Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Αγοράζοντας & Πουλώντας

Πέντε "μαγνήτες" που ανεβάζουν τις τιμές


Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι για την αγορά ενός σπιτιού αυτό που μετρά μόνο είναι η περιοχή. Λάθος ! Στατιστικές αναλύσεις που ολοκληρώθηκαν πρόσφατα έδειξαν ότι αυτό που «μετρά» είναι :Το σωστό σπίτι στην σωστή περιοχή. Πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησε το realestatenews.gr σε ένα δείγμα 50 μεσιτών έδειξε ότι , ακόμα και αν ένα ακίνητο βρίσκεται σε μία πολύ καλή περιοχή αυτό δεν πρόκειται να εξασφαλίσει ιδιαίτερα κέρδη αν δεν είναι προσαρμοσμένο στα χαρακτηριστικά των υπόλοιπων ακινήτων της περιοχής. Οι έρευνα εστιάστηκε στο ποια είναι αυτά τα χαρακτηριστικά τα οποία θα πρέπει να ληφθούν υπόψη ώστε το ακίνητο να είναι ένα «τυπικό ακίνητο» της περιοχής.

Μέγεθος

Σε κάθε κατοικημένη περιοχή, σπίτια θα ποικίλλουν σε μέγεθος και δωμάτια. Κλειδί της επιτυχίας είναι να εξασφαλίστε ότι το σπίτι που σας ενδιαφέρει δεν έχει μεγάλες διαφορές από τα άλλα σπίτια της περιοχής., Για παράδειγμα αν έχετε το μεγαλύτερο σπίτι της περιοχής το πιο πιθανό είναι ότι θα δυσκολευτείτε πολύ να βρείτε ενδιαφερόμενο. Και ξέρετε γιατί; Διότι αυτοί που αγοράζουν σε μία περιοχή έχουν συγκεκριμένες προσδοκίες και απαιτήσεις. Αλλά και σε αυτό υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις. Δηλαδή αν ο κανόνας είναι αμείλικτος για τα υπερβολικά μεγάλα σπίτια δεν ισχύει το ίδιο για τα σπίτια μικρού και μεσαίου μεγέθους. Ακόμα και σε πολύ ακριβές περιοχές π.χ. Ψυχικό και Προεδρικό Μέγαρο όπου τα σπίτια είναι άνω των 150 τμ ένα μικρό και μεσαίου μεγέθους διαμέρισμα «κρατά» την τιμή του και μπορεί να προσφέρει και μεγαλύτερες αποδόσεις.

Υπνοδωμάτια

Τα σπίτια με δύο και τρία υπνοδωμάτια είναι τα πιο δημοφιλή μεταξύ των αγοραστών. Αν επιλέξετε ένα τέτοιο σπίτι τότε όταν θα έλθει η ώρα να το πουλήσετε ή και να το νοικιάσετε θα έχετε πολύ περισσότερους ενδιαφερόμενους σε σύγκριση με το αν είχατε ένα σπίτι με ένα υπνοδωμάτιο και μεγάλους χώρους υποδοχής.

Ντουλάπες,

Οι ντουλάπες είναι εξαιρετικά επιθυμητές για την κύρια κρεβατοκάμαρα. Για το υπόλοιπο του σπιτιού, πρέπει να είστε σίγουροι ότι υπάρχει άφθονος χώρος αποθήκευσης .

Παρκινγκ

Ένας χώρος στάθμευση αυξάνει την αξία μεταπώλησης. Αν η πολυκατοικία είναι παλιά και δεν προσφέρει αυτό το έξτρα πρέπει να είστε σίγουροι ότι προσφέρονται θέσεις στάθμευσης σε ιδιωτικά γκαράζ και μάλιστα σε προσιτή τιμή.

Η Κουζίνα

Η κουζίνα, είναι το πιο σημαντικό δωμάτιο του σπιτιού. Οι μεγαλύτερες κουζίνες είναι σαφώς πιο επιθυμητές και μπορεί να προσελκύσουν το ενδιαφέρον. Αν μάλιστα υπάρχει η δυνατότητα να λειτουργήσει ο χώρος ως πρόχειρη τραπεζαρία ή ακόμα και αν προσφέρεται για την τοποθέτηση μίας τηλεόρασης πιστέψτε ότι μπορεί να «τραβήξει» προς τα πάνω σαν μαγνήτης την αξία του σπιτιού.

Κατοικία: Πως θα αξιοποιήσετε το ιντερνετ

Το διαδίκτυο είναι ένας σημαντικός παράγοντας στην λειτουργία της αγοράς κατοικίας. Στην πραγματικότητα ,από αυτό μπορείτε να αναζητήστε χρήσιμες πληροφορίες που αφορούν τόσο στα ίδια τα ακίνητα όσο και στο περιβάλλον στο οποίο βρίσκονται. Εμείς προσπαθήσαμε να διαμορφώσουμε ένα «εγχειρίδιο λειτουργίας» του διαδικτύου για όσους θέλουν να αγοράσουν ή να πουλήσουν ακίνητα.

1. Μεσιτικά γραφεία. Η αναζήτηση του κατάλληλου μεσιτικού γραφείου είναι μία δύσκολη υπόθεση. Χρησιμοποιώντας τις μηχανές αναζήτησης μπορείτε να καταγράψετε ένα σημαντικό αριθμό μεσιτικών γραφείων που δραστηριοποιούνται στην περιοχή και να επιλέξετε…

2. Ακίνητα : Ο παραδοσιακός τρόπος αναζήτησης ακινήτου από εφημερίδες και πωλητήρια-ενοικιαστήρια στους στύλους της ΔΕΗ, στις εισόδους και στα περίπτερα της γειτονιάς φθίνει. Το διαδίκτυο , μέσω των σελίδων των μεσιτών αλλά και από εξειδικευμένους διαδικτυακούς τόπους προσφέρει την δυνατότητα στον χρήστη να πληροφορηθεί όχι μόνο για την προσφορά αλλά και για την ζήτηση ακινήτων.

3. Ξεκινήστε την αναζήτησή σας για ένα νέο σπίτι, ελέγχοντας το τι μπορείτε να αντέξετε οικονομικά. Χρησιμοποιήστε μια αριθμομηχανή από αυτές που υπάρχουν στις ηλεκτρονικές σελίδες των τραπεζών για να βρείτε επιτόκια και να υπολογίσετε τις δόσεις του στεγαστικού δανείου.

4. Πληροφορίες για την περιοχή. Οι ηλεκτρονικές διευθύνσεις των δήμων , μπορεί να σας δώσουν χρήσιμα στοιχεία για την περιοχή και τις υποδομές της. Επίσης χρησιμοποιήστε μέσω των μηχανών αναζήτησης και άλλα στοιχεία για την περιοχή όπως : περιβάλλον, εγκληματικότητα, συγκοινωνίες κ.α

5. Σημαντικό στοιχείο είναι το επίπεδο των τιμών μίας περιοχής. Στην Ελλάδα, σε αντίθεση με άλλες αγορές τα στοιχεία για το επίπεδο των τιμών δεν είναι προσπελάσιμα στο ευρύ κοινό. Μπορείτε όμως να έχετε μία εικόνα της αγοράς με βάση τις ζητούμενες τιμές όπως αυτές εμφανίζονται σε ιστότοπους αγγελιών.

6. Δείτε μία ρεαλιστική εικόνα της γειτονιάς χάρη στο Google Earth , μέσω του οποίου μπορείτε να έχετε και μία εικόνα σε μεγέθυνση του συγκεκριμένου δρόμου ή ακόμα και του κτιρίου.

7. Ελέγξτε την προσφορά. Από τις ιστοσελίδες των ιστότοπων αγγελιών μπορείτε να έχετε μία συγκριτική εικόνα του ύψους της προσφοράς σε κάθε περιοχή.Προσοχή όμως βασιστείτε στις νέες αγγελίες και μη περιορίσετε την αναζήτηση σε μία μόνο ηλεκτρονική διεύθυνση.

Τέλος μέσω διαδικτύου μπορείτε να συγκεντρώσετε στοιχεία για τις συγκοινωνίες, τα σχολεία, τα νοσοκομεία και γενικότερα για τις υποδομές που προσφέρει μία περιοχή.

Απλές κινήσεις για γρήγορες πωλήσεις

Πότε πουλιέται ένα σπίτι; Μα φυσικά όταν το σπίτι εντυπωσιάσει τον υποψήφιο αγοραστή. Αυτό είναι το κλειδί όχι μόνο για μία γρήγορη πώληση αλλά και για να εξασφαλίσετε γρήγορα την υψηλότερη δυνατή τιμή. Οι πιθανοί αγοραστές δεν είναι αναζητούν απλώς ένα χώρο για να κατοικήσουν. Ψάχνουν ένα σπίτι ώστε να εκπληρώσουν τα όνειρά τους και να βελτιώσουν τον τρόπο ζωής τους. Η προσαρμογή του σπιτιού με τρόπο ώστε, να ανταποκρίνεται σε αυτές τις προσδοκίες καθιστά πιο συναισθηματικά διαλλακτικό τον υποψήφιο αγοραστή και αυτό μπορεί να σημαίνει περισσότερα χρήματα για τον πωλητή. Αν και υπάρχουν μεγάλα περιθώρια βελτιώσεων του σπιτιού σε αυτές τις δύσκολα οικονομικά εποχές ο προυπολογισμός είναι εκείνος που θα καθορίσει το εύρος των παρεμβάσεων .

 

Καθαριότητα

Οι πιθανοί αγοραστές θα ήθελαν να αγοράσουν ένα σπίτι με νέες συσκευές, αλλά οι περισσότεροι ιδιοκτήτες είτε δεν μπορούν είτε δεν θέλουν να το κάνουν. Αυτό όμως που δεν κοστίζε,ι είναι η καθαρή κουζίνα που θα κρύβει ακόμα και τις ατέλειες που υπάρχουν. Κανείς δεν θέλει να δει λεκέδες από σάλτσα σπαγγέτι, ή σωρούς από ψίχουλα. Επίσης, βεβαιωθείτε ότι αστράφτει το μπάνιο σας, Ο στόχος σας πρέπει να είναι όλα να φαίνονται καινούργια.

Τάξη

Υπάρχουν δύο μεγάλα προβλήματα με την ακαταστασία. Το ένα είναι ότι αποσπά την προσοχή των αγοραστών από τα χαρακτηριστικά του σπιτιού σας. Το άλλο είναι ότι μικραίνει το σπίτι. Προσωπικό στοιχείο Οι αγοραστές πρέπει να είναι σε θέση να δούν στο σπίτι σας, τον εαυτό τους για το λόγο αυτό , αφαιρέστε όλες τις οικογενειακές φωτογραφίες, τα στοιχεία με τα ονόματα των μελών της οικογένειας επίσης, φροντίστε να βάλετε στην άκρη όλα τα παιχνίδια και οτιδήποτε άλλο που είναι άκρως ενδεικτικό της σημερινής σας παρουσίας

Απομακρύνετε τις οσμές

Ένα σπίτι με οσμές φαγητου ή μυρωδιές από άλλους χώρους είναι ΑΠΩΘΗΤΙΚΟ. Υπάρχουν έξυπνα κόλπα για να απελευθερώσετε ένα σπίτι από τις μυρωδιές και να του δώσετε ελκυστικές οσμές πχ κάψιμο βανίλιας ή αρωματικά κεριά, ή ένα γλυκό στο φούρνο.. Τέλος, μην ξεχάσετε να πάρετε έξω τα σκουπίδια.

Ορίστε Δωμάτια

Σιγουρευτείτε ότι κάθε δωμάτιο έχει ένα μοναδικό, καθορισμένο σκοπό. Επίσης, βεβαιωθείτε ότι κάθε χώρος μέσα σε κάθε δωμάτιο έχει ένα σκοπό, έτσι ώστε οι αγοραστές να δουν πώς θα μεγιστοποιήσουν το όφελος από κάθε τετραγωνικό.

Δάπεδα

Κανείς δεν θέλει να ζει με βρώμικα δάπεδα. Για αυτό προσπαθήστε είτε να αναδείξετε τα δάπεδα είτε να καλύψετε με ένα καλό καθάρισμα τις ατέλειες. Μία λύση είναι και η αλλαγή τους αλλά αυτή κοστίζει

Φωτισμός

Επωφεληθείτε από το φυσικό φως του σπιτιού σας. Ανοίξτε όλες τις κουρτίνες. Προσθήκη συμπληρωματικού φωτισμού είναι χρήσιμη μόνο εκεί , όπου είναι απαραίτητο.

Τοίχοι και οροφές

Οι ρωγμές στους τοίχους ή την οροφή είναι μια κόκκινη σημαία για τους αγοραστές.

Πως θα διαπραγματευτείτε

Πριν λίγα μόλις χρόνια ο κώδικάς συμπεριφοράς για κάποιον που ήθελε να αγοράσει ένα ακίνητο ήταν λίγο πολύ καθορισμένος και οι εκπλήξεις ελάχιστες. Ο καθένας ήξερε που θα ψάξει , πως θα κινηθεί και τον τρόπο που θα κάνει μία προσφορά. Σήμερα η αγορά έχει αλλάξει και αυτό διότι η κρίση έχει επηρεάσει όχι μόνο τις τιμές αλλά και τους κανόνες συμπεριφοράς σε ολόκληρη την αγορά. Εμείς προσπαθήσαμε να καταγράψουμε τις αλλαγές αυτές :

1. Στο παρελθόν, τα ακίνητα που προσφέρονταν προς πώληση από «στόμα σε στόμα» ήταν περιορισμένα. Οι ιδιοκτήτες ή οι μεσίτες δημοσίευαν αγγελίες στα έντυπα και στο διαδίκτυο και περίμεναν τους αγοραστές. Σήμερα έχει αυξηθεί ο αριθμός των πωλητών που δεν θέλει να δημοσιοποιήσει την πρόθεση του να πουλήσει και για το λόγο αυτό προτιμά να ξεκινήσει την διαδικασία προώθησης μέσω «γνωστών και φίλων»

2. Στο παρελθόν , ήταν σχεδόν μόνιμο το φαινόμενο, της υπερτίμησης της αξίας του ακινήτου . Ήταν μία πρακτική που ακολουθούσαν πολλοί επαγγελματίες σε συνεργασία τις περισσότερες φορές με τους ιδιοκτήτες. Σήμερα η κατάσταση έχει αντιστραφεί. Οι περισσότεροι επαγγελματίες προσπαθούν να πείσουν τους ιδιοκτήτες να συμπιέσουν τις απαιτήσεις τους προκειμένου να προχωρήσει η πώληση.

3. Στον παρελθόν, τα περιθώρια διαπραγμάτευσης της τιμής ήταν περιορισμένα. Ο πωλητής τις πιο πολλές φορές ανέβαζε το πήχη της τιμής προκείμενου να εξασφαλίσει το επιθυμητό τίμημα. Πλέον η πρακτική αυτή έχει εγκαταλειφτεί αφού γνωρίζουν ότι μία υψηλή ζητούμενη τιμή απομακρύνει τον …πωλητή. 4. Στο παρελθόν αν ο πωλητής άκουγε μία αντιπρόταση την οποία έκρινε ως ιδιαίτερα χαμηλή, σταμάταγε τις διαπραγματεύσεις. Πλέον , οι περισσότεροι πωλητές ακούν τα πάντα και ορισμένες φορές –αν βρίσκονται υπό πίεση- προχωρούν σε συμφωνίες.

5. Στο παρελθόν, η καταβολή τιμήματος σε μετρητά δεν επηρέαζε το ύψος της τιμής. Σήμερα, το ρευστό έχει κυριαρχήσει και έχουν καταγραφεί περιπτώσεις που το συμφωνηθέν τίμημα είναι έως και 35% χαμηλότερο από την ζητούμενη τιμή επειδή ο αγοραστής θα πλήρωνε άμεσα.

6. Στον παρελθόν, οι εκτιμητές των τραπεζών προεξοφλούσαν την ανοδική πορεία των τιμών με αποτέλεσμα οι εκτιμήσεις τους να είναι υψηλότερες από την πραγματική αξία του ακινήτου. Σήμερα έχουμε περάσει στην απέναντι όχθη καθώς οι εκτιμητές προεξοφλούν περαιτέρω πτώση και έτσι οι εκτιμήσεις είναι έως και 20% χαμηλότερες από τις τρέχουσες εμπορικές αξίες .

7. Στο παρελθόν, ήταν ελάχιστοι οι πωλητές που δέχονταν τμηματική καταβολή του τιμήματος. Πλέον, δεν είναι λίγοι οι κατασκευαστές που δέχονται εξόφληση με δόσεις με την προϋπόθεση να κρατήσουν την κυριότητα του ακινήτου μέχρι την ολική εξόφληση .

8. Στον παρελθόν, κανείς ιδιοκτήτης δεν δέχονταν να ακούσει τον ενοικιαστή να του ζητά μείωση του ενοικίου. Πλέον, η μείωση του ενοικίου είναι μία τρέχουσα πρακτική αποδεκτή από τους περισσότερους ιδιοκτήτες.

9. Στο παρελθόν, οι τράπεζες ήταν ιδιαίτερα «προσηνείς» σε προτάσεις πώλησης ακινήτων που έφεραν βάρη από τραπεζικό δανεισμό με την μεταφορά του δανείου. Σήμερα αντιμετωπίζουν τα σχετικά αιτήματα αντιμετωπίζονται με επιφυλακτικότητα και τις περισσότερες φορές οι απαντήσεις στα σχετικά αιτήματα είναι αρνητικές.

10. Στον παρελθόν η αγορά χαρακτηρίζονταν από την κυριαρχία των πωλητών. Σήμερα ζούμε στην εποχή των αγοραστών.

Τα δέκα σίγουρα μονοπάτια στο κυνήγι της ευκαιρίας


Το «κυνήγι» της ευκαιρίας έχει και αυτό τους δικούς  του κανόνες:

1.Εξασφαλίστε ρευστότητα πριν την αναζήτηση. Η εμπειρία δείχνει ότι πολλές συμφωνίες είναι  υπόθεση της στιγμής .

2.Πριν ξεκινήσετε οποιαδήποτε κίνηση καλό είναι να ξεκαθαρίσετε  με την τράπεζα σας το πιστωτικό όριο και την ταχύτητα πρόσβασης σε αυτό.

3.Τα σενάρια αγοράζω και νοικιάζω  για την χρηματοδότηση της αγοράς  είναι την περίοδο αυτή υψηλού κινδύνου αφού η πιθανότητα να βρεθεί ο ενοικιαστής  που θα προσφέρει ακόμα και την τιμή της αγοράς είναι περιορισμένη.

4. Πριν πραγματοποιήσετε οποιαδήποτε επενδυτική κίνηση μελετήστε προσεκτικά και την φορολογική διάσταση του εγχειρήματος. Οι «παγίδες» πολλές ( πόθεν έσχες , τεκμήρια) και το τυχόν φορολογικό κόστος απρόβλεπτο.

5. Οποιαδήποτε , προκαταβολή ποσού θα πρέπει να  είναι  νομικά καλυμένη. Ακόμα και στην περίπτωση που λόγω χρονικών περιορισμών ο νομικός έλεγχος είναι  ανέφικτός  υπάρχει η  νομική δυνατότητα αντιμετώπισης του προβλήματος.

6. Απαιτείται ενδελεχής έρευνα αγορά. Αγγελίες αλλά και συστηματικές έρευνες  αγοράς στις περιοχές που σας ενδιαφέρουν μπορεί να είναι επίπονη και χρονοβόρα διαδικασία αλλά κάπου στην άκρη του τούνελ βρίσκεται η ανταμοιβή των προσπαθειών.

7.Μη ξεχνάτε την ανάγκη για ενδελεχή έρευνα των τίτλων. Τον τελευταίο καιρό πολλά ακούγονται στην αγορά.

8. Πολλές φορές η επιθυμία για πληρωμή σε δόσεις μπορεί να συμπίπτει με την ανάγκη του αγοραστήνα εξυπηρετήσει τις ανάγκες του για ρεσυτότητα.

9. Μη  θεωρήστε ότι το σημερινό κόστος χρήματος θα παραμείνει για πολύ καιρό ακόμα στα σημερινά του επίπεδα.

10. Η πλεονεξία οδηγεί τις περισσότερες φορές σε αδιέξοδα. Το μυστικό άλλωστε για μία σωστή συναλλαγή είναι το τέλος να βρεί και τις δύο πλευρές ικανοποιημένες.

 

  • Ακίνητα Τραπεζών

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki