Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Επενδυτικές Ευκαιρίες

Συνταγή για κέρδη

“Ο θησαυρός είναι κρυμμένος σε περιοχές που μέχρι πριν από λίγα χρόνια ήταν στο περιθώριο της αγοράς αλλά και σε κάποιες άλλες που επηρεάστηκαν από τα ολυμπιακά έργα. Δεν βρίσκεται κρυμμένος σε κάποιο σύγχρονο κτίσμα αλλά θα πρέπει να τον αναζητήσετε σε οικοδομές μεγάλης ηλικίας. Θα τον αναγνωρίσετε όταν κτυπήσει την πόρτα σας ένας υποψήφιος αγοραστής με περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες -πιθανόν οικονομικός μετανάστης. Τότε να είστε σίγουροι ότι ήλθε ο χρόνος για να απολαύσετε τους καρπούς …των επιλογών σας»

Αν νομίζετε αν η παραπάνω παράγραφος αποτελεί ένα γρίφο που καλείται να λύσει ο αναγνώστης του βιβλίου «Κώδικας Ντα Βίντσι» έχετε κάνει λάθος. Πρόκειται για μία αναπαράσταση της σημερινής αγοράς ακινήτων που χαρακτηρίζεται από γλαφυρότητα αλλά από την άλλη πλευρά είναι πέρα για πέρα ρεαλιστική. Περιγράφει με απλά λόγια τους δρόμους που πρέπει να ακολουθήσει κάποιος υποψήφιος επενδυτής ακινήτων προκειμένου η αγορά που προτίθεται να κάνει να είναι αποδοτική σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Άλλωστε το μυστικό της επιτυχίας για κάθε οικονομική επιλογή είναι ο επενδυτής να πιάσει τον «σφυγμό» της αγοράς. Από τα στοιχεία που αφορούν την εξέλιξη των τιμών και της ζήτησης για την αγορά κατοικίας στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής  προκύπτουν σαφείς ενδείξεις για αλλαγή του αγοραστικού προτύπου. Συγκεκριμένα οι υποψήφιοι αγοραστές ακινήτων σήμερα:

-Έχουν αναγάγει την τιμή ως το σημαντικότερο κριτήριο για την αγορά που θα κάνουν.

-Όταν έχουν να επιλέξουν μεταξύ ενός καινούργιου ή ενός μεταχειρισμένου σπιτιού στην ίδια περιοχή θα επιλέξουν το μεταχειρισμένο με την προϋπόθεση ότι η διαφορά της τιμής είναι ελκυστική.

-Προτιμούν να αγοράσουν ένα σπίτι μικρότερο καλύτερης κατασκευής παρά ένα μεγαλύτερο σπίτι πρόχειρης κατασκευής.

-Προσελκύονται με τις ευέλικτες προσφορές .

-Προτιμούν τις δυτικές συνοικίες και τις γειτονιές του κέντρου.

Οι λεωφόροι των ...κερδών

Η «πυξίδα» για το μέλλον της αγοράς εξοχικής κατοικίας είναι σύμφωνα με τις απόψεις αναλυτών της αγοράς η ευκολία με την οποία ο μόνιμος κάτοικος μίας αστικής περιοχής θα έχει πρόσβαση στην εξοχική του κατοικία. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για τους αλλοδαπούς οι οποίοι θέλουν να αγοράσουν παραθεριστική κατοικία σε «θερμό κλίμα». Σύμφωνα με μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί στο εξωτερικό ένα από τα βασικά κριτήρια που θέτουν οι αλλοδαποί αγοραστές προκειμένου να αγοράσουν ένα σπίτι εκτός συνόρων είναι

- οι υποδομές στην υγεία και στις τηλεπικοινωνίες

- ο χρόνος που απαιτείται για να επιστρέψουν από την εξοχική στην κύρια κατοικία και το αντίστροφο.

Όταν κάποιος αναφέρεται σε αποστάσεις και χρόνο θα πρέπει να γνωρίζει ότι αναφέρεται σε όλο το πλέγμα το υποδομών μεταφοράς. Δηλαδή σε λιμενικές υποδομές και σε ακτοπλοϊκά δρομολόγια, σε αεροδρόμια αλλά και σε απευθείας αεροπορικές συνδέσεις του τουριστικού θερέτρου με τις βασικές ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις , σε σιδηροδρομικά δρομολόγια αλλά και σε συνδέσεις των παραθεριστικών προορισμών με τα τοπικά και διεθνή αεροδρόμια. Όσο αφορά το οδικό δίκτυο το σημαντικότερο στοιχείο που λαμβάνεται υπόψη δεν είναι μόνο η ταχύτητα αλλά και η ασφάλεια. Οι ίδιες μελέτες αποκαλύπτουν ότι :

-Η αναβάθμιση του εθνικού οδικού δικτύου πρόσθεσε σε νέες περιοχές στο «χάρτη» της αγοράς εξοχικής κατοικίας

-Η καθιέρωση των ταχύπλοων στις γραμμές των νησιών των Κυκλάδων συνέβαλλε στην θεματική άνοδο των τιμών τόσο της γης όσο και των επενδύσεων σε εξοχικές κατοικίες.

«Στα πλαίσια αυτά η αναβάθμιση του δικτύου μεταφορών με την ολοκλήρωση των νέων οδικών αξόνων μπορεί να είναι ο πιο σημαντικός παράγων στην διαδικασία ανάδειξης νέων προορισμών αφού θα συμβάλλει ώστε μεγάλες ομάδες υποψήφιων αγοραστών να ανακαλύψουν νέες αγορές» τόνιζαν χαρακτηριστικά αναλυτές που ρωτήθηκαν σχετικά με τις προοπτικές της αγοράς εξοχικής κατοικίας ενόψει των σημαντικών επενδύσεων που βρίσκονται σε εξέλιξη-ή που είναι σε διαδικασία σχεδιασμού-στο τομέα των μεταφορών.

Το σίγουρο είναι ότι ήδη στα επιτελεία των μεγάλων κατασκευαστικών εταιριών γίνονται «σενάρια ανάπτυξης» με βάση τις εξαγγελίες που έχουν γίνει για επενδύσεις τόσο στο οδικό δίκτυο όσο και στις άλλες υποδομές .μεταφοράς αφού διαπιστώνουν ότι η ανάπτυξη των νέων οδικών αξόνων (ΠΑΘΕ, Ιονία οδός , ΕΓΝΑΤΙΑ κ.α.) σε συνδυασμό με τις επενδύσεις που γίνονται στο δίκτυο σιδηροδρόμων δημιουργεί τις προϋποθέσεις ανάπτυξης νέων αγορών για την εξοχική κατοικία. Και αυτό γιατί οι κάτοικοι των μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας θα έχουν ευκολότερη και κυρίως ασφαλέστερη πρόσβαση σε περιοχές στις οποίες το κόστος της γης είναι σημαντικά μικρότερο σε σχέση με εκείνες που χαρακτηρίζονται ως ανεπτυγμένες τουριστικά. Παράλληλα , η ανάπτυξη οδικών δικτύων μπορεί να λειτουργήσει ως «κράχτης» για την προσέλκυση υποψήφιων αγοραστών από το εξωτερικό καθώς :

-Η προσφορά γης στις λιγότερο «αναπτυγμένες» περιοχές είναι υψηλή ενώ ο υποψήφιος αγοραστής-επενδυτής μπορεί να έχει πλειάδα εναλλακτικών λύσεων σε χαμηλό σχετικά κόστος.

-Ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να έχει προϊόν σε ελκυστική τιμή .

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου –είτε σε εθνικό είτε σε τοπικό επίπεδο- θα αναδείξει μία σειρά περιοχών σε αγορές εξοχικής κατοικίας υψηλού ενδιαφέροντος. Για παράδειγμα η επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου προς Αχαΐα και Κορινθία μπορεί να αλλάξει το προφίλ των περιοχών αυτών . Το ίδιο ισχύει και για τα παράλια του Ευβοϊκού τα οποία μπορούν να αποκτήσουν χαρακτήρα θέρετρου. Ο συνδυασμός μάλιστα του οδικού και του σιδηροδρομικού δικτύου δημιουργεί μοναδικές ευκαιρίες στην αγορά εξοχικής κατοικία. Οι Νέοι Δρόμοι Δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι ο «πιλότος» για , το νέο πολεοδομικό σχεδιασμό και τον επανακαθορισμό των χρήσεων γης και γενικότερα των εξελίξεων στην αγορά ακινήτων θα είναι ο χάρτης των νέων οδικών αξόνων που έχουν ξεκινήσει να κατασκευάζονται και για τους οποίους ο στόχος είναι να έχουν ολοκληρωθεί μέσα στα επόμενα 6 χρόνια . Μία γεύση για το εύρος των αλλαγών που σηματοδοτούν οι νέοι αυτοκινητόδρομοι έχουν δώσει η Αττική Οδός και η Εγνατία .Ήδη παραθεριστικοί προορισμοί που είχαν σβηστεί από τον χάρτη όπως για παράδειγμα οι παραθαλάσσιες περιοχές στα σύνορα της Αττικής και της Κορινθίας έχουν αρχίσει να επανέρχονται στο προσκήνιο (Κινέτα , Αγ. Θεόδωροι κ.α) ενώ η ολοκλήρωση του ν άξονα του ΠΑΘΕ με την κατασκευή των τμημάτων του Μαλιακού θα αναδείξουν νέα θέρετρα τόσο για θερινό όσο και για χειμερινό τουρισμό.

Όπως μάλιστα τονίζουν οικονομικοί αναλυτές η αύξηση της προσφοράς γης με τις νέες περιοχές που θα «χαρτογραφηθούν» ως τουριστικοί προορισμοί θα βάλει στο παιγνίδι της εξοχικής κατοικίας όχι μόνο τους κατοίκους των δύο μητροπολιτικών κέντρων της χώρας (Αθήνα και Θεσσαλονίκη) αλλά και εκείνους των άλλων αστικών κέντρων όπως της Λαμίας , της Κορίνθου, της Λάρισας , της Πάτρας κ.α. Η κτηματαγορά άρχισε να προεξοφλεί τις καταλυτικές αλλαγές που θα προκύψουν από την λειτουργία των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων:

-Της Ιόνιας

-Της Κορίνθου -Πατρών -Πύργου

-Της Τριπόλεως -Καλαμάτας- Σπάρτης .

Κατά μήκος αυτών των οδικών αξόνων έχει ήδη εκδηλωθεί το ενδιαφέρον μεγάλων επιχειρήσεων και εταιρειών για την απόκτηση μεγάλων εκτάσεων προκειμένου να προχωρήσουν στην κατασκευή νέων μονάδων , τουριστικών εγκαταστάσεων και παραθεριστικών συγκροτημάτων. Εκτιμήσεις που έχουν γίνει από μελετητικούς φορείς εμφανίζουν την αγοράς κύριας και εξοχικής κατοικίας να αλλάζει άρδην την επόμενη δεκαετία. Και αυτό γιατί ,ισχυρίζονται περίπου το 25% του ενεργού πληθυσμού θα αποκτήσει κατοικία –είτε κύρια είτε εξοχική- σε νέες αγορές που θα αναδείξουν οι νέοι αυτοκινητόδρομοι. Για να στηρίξουν μάλιστα τις προβλέψεις αυτές επισημαίνουν ότι με την ολοκλήρωση των νέων οδικών αξόνων οι αποστάσεις πλέον γίνονται ''παιχνιδάκι'' καθώς: - Από το Αντίρριο θα φτάνει κάποιος στα Γιάννενα σε λιγότερο από 2 ώρες. Αυτό πρακτικά οδηγεί στο να αναδειχθούν περιοχές στα παράλια της Αιτωλοακαρνανίας - Από την Αθήνα στην Καλαμάτα σε 2,5 ώρες Ωφελημένες θα είναι παραλιακές περιοχές της Αργολίδας , της Λακωνίας και της Μεσσηνίας. - Από τη Λαμία στα Γρεβενα σε 1,5 ώρα . Με ευεργετικά αποτελέσματα σε περιοχές που πληρούν τις προδιαγραφές για την ανάπτυξη του χειμερινού τουρισμού.

Το παιγνίδι της Αργολίδας

Χοντρό "παιγνίδι" στην αγορά εξοχικής κατοικίας στην Αργολίδα με στόχο τους επώνυμους. Η αγορά που έχει ήδη βασιστεί στους επώνυμους αγοραστές των περιοχών Πόρτο Χέλι και Ναύπλιου αλλά και σε Αγιο Αιμιλιανό, Βερβερόντα , Δορούφι, Σαλάντι, Κόστα και Πετροθάλασσα φαίνεται ότι θα γίνει στο άμεσο μέλλον πεδίο έντονου ανταγωνισμού με μεγάλα επενδυτικά σχέδια.

Η άρχή έγινε με την ανακοίνωση για τη έναρξη των εργασιών για την κατασκευή του Porto Heli Collection (μεγέθους 3.470.000 τ.μ.), το οποίο θα φιλοξενήσει το πρώτο Amanresort με κατοικίες στην Ευρώπη, παραθαλάσσια υπερπολυτελή εξοχικά, αλλά και γήπεδα γκολφ 18 οπών. Η επένδυση των 300 εκατομμυρίων ευρώ από την εταιρεία Dolphin Capital Ιnvestors αναμένεται να ολοκληρωθεί την άνοιξη του 2012. Στην καρδιά του συγκροτήματος θα υπάρχουν και υπερπολυτελή εξοχικά προς πώληση. Η αξία τους μάλιστα ξεπερνά τα 10.000 ευρώ ανά τ.μ. Πρόκειται για μεγάλα σπίτια άνω των 100 τ.μ. ενταγμένα στα resorts με μεγάλη έκταση οικοπέδου, σε εξαιρετική τοποθεσία. Οι ιδιοκτήτες τους θα μπορούν να απολαμβάνουν όλες τις υπηρεσίες ποιότητας των resorts. Επίσης θα μπορούν να τα παραχωρούν προς ενοικίαση την περίοδο που θα απουσιάζουν. Στο Ναύπλιο προσφορά σύγχρονων κατοικιών υπάρχει σε συγκρότημα που κατασκευάζεται στην περιοχή Νέο Βυζάντιο από την Αθωνική Τεχνική ΑΤΕ.

Παράλληλα σε άλλες περιοχές έχουν γίνει σημαντικές επενδύσεις σε γη απο μεγάλους ιδώτες επενδυτές που δεν αποκλείεται να προχωρήσουν σε αναπτύξεις εξοχικών κατοικιών όταν το επιτρέψει το οικονομικό περιβάλλον.

Επενδύσεις στις περιοχές των Μουσείων

Μεγάλες ανατροπές στον οικονομικό και οικιστικό χάρτη της Αθήνας πρόκειται να φέρει και ο ''άξονας των Μουσείων'' που σταδιακά αρχίζει να διαμορφώνεται στην καρδιά της πρωτεύουσας . ''Γύρω από τα Μουσεία θα διαμορφωθεί ένα νέο υψηλού ενδιαφέροντος τοπίο'' επισημαίνουν πολεοδόμοι.

Ο άξονας των Μουσείων ξεκινά από το ύψος του Χιλτον , συνεχίζει στο Νέο Κόσμο και τον Περιφερειακό της Ακρόπολης για να συνεχίσει στην πύλη της καινούργιας Αθήνας στη διασταύρωση της Πειραιώς με την Ιερά Οδό και να καταλήξει λίγο πιο κάτω στα όρια του δήμου της Αθήνας. Στην περίπτωση μάλιστα που υλοποιηθούν τα σχέδια για την Ακαδημία Πλάτωνος τότε ο «άξονας των μουσείων θα επεκτείνεται μέχρι τον Κηφισό. Στην πραγματικότητα τα νέα δεδομένα θα διαμορφωθούν στο δυτικό κομμάτι του δήμου της Αθήνας το οποίο ήταν το πιο παραμελημένο και υπάρχουν δυνατότητες παρεμβάσεων αφού η διαθεσιμότητα ελεύθερης Γής είναι μεγαλύτερη και το απόθεμα κτιρίων σαφώς μεγαλύτερης ηλικίας.. Στην περιοχή του Χίλτον το Βυζαντινό Μουσείο και την Εθνική Πινακοθήκη ''μαρκάρουν'' την αφετηρία αυτής του μεγάλου άξονα των Μουσείων .

Ο ρόλος που θα διαδραματίσουν αυτοί οι χώροι στο νέο αθηναϊκό τοπίο θα γίνει ιδιαίτερα αισθητός τα επόμενα χρόνια στο Νέο Κόσμο και στην περιοχή του Μακρυγιάννη .Ερωτηματικό είναι η πορεία υλοποίησης του έργου στο Νέο Κόσμο όπου το παλιό εργοστάσιο του Φιξ ήταν μετατραπεί σε Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης αλλά έχουν ανακύψει προβλήματα με την ανάδοχο εταιρία.

Αλλαγες στην αγορά ακινήτων φέρνει η ύφεση

Νέες περιοχές κατοικίας δημιουργούνται, νέες δραστηριότητες αναδεικνύονται , αγορές «πεθαίνουν» και όλα αυτά σε ένα περιβάλλον υψηλής αβεβαιότητας τόσο ως προς τις χωροταξικές ρυθμίσεις όσο και ως προς το γενικότερο οικονομικό περιβάλλον. Οι περισσότεροι αναλυτές της αγοράς θεωρούν ότι η επόμενη τριετία θα «σημαδευτεί» από την:

-Ενίσχυση των εμπορικών κέντρων η οποία θα συνδυάζεται και με την γεωγραφική και χωροταξική αποκέντρωση.

- Ενίσχυση των λίγων εμπορικών δρόμων με την ταυτόχρονη υποβάθμιση των περιφερειακών τους αγορών.

- Αύξηση της ζήτησης για συγχρόνους γραφειακούς χώρους με την παράλληλη υποβάθμιση των μικρών γραφείων σε κτίρια μεγάλης ηλικίας που βρίσκονται στους κεντρικούς πυρήνες της πρωτεύουσας αλλά και στην Θεσσαλονίκη.

-Στροφή του αγοραστικού ενδιαφέροντος στην αγορά κατοικίας σε νέες περιοχές οι οποίες θα χαρακτηρίζονται από τις σύγχρονες υποδομές σε οδικά δίκτυα και σε μεταφοράς καθώς και από το χαμηλό κόστος γης. Αλλά και επιστροφή σε επιλεγμένες συνοικίες του κέντρου στις οποίες θα εφαρμοστούν προγράμματα αναβάθμισης και ανάπλασης

Κοινή συνισταμένη των προβλέψεων όλων των αναλυτών είναι η προσδοκία για ενίσχυση του ειδικού βάρους της εξοχικής κατοικίας στην αγορά ακινήτων καθώς και των αστικών κέντρων της περιφέρειας.

Στα επόμενα χρόνια θα γίνει μάχη των δύο μοντέλων εμπορικής ανάπτυξης. Του μοντέλου του δρόμου υψηλής εμπορικότητας και των εμπορικών κέντρων. Αυτό δεν σημαίνει ότι στο τέλος θα υπάρξουν νικητές ή ηττημένοι. Αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι η σημερινή εικόνα της αγοράς θα είναι πολύ διαφορετική. Από τα στοιχεία που αφορούν εμπορικά κέντρα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη προκύπτει ότι ο αριθμός των επισκεπτών είναι οριακά αυξημένος σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά ενώ οι πωλήσεις είναι αυξημένες σε τρέχουσες τιμές έως και 5%/ . Αντίθετα , σε κεντρικούς εμπορικούς δρόμους του κέντρου της Αθήνας, σύμφωνα με εμπόρους που δραστηριοποιούνται σε αυτές η πτώση του τζίρου –σε τρέχουσες τιμές-κινείται στα επίπεδα του 30% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό χρονικό διάστημα .

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki