία θα αναπτυχθεί χαρακτηρίζεται στρατηγικής σημασίας, καθώς συνδέει το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και το διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας. Σύμφωνα με τον κ. Ρέππα, μέσω του διεθνούς διαγωνισμού αναζητείται επενδυτής, ο οποίος θα αναλάβει εξ ολοκλήρου τη χρηματοδότηση του έργου, θα διαχειρίζεται και θα εκμεταλλεύεται το εμπορευματικό κέντρο για χρονική περίοδο 40 ετών. Σε ό,τι αφορά την κατασκευή του έργου προβλέπονται τρεις περίοδοι: η πρώτη περίοδος είναι διάρκειας 18 μηνών, μέσα στους οποίους θα κατασκευαστούν κτίρια που θα στεγάσουν χώρους περίπου 50 στρεμμάτων. Η δεύτερη περίοδος θα είναι διάρκειας 60 μηνών στη διάρκεια των οποίων θα στεγαστούν χώροι έκτασης 170 στρεμμάτων. Υπάρχει και μια τρίτη περίοδος διάρκειας πέντε ετών, από την ολοκλήρωση της β' περιόδου όπου θα γίνουν προαιρετικά αποθηκευτικοί χώροι σε έκταση περίπου 70 στρεμμάτων. Σε ό,τι αφορά το οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, όπως διευκρίνισε ο υπουργός, ο επενδυτής θα καταβάλλει στη ΓΑΙΑΟΣΕ ένα ετήσιο εγγυημένο αντάλλαγμα, το ύψος του οποίου δεν προσδιορίστηκε, καθώς και ένα ποσοστό επί του κύκλου εργασιών, το οποίο όμως δεν μπορεί να είναι μικρότερο από το ετήσιο αντάλλαγμα. Επίσης, ο επενδυτής θα παραχωρήσει στη ΓΑΙΑΟΣΕ το 15% των μετοχών της εταιρίας. Ο κ. Ρέππας ανακοίνωσε επίσης ότι εντός του 2011 θα έχει ολοκληρωθεί η σιδηροδρομική σύνδεση του Θριάσιου με τον Σιδηροδρομικό Κόμβο Αχαρνών και το Ικόνιο του Πειραιά, ενώ θα μεταφερθεί στον ίδιο χώρο η τεχνική βάση του ΟΣΕ, απελευθερώνοντας έτσι έκταση 120 στρεμμάτων στη Λεύκα του Πειραιά, που θα αξιοποιηθεί από τον ΟΣΕ.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki