Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Αναδρομική φορολογική εξόντωση των μικροιδιοκτητών

Εξόντωση μέσω της φορολογίας των μικροιδιοκτητών ακινήτων εφαρμόζεται με τις διατάξεις που προωθεί η Κυβέρνηση.Πρόκειται για διπλό φορολογικό χτύπημα με την αύξηση του φόρου εισοδήματος στα ενοίκια και την επιβολή φόρου ακόμη και στα ανείσπρακτα μισθώματα, αναδρομικά από την πρώτη ημέρα του 2015, περιλαμβάνει το νομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα που αναμένεται να κατατεθεί σήμερα στη Βουλή.

Οι φορολογικές επιβαρύνσεις για τους εκμισθωτές ισχύουν για τα φετινά εισοδήματα από ενοίκια και θα αποτυπωθούν στο εκκαθαριστικό σημείωμα που θα λάβουν το επόμενο έτος.

Ο νέος ΕΝΦΙΑ φέρνει φόρους φωτιά για όλους εκείνους που εκμεταλλεύονται κάποιο ακίνητο, αφού αυξάνεται αναδρομικά από 1/1/2015, ενώ οι ιδιοκτήτες που δεν έχουν εισπράξει ενοίκια δεν θα έχουν καμία απαλλαγή.

Σύμφωνα με την εφημερίδα Εθνος η επιβάρυνση που έρχεται για όσους έχουν εισοδήματα από ενοίκια ξεκινάει από τα 40 και αναμένεται να φτάσει έως και τα 840 ευρώ.

Ενδεικτικό της φοροεπιδρομής είναι πως ο φόρος για όσους έχουν ένα μέσο εισόδημα από ένα ακίνητο της τάξης των 5.000 ευρώ αφού ο φόρος αυξάνεται από τα 550 στα 750 ευρώ, η αύξηση είναι δηλαδή της τάξης των 200 ευρώ.

Συγκεκριμένα, με τις διατάξεις :

1.      Επιβάλλεται στυγνή φορολόγηση στα αποδεδειγμένα ανείσπρακτα μισθώματα, εξωθώντας την κοινωνία σε αναγκαστικές εξώσεις, αλλά και αυτοδικίες, αφού και οι νόμιμες εξώσεις σήμερα απαγορεύονται.

2.      Αυξάνεται η  φορολογία των μισθωμάτων έως και 40%

Οι κατηγορίες ακινήτων που επιβαρύνουν τους ιδιοκτήτες τους με συμπληρωματικό φόρο από 1.1.2015, σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 2 του σν που δόθηκε στη δημοσιότητα,  δεν είναι τα διατηρητέα και τα αγροτεμάχια, όπως αρχικά προέκυπτε από την προσπάθεια «αποκρυπτογράφησης» των αλλεπάλληλων γριφωδών νομοθετικών ρυθμίσεων. Είναι τα ξενοδοχεία και τα ενοικιαζόμενα δωμάτια, η απαλλαγή των οποίων είχε προστεθεί εμβόλιμα με το άρθρο 126 του Ν.4316/2014 (ΦΕΚ Α 270) ως δύο τελευταία εδάφια και τα οποία καταργήθηκαν με την  υποπαρ. Δ.3. του  άρθρου 2 του πρόσφατου Ν.4336/2015 (ΦΕΚ Α 94/14.8.2015), με αρχική ισχύ κατάργησης από 19.8.2015, η οποία με το σν μετατίθεται αναδρομικά την 1.1.2015, ώστε να έχει άμεση ισχύ.

Τα καταργούμενα εδάφια που είχαν προστεθεί στο τέλος της σχετικής ρύθμισης, είναι στην πραγματικότητα τα εξής:

«Επίσης στη συνολική αξία του πρώτου εδαφίου δεν συνυπολογίζεται η αξία των δικαιωμάτων επί των ξενοδοχειακών κτιρίων του άρθρου 8 της 1129485/479/Γ0013 ΠΟΛ/1996 (Β΄ 1152) απόφασης του Υπουργού Οικονομικών, τα οποία ιδιοχρησιμοποιούνται από ξενοδοχειακές ατομικές επιχειρήσεις, καθώς και η αξία των δικαιωμάτων επί των ενοικιαζόμενων επιπλωμένων δωματίων / διαμερισμάτων, εφόσον διαθέτουν σχετικό Ειδικό Σήμα Λειτουργίας (Ε.Σ.Λ.) από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Τουρισμού, τα οποία ιδιοχρησιμοποιούνται από ξενοδοχειακές ατομικές επιχειρήσεις. Δεν περιλαμβάνονται στη ρύθμιση του προηγούμενου εδαφίου οι τουριστικές επιπλωμένες επαύλεις (βίλες), οι τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες και τα σύνθετα τουριστικά καταλύματα.»

Κατοικία :Στο κυνήγι του θησαυρού

Τιμές, δημογραφικά δεδομένα και ρυθμός απορρόφησης. Αυτές είναι οι τρείς μαγικές συνταγές που μπορεί να σας βοηθήσουν στην σωστή επιλογή της περιοχής αλλά και του σπιτιού. Αυτά είναι στα χαρτιά , το ζητούμενο είναι πως μπορεί να συγκεντρώσει κάποιος αυτά τα στοιχεία , θα απαντήσουν οι περισσότεροι και θα έχουν δίκιο. Ας πάμε μαζί λοιπόν για να δούμε πως μπορείτε να συγκεντρώσετε αυτά τα στοιχεία.

Τιμές: Τα τοπικά κτηματομεσιτικά γραφεία γνωρίζουν τις τρέχουσες συνθήκες της αγοράς .Στοιχεία μπορείτε επίσης να βρείτε απο τις αγγελίες που δημοσιεύονται είτε στο διαδίκτυο είτε στις εφημερίδες.Παράλληλα υπάρχουν εξειδικευμένες εταιρίες που έχουν βάσεις δεδομένων τιμών. Το ζητούμενο είναι η αξιοπιστία και για αυτό καλύτερα είναι να απευθυνθείτε στις εταιρίες αφού οι δύο άλλες λύσεις οδηγούν σε ενδεικτικά συμπεράσματα.

Τα δημογραφικά στοιχεία σχετίζονται με τη στατιστική μελέτη σε μια δεδομένη περιοχή. Η πιο αξιόπιστη πηγή είναι η Στατιστική Αρχή μέσω κυρίως των απογραφών αλλά και των ειδικών μελετών που διεξάγει. Κάποιοι ειδικοί χρησιμοποιούν τα στοιχεία απο τις εκλογικές αναμετρήσεις αλλά δεν παρουσιάζουν αξιοπιστία αφού κανείς δεν μπορεί να ξέρει πόσοι απο αυτούς που ψηφίζουν είναι μόνιμοι κάτοικοι της περιοχής. Μία πηγή ακόμα είναι οι ΟΤΑ , κάποιοι απο τους οποίους έχουν μία πιο ασφαλή εικόνα για την δημογραφική σύνθεση της περιοχής αρμοδιότητας τους.

Ο ρυθμός απορρόφησης είναι μια εκτίμηση του πόσο γρήγορα -ή αργα-πωλούνται οι νέες κατοικίες. Το στοιχείο αυτό δείχνει την πραγματικότητα την ζήτηση και την απορροφητικότητα του προϊόντος. Δηλαδή απο αυτό μπορείτε να μάθετε πόσο γρήγορα θα πουλήσετε -αν είστε πωλητής- ή τι περιθώρια διαπραγματεύσεων έχετε -αν είστε αγοραστής. Δυστυχώς δεν υπάρχουν ακριβή στατιστικά στοιχεία και οι ερευνητές ακολουθούν την μέθοδο του δείγματος. Δηλαδή εντοπίζουν ένα δείγμα ακινήτων και παρακολουθούν την πορεία απορρόφησης απο την αγορά.

Πως θα "πωλούν"...Ελλαδα

«Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση της Marketing Greece ΑΕ αποτελεί ιστορικό σημείο αναφοράς για τον τουρισμό και τις τουριστικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα», επισήμανε ο πρόεδρος της Marketing Greece ΑΕ, Ανδρέας Ανδρεάδης. Τη δημιουργία εταιρείας με στόχο την αποτελεσματική προβολή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, ανακοίνωσαν ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ) και η Ένωση Εταιριών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος (ΕΔΕΕ), παρουσιάζοντας τον νεοσύστατο φορέα «Marketing Greece AE». Στο ευρύτερο πλαίσιο της εθνικής στρατηγικής για τον τουρισμό, στόχος της Marketing Greece ΑΕ, όπως τονίστηκε, είναι να υποστηρίξει το υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ στη δημιουργία νέας τουριστικής ταυτότητας της Ελλάδας και των προορισμών της και, μέσα από ένα υψηλής ποιότητας πλάνο πολυεπίπεδης επικοινωνιακής στρατηγικής, να αναδείξει τη χώρα μας ως έναν από τους δέκα σημαντικότερους και ελκυστικότερους προορισμούς παγκοσμίως. Η Marketing Greece ΑΕ θα έχει οικονομική αυτοτέλεια και μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα. Με κύριο μέτοχο τον ΣΕΤΕ και με συμμετοχή του ΞΕΕ και της ΕΔΕΕ, σε στενή συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ, θα υποστηρίξει την Ελληνική Δημοκρατία, τους φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης, τις τουριστικές ενώσεις και τις τουριστικές επιχειρήσεις υλοποιώντας συντονισμένες και στοχευμένες δράσεις, οι οποίες θα αποσκοπούν στη συνολική αναβάθμιση της εμπειρίας του επισκέπτη και στην ενεργή προβολή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Συγκεκριμένα, οι 5 άξονες όπου θα δραστηριοποιηθεί η Marketing Greece ΑΕ είναι οι εξής:

• Δημιουργία διαδραστικής πλατφόρμας (website), η οποία θα προσφέρει στους χρήστες μια ολοκληρωμένη πληροφόρηση για τους προορισμούς και τις εμπειρίες που μπορούν να βιώσουν στην Ελλάδα. Επιπρόσθετα, η ιστοσελίδα θα παρέχει τη δυνατότητα σχεδιασμού του ταξιδιού τους, χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες αναζήτησης διαμονής, μεταφοράς και περιήγησης. Παράλληλα θα παρέχεται η δυνατότητα διασύνδεσης με περισσότερες από μία διαδικτυακές μηχανές κρατήσεων.

• Δημιουργία Δικτύων Δημοσίων Σχέσεων σε βασικές αγορές-στόχους όπως η Ρωσία, η Μ. Βρετανία, οι ΗΠΑ, η Γαλλία και η Γερμανία, με στόχο τη μετάδοση και αναπαραγωγή θετικής δημοσιότητας και ελκυστικής παρουσίασης των ποικίλων τουριστικών προϊόντων και προορισμών που παρέχει η Ελλάδα. Φιλοξενία υψηλού επιπέδου δημοσιογράφων και opinion leaders, αλλά και δημιουργία δικτύου φίλων της χώρας.

• Δημιουργία προωθητικού περιεχομένου προς δημοσίευση σε διαδικτυακούς τόπους, φόρουμ, μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τον διαδικτυακό τόπο της Marketing Greece ΑΕ.

• Οργάνωση και συμμέτοχη σε διεθνείς τουριστικές εμπορικές εκθέσεις-εκδηλώσεις με προσκεκλημένους εκπροσώπους της διεθνούς τουριστικής βιομηχανίας και του Τύπου, σε συνεργασία με φορείς του τουρισμού.

• Παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών στην Πολιτεία, την τοπική αυτοδιοίκηση και τις επιχειρήσεις της χώρας, όσον αφορά την έρευνα αγοράς στις χώρες-στόχους και τον σχεδιασμό τουριστικών προϊόντων. Υποστήριξη στο στρατηγικό σχέδιο προώθησής τους με τη δημιουργία υψηλού επιπέδου περιεχομένου, το οποίο θα διανέμεται μέσω των social media, του δικτύου δημοσίων σχέσεων, των γραφείων του ΕΟΤ και των γραφείων Τύπου των πρεσβειών της χώρας.

ΗΠΑ: Μειώθηκαν οι νέες κατοικίες

Μειωμένες κατά 5% στις 571.000 ήταν οι νέες κατοικίες στις ΗΠΑ τον Αύγουστο, με τις οικοδομικές άδειες να αυξάνονται όμως κατά 3,2%, σύμφωνα με το αμερικανικό υπουργείο Εμπορίου. Σημειώνεται ότι τα στοιχεία για τις νέες κατοικίες Ιουλίου αναθεωρήθηκαν προς τα κάτω σε 601.000 από 604.000 που είχε αρχικά ανακοινωθεί. Οι οικονομολόγοι ανέμεναν μείωσή τους στις 590.000 τον Αύγουστο. Οι οικοδομικές άδειες, οι οποίες προσφέρουν ενδείξεις για τη μελλοντική ζήτηση, αυξήθηκαν πάντως σε 620.000 από 601.000 που ήταν τον Ιούλιο. Πρόκειται για τα υψηλότερα επίπεδα από τον περασμένο Δεκέμβριο.

Μία ακόμα εξαγγελία για αντικειμενικές και ΕΝΦΙΑ

Αντε πάλι μια απο τα ιδια. Πάλι μείωση των αντικειμενικών και αλλαγές στον ΕΝΦΙΑ. Κατα τον κ. Αλεξιάδη,οι αλλαγές στον ΕΝΦΙΑ, θα συνδυαστούν με την αναπροσαρμογή των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων που θα γίνει μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2016. Το σχέδιο προβλέπει τη δημιουργία ενός συστήματος αυτόματης αναπροσαρμογής των τιμών ζώνης των ακινήτων, οι οποίες θα βρίσκονται κοντά στις εμπορικές τιμές. Ωστόσο, η καθυστέρηση της κυβέρνησης στην αναπροσαρμογή των αντικειμενικών τιμών έχει «ενοχλήσει» τους δικαστές, καθώς δεν τηρήθηκε η απόφαση του ΣτΕ, σύμφωνα με την οποία οι αντικειμενικές θα έπρεπε να είχαν αλλάξει από τον περασμένο Ιούνιο.

Με γνώμονα την είσπραξη 2,65 δισ. ευρώ ετησίως από την κατοχή ακινήτων, οι ανατροπές που εξετάζονται στο νέο ΕΝΦΙΑ προβλέπουν μεταξύ άλλων:

1. Την καθιέρωση ενός χαμηλού αφορολόγητου ορίου για το σύνολο της ακίνητης περιουσίας του κάθε φορολογούμενου. Τα σενάρια για το ύψος του αφορολόγητου κινούνται μεταξύ 20.000 ? 50.000 ευρώ και το τελικό ύψος του θα εξαρτηθεί από τις άλλες παρεμβάσεις που θα γίνουν στους συντελεστές υπολογισμού του φόρου και τον συμπληρωματικό φόρο.

Πάντως αν το αφορολόγητο διαμορφωθεί στα 50.000 ευρώ, το 41,7% των ιδιοκτητών ακινήτων δεν θα πληρώσει φόρο, αφού περισσότεροι από 2,7 εκατομμύρια φορολογούμενοι έχουν στην κατοχή τους ακίνητα, των οποίων η αξία με βάση τις αντικειμενικές αξίες που ισχύουν σήμερα δεν υπερβαίνει τις 50.000 ευρώ. Με τη μείωση των αντικειμενικών αξιών θα αυξηθεί ο αριθμός των φορολογουμένων που διαθέτουν μικρής αξίας περιουσία.

2. Παρεμβάσεις στις κλίμακες υπολογισμού του κύριου φόρου με αλλαγές στους συντελεστές και τα κλιμάκια των τιμών ζώνης. Στην περίπτωση αυτή θα μπορούσαν να μειωθούν οι συντελεστές για τις κατοικίες με χαμηλή αντικειμενική αξία για παράδειγμα μέχρι 1.000 ευρώ ανά τετραγωνικό, για τις οποίες ο συντελεστής φόρου είναι 2 έως 2,9 ευρώ ανά μέτρο και να αυξηθούν οι συντελεστές στα υψηλότερα κλιμάκια π.χ. για τα ακίνητα που βρίσκονται σε περιοχές με τιμή ζώνης άνω των 2.000 ευρώ που σήμερα κυμαίνονται από 6 έως 13 ευρώ/τ.μ.

3. Αύξηση των συντελεστών του συμπληρωματικού φόρου ή/και μείωση του αφορολόγητου ορίου. Σήμερα ο συμπληρωτικός φόρος ενεργοποιείται για συνολική αξία περιουσίας (αστικά ακίνητα) που υπερβαίνουν τις 300.000 ευρώ και οι συντελεστές του κυμαίνονται από 0,1% έως 1%.

Συζητείται το αφορολόγητο όριο να μειωθεί στα 250.000 ευρώ ή στα 200.000 ευρώ και οι συντελεστές να ξεκινούν από το 0,3% και να φθάνουν ακόμη και στο 2% για πολύ μεγάλες ακίνητες περιουσίες.

4. Επανεξέταση των απαλλαγών και εκπτώσεων που ισχύουν σήμερα για τον ΕΝΦΙΑ (ημιτελή κτίσματα, ξενοίκιαστα, φορολογούμενοι με πενιχρά εισοδήματα κ.ά).

5. Αύξηση της φορολογίας για τα εξοχικά και τις πολυτελείς κατοικίες, καθώς και για τα οικόπεδα και αγροτεμάχια που βρίσκονται σε τουριστικές και παραθαλάσσιες περιοχές της ηπειρωτικής Ελλάδας και νησιά.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki