Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Οι "αόρατοι" Ρώσοι

Εκατό εκατομμύρια Ρώσοι είναι έτοιμοι να επισκεφτούν τη χώρα μας, ενώ η Ρωσία εξελίσσεται ταχέως σε μία από τις μεγαλύτερες αγορές εξερχόμενου τουρισμού στον κόσμο, με ισχυρά ποσοτικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά. Επίσης πολλοί είναι οι Ρώσοι που ενδιαφέρονται να αποκτήσουν κατοικία στη χώρα μας σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, όπως η Χαλκιδική, η Κρήτη, η Κέρκυρα, η Μύκονος, η Πελοπόννησος και οι παραθαλάσσιες περιοχές της Αττικής. Όλα όμως παραμένουν στα λόγια αφού η επέλαση των Ρώσων θυμίζει τις "αραβικές επενδύσεις" της δεκαετίας του ΄80. Στην πραγματικότητα η ελληνική αγορά ακινήτων αναζητά τους "αόρατους" Ρώσους που θα επενδύσουν δισ. σε ακίνητα. Τι είναι αυτό που δεν έχει κάνει πραγματικότητα αυτές τις προσδοκίες; Σύμφωνα με τις απόψεις ειδικών τα αίτια είναι πολλά.Υπάρχουν χώρες οι οποίες φρόντισαν έγκαιρα να οργανώσουν το κτηματολόγιό τους. Μια απ’ αυτές είναι η Ρουμανία, η οποία έχει κτηματολόγιο εδώ και 150 χρόνια και λατινικό σύστημα δόμησης. Επίσης, θα πρέπει η πολιτεία να αντιληφθεί ότι η μεγάλη φορολογία της ακίνητης περιουσίας είναι αποτρεπτική για αγορά ή επένδυση στην Ελλάδα. Χρειάζεται η νομοθεσία που αφορά στην κατασκευή, τις μεταβιβάσεις ακινήτων, το στήσιμο μιας επιχείρησης κ.λπ., να απλοποιηθεί και να επιτραπεί σε κάθε ξένο, χωρίς ταλαιπωρία και ανασφάλεια να επενδύσει στην Ελλάδα». Τέλος, πρέπει επιτέλους να απλοποιηθεί η διαδικασία εισόδου, χορήγησης βίζας, και παραμονής στην Ελλάδα, έτσι ώστε όσοι επιθυμούν να επενδύσουν στη χώρα μας, να μπορούν με απλές διαδικασίες να εισέρχονται, και, εφόσον επενδύουν να μπορούν να εξασφαλίζουν άδεια παραμονής Αυτό επισημάνθηκε στο Οικονομικό Φόρουμ Ελλάδος - Ρωσίας που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στη Θεσσαλονίκη.

Εγνατία: Ιδιωτικός...δρόμος για 40 χρόνια

Για έως και 40 έτη θα παραχωρηθεί σε ιδιώτη επενδυτή η Εγνατία Οδός, σύμφωνα με απόφαση της διυπουργικής επιτροπής αποκρατικοποιήσεων και αναδιαρθρώσεων (ΔΕΑΑ), με την οποία μεταβιβάζεται η ομώνυμη εταιρία στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ). Οπως αναφέρεται στην απόφαση (δημοσιεύθηκε την Τρίτη στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως με ημερομηνία υπογραφής την 10η Αυγούστου), μαζί με την εταιρία παραχωρούνται στο ΤΑΙΠΕΔ και κάθετοι άξονες του μεγαλύτερου αυτοκινητοδρόμου της χώρας, καθώς, όπως σημειώνεται, «από την χρηματοοικονομική ανάλυση αξιοποίησης προκύπτει ότι είναι αναγκαία η ένταξη» τους στο «πακέτο» της ιδιωτικοποίησης. Ειδικότερα, στο ΤΑΙΠΕΔ μεταβιβάζονται μαζί με την λειτουργία, συντήρηση κι εκμετάλλευση της Εγνατίας, οι κάθετοι άξονες:

- Ανισόπεδος κόμβος Καστοριάς (Δυτικής Σιάτιστας)

- Ανισόπεδος κόμβος Κορομηλιάς

- Ανισόπεδος κόμβος Ιεροπηγής

- Μεθοριακός σταθμός Κρυσταλλοπηγής,

- Ανισόπεδος κόμβος Λαγκαδά/Σερρών

- Μεθοριακός Σταθμός Προμαχώνα,

Το ΤΑΙΠΕΔ λαμβάνει ακόμη ως «προίκα» τα δικαιώματα του Δημοσίου για τη λειτουργία, συντήρηση κι εκμετάλλευση του καθέτου άξονα Ανισόπεδος κόμβος Χαλάστρας - Μεθοριακός Σταθμός Ευζώνων. Επίσης, η διυπουργική επιτροπή εκχώρησε στο ΤΑΙΠΕΔ το δικαίωμα επιβολής και είσπραξης διοδίων τόσο της Εγνατίας όσο και των καθέτων αξόνων, το δικαίωμα εκμετάλλευσης των υπαρχόντων και μελλοντικών Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) και της χρήσης των παρόδιων εκτάσεων. Στόχος της κυβέρνησης είναι να μεταβιβαστεί η Εγνατία «εν όλω ή εν μέρει» με τη σειρά της από το ΤΑΙΠΕΔ σε ιδιώτη επενδυτή, με τη μορφή της σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών, έως και για 40 έτη «έναντι οικονομικού ανταλλάγματος». Παράλληλα, στο ΤΑΙΠΕΔ μεταβιβάστηκαν «και όλα τα υφιστάμενα και μελλοντικά περιουσιακής φύσεως δικαιώματα, εμπράγματα δικαιώματα και κεκτημένα οικονομικά συμφέροντα και άυλα δικαιώματα» της Εγνατίας Οδού και «κατά περίπτωση του Ελληνικού Δημοσίου, που συνδέονται καθ' οιονδήποτε τρόπο με τον αυτοκινητόδρομο, τους κάθετους άξονες, τις παρόδιες εκτάσεις αυτών και τα Δικαιώματα», όπως αναφέρεται στην απόφαση της διυπουργικής επιτροπής. Ωστόσο, δεν διευκρινίζεται με σαφήνεια τι θα απογίνουν τα δάνεια της Εγνατίας Οδού, που προσεγγίζουν τα 700 εκατ. ευρώ, αφού η απόφαση της διυπουργικής επιτροπής χρησιμοποιεί έναν νομικό «γρίφο»

Πάντως, η Εγνατία θα συνεχίσει να εισπράττει τα έσοδα από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου μέχρι την ιδιωτικοποίησή της. Σημειωτέον ότι, σύμφωνα με την απόφαση της διυπουργικής επιτροπής, η έναρξη της αποκρατικοποίησης της εταιρίας θα πραγματοποιούνταν «το αργότερο έως το τέλους του πρώτου εξαμήνου του τρέχοντος έτους». Άλλωστε, είχε προηγηθεί η μεταβίβαση στο ΤΑΙΠΕΔ των δικαιωμάτων ψήφου της εταιρίας στη γενική συνέλευση των μετόχων στις 27 Οκτωβρίου 2011

Τα ευκολοπούλητα

Ποιά ακίνητα πωλούνται ευκολότερα σήμερα; Τα μικρά και τα παλιά, απαντούν οι ειδικοί. Τα μικρότερα και πιο προσιτά οικονομικά ακίνητα, ιδίως όσα είναι κάποιας ηλικίας, βρίσκουν ευκολότερα αγοραστές, καθώς το κόστος συντήρησης είναι χαμηλότερο. Γι’ αυτό και σπάνια διατίθενται σε τιμές κάτω της αντικειμενικής, διατηρώντας τις αξίες τους. Σύμφωνα με στοιχεία μεσιτών, οι πλέον τρανταχτές περιπτώσεις μείωσης των τιμών αφορούν πολυτελείς κατοικίες υψηλού κόστους. Για παράδειγμα, μονοκατοικία 300 τ.μ. στο Παλαιό Ψυχικό, κατασκευασμένη προ 35ετίας, αλλά με εκτεταμένη ανακαίνιση προ 12 ετών, πωλήθηκε εντέλει αντί 1,5 εκατ. ευρώ, όταν η αντικειμενική της τιμή αγγίζει τα 2,2 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, στην περιοχή της Κυψέλης, διαμέρισμα 100 τ.μ. με αντικειμενική αξία 95.000 ευρώ (25 ετών) πωλήθηκε έναντι μόλις 60.000 ευρώ, δείγμα της απελπισίας που εμφανίζουν κάποιοι πωλητές, οι οποίοι αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα. Στο Χαλάνδρι, καταγράφεται περίπτωση διαμερίσματος 1ου ορόφου 115 τ.μ., ηλικίας 30 ετών, το οποίο πωλήθηκε αντί 120.000 ευρώ, με αντικειμενική αξία 130.000 ευρώ. Ανάλογες περιπτώσεις συναντά κανείς σε όλα σχεδόν τα βόρεια προάστια, όπου είναι σαφές ότι θα πρέπει να γίνει διόρθωση των αντικειμενικών τιμών προς τα κάτω, με ελάχιστες εξαιρέσεις. Αυτή την περίοδο διατίθεται προς πώληση διαμέρισμα στο Σύνταγμα, 115 τ.μ., με τιμή 120.000 ευρώ (40 ετών), ενώ η αντικειμενική του τιμή ανέρχεται σε 150.000 ευρώ. Αντίστοιχα, διπλή μονοκατοικία 900 τ.μ. στην Εκάλη με πισίνα και αντικειμενική 2,3 εκατ. ευρώ, 15ετίας, αναζητά αγοραστή με ζητούμενη τιμή μόλις 1,5 εκατ. ευρώ.

Αγοραπωλησίες χωρίς δικηγόρο

Στα συμβόλαια που αφορούν αγοραπωλησίες ακινήτων, καταργείται η υποχρεωτική παράσταση δικηγόρου για λογαριασμό του πωλητή. Για τον αγοραστή η σύμπραξη δικηγόρου είναι απαραίτητη μόνο όταν το αντικείμενο αξίας του συμβολαίου ξεπερνά τα 80.000 ευρώ, ανεξάρτητα από τον τόπο που βρίσκεται το ακίνητο. Ακόμα από 1-1-2014 η παράσταση δικηγόρου θα είναι προαιρετική και για την πλευρά του αγοραστή, ανεξάρτητα από το ύψος του συμβολαίου. Στους έμμισθους δικηγόρους προβλέπεται ότι η αμοιβή τους θα καθορίζεται ύστερα από ελεύθερη συμφωνία με τον εργοδότη-εντολέα.

Η ρύπανση κάνει κακό στα ακίνητα

Μελέτη, που ανέλυσε στοιχεία από 14 ευρωπαϊκές χώρες (μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα), κατέληξε στο συμπέρασμα ότι όσο αυξάνεται η ρύπανση της ατμόσφαιρας, τόσο μεγαλώνει η δυσαρέσκεια και η δυστυχία των πολιτών. Ενώ ισχύει και το αντίστροφο, δηλαδή όσο πιο δυστυχείς νιώθουν οι άνθρωποι μιας χώρας ή περιοχής, τόσο περισσότερο αυξάνεται η ρύπανση του αέρα. Αυτό φυσικά επηρεάζει και την αγορά ακινήτων. Οι ερευνητές του πανεπιστημίου του Τρεντ στο Οντάριο, με επικεφαλής τους καθηγητές Οικονομικών Μπάϊρον Λιου και Μακ Άρβιν, που έκαναν την έρευνα η οποία δημοσιεύθηκε στο διεθνές περιοδικό για θέματα «πράσινης» οικονομίας International Journal of Green Economics, ανέλυσαν τα στοιχεία για την ανά κεφαλή εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα, που θεωρείται αντιπροσωπευτική για το γενικότερο επίπεδο ρύπανσης του αέρα σε μια χώρα, καθώς πηγάζει από την καύση των ορυκτών καυσίμων. Μετά συσχέτισαν αυτά τα στοιχεία με το επίπεδο ευτυχίας των πολιτών, όπως αυτό προκύπτει από τις σχετικές έρευνες της κοινής γνώμης με ερωτηματολόγια. Οι χώρες που μελετήθηκαν, ήταν: Ελλάδα, Βέλγιο, Βρετανία, Δανία, Γαλλία, Γερμανία, Ιρλανδία, Ιταλία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Ισπανία και Ρωσία.

Η μελέτη έδειξε την ύπαρξη σχέσης ανάμεσα στη ρύπανση και στην ψυχική διάθεση των πολιτών, αν και δεν εξηγεί μέσω ποιού μηχανισμού προκύπτει αυτή η αλληλεπίδραση. Οι ερευνητές πάντως επισημαίνουν ότι η λήψη μέτρων από τις αρμόδιες δημόσιες αρχές, ώστε να μειωθεί η ρύπανση, αναμένεται να έχει θετικές επιπτώσεις γενικότερα στην ψυχική διάθεση και στην ικανοποίηση των ανθρώπων.

«Ο καθαρότερος αέρας θα ανυψώσει το επίπεδο ευτυχίας των πολιτών στην Ευρώπη και, όπως υποψιαζόμαστε και στις άλλες χώρες του κόσμου» ανέφεραν οι Καναδοί ερευνητές. Από την άλλη, όπως επισημαίνουν, η λήψη μέτρων από τις κυβερνήσεις, τα οποία θα βελτιώνουν την καθημερινή ζωή και ικανοποίηση των πολιτών, μπορούν, με τη σειρά τους, να οδηγήσουν στη μείωση της ρύπανσης της ατμόσφαιρας. Ως τέτοια μέτρα ενδεικτικά αναφέρουν την παροχή καλύτερης ποιότητας υπηρεσιών υγείας και εκπαίδευσης, την ύπαρξη «διχτυών» κοινωνικής ασφάλειας κατά της φτώχειας, την μείωση του εργασιακού στρες και των εισοδηματικών ανισοτήτων, την ύπαρξη ίσων ευκαιριών για όλους, την μείωση της διαφθοράς, την καλύτερη ποιότητα διακυβέρνησης, την πιο αποτελεσματική προώθηση της ισότητας των δύο φύλων και της γενικότερης κοινωνικής ανεκτικότητας, καθώς και τη διεύρυνση των οικονομικών μια πολιτικών ελευθεριών,

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki