Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Ξενοικιάζουν και οι αλλοδαποί

Σταδιακή συρρίκνωση της επιχειρηματικής δραστηριότητας αλλοδαπών στην πρωτεύουσα προκύπτει από μελέτη του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθήνας. Σύμφωνα με την επεξεργασία των στοιχείων των ετών 2010, 2011 και 2012 (ενδεκάμηνο), που αφορούν στις εγγραφές και στις διαγραφές των επιχειρήσεων/μελών του ΕΕΑ, που ανήκουν σε αλλοδαπούς επιχειρηματίες και έχουν εκπληρώσει τις ταμειακές τους υποχρεώσεις: οι επιχειρήσεις που ανήκουν σε αλλοδαπούς και προχώρησαν σε εγγραφή τους στο μητρώο του Επιμελητηρίου ανήλθε σε 818 το 2010, σε 764 το 2011 (ετήσια μείωση 6,6%) και 630 το 2012 (περαιτέρω μείωση ίση προς 17,5%). Η μεγαλύτερη μείωση παρατηρείται σε επιχειρήσεις που ανήκουν σε επιχειρηματίες από την Ευρώπη και ακολουθεί η Ασία. Επίσης, επιλέγοντας από το σύνολο των χωρών εκείνες που παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη κινητικότητα την τελευταία τριετία σε επίπεδο εγγραφών/ διαγραφών επιχειρήσεων/ μελών του ΕΕΑ που ανήκουν σε αλλοδαπούς επιχειρηματίες, παρατηρήθηκε ότι η Αλβανία κατέχει την πρώτη θέση στη δημιουργία νέων επιχειρήσεων, με δεύτερη τη Βουλγαρία, ενώ ακολουθούν η Ρουμανία, το Μπαγκλαντές και το Πακιστάν.

Οι περιοχές του ΜΕΤΡΟ ανθίστανται

Οι περιοχές του ΜΕΤΡΟ έχουν μεγαλύτερη ανθεκτικότητα στην κρίση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα θα πρέπει να θεωρηθούν περιοχές (όπως Ανω Χαλάνδρι και η Αγία Παρασκευή) που βρίσκονται κοντά σε σταθμούς μετρό, αλλά μόνο για ενοικιάσεις διαμερισμάτων. Στις συγκεκριμένες περιοχές ακόμα και σήμερα που η κρίση έχει φτάσει στο απόγειο της, είναι δύσκολο να βρει κάποιος διαμέρισμα, ενώ οι τιμές στα ενοίκια παρουσιάζουν χαμηλότερη πτώση έναντι κεντρικών περιοχών της Αθήνας. «Ενας ιδιοκτήτης διαμερίσματος 100 τ.μ. στο Ανω Χαλάνδρι μπορεί ακόμα να το ενοικιάσει 500 έως 600 ευρώ μηνιαίως» υποστηρίζει μεσίτης που ασχολείται με την περιοχή, «επειδή σε απόσταση 1.000 μέτρων υπάρχουν δύο σταθμοί του μετρό (Χαλάνδρι και Δουκίσσης Πλακεντίας). Ο ίδιος προσθέτει πως οι τιμές των ενοικίων έχουν υποχωρήσει κατά 30% - 40% στην Αττική, αλλά η πτώση έχει συγκρατηθεί κοντά στο 20% - 25% σε κάποιες από τις περιοχές που γειτνιάζουν με σταθμούς μετρό. Στις ίδιες περιοχές γίνονται ακόμα επιλεκτικές αγορές από όσους θέλουν να επωφεληθούν από τις χαμηλότερες τιμές. Οι τιμές στις κατοικίες έχουν υποχωρήσει κατά μέσο όρο κοντά στο 30% τα τελευταία χρόνια και οι σύμβουλοι ακινήτων προβλέπουν περαιτέρω πτώση κατά τουλάχιστον 5% στη φετινή χρονιά.

9,61 εκατ. για 253 στέμματα στη Σιθωνία

Ομόφωνα αποδεκτή, μετά και από τη θετική γνωμοδότηση του Συμβουλίου Εμπειρογνωμόνων, έγινε από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), η βελτιωμένη προσφορά των Ιωάννη και Γεώργιου Μεντεκίδη για την αξιοποίηση συνολικής επιφάνειας περίπου 253 στρ. του ακινήτου στον 'Αγιο Ιωάννη Σιθωνίας της Χαλκιδικής. Η βελτιωμένη προσφορά είναι ύψους 9,61 εκατ. ευρώ και ολοκληρώθηκε έτσι η σχετική διαγωνιστική διαδικασία. Όπως, επίσης, έγινε γνωστό από το ΤΑΙΠΕΔ, η κατασκευαστική εταιρεία των Ιωάννη και Γεώργιου Μεντεκίδη δραστηριοποιείται στην αγορά ακινήτων της Βόρειας Ελλάδας και στο ακίνητο αναμένεται να υλοποιηθούν επενδύσεις της τάξης των 50 εκατ. ευρώ, που θα συμβάλουν στην αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της ευρύτερης περιοχής, καθώς και στη δημιουργία σημαντικού αριθμού θέσεων εργασίας.

Η Siemens είναι εδω

Στη μετάθεση κατά περίπου δύο μήνες της έναρξης λειτουργίας του νέου σταθμού της γραμμής 3 του Μετρό «Αγία Μαρίνα», προχωρεί η Αττικό Μετρό, λόγω τεχνικών προβλημάτων που παρουσιάστηκαν στη σηματοδότηση του δικτύου. Ο συγκεκριμένος σταθμός επρόκειτο να παραδοθεί εντός του Σεπτεμβρίου, ενώ τώρα η λειτουργία του μετατίθεται για τον Δεκέμβριο, αφήνοντας στα «κρύα του λουτρού» τους επιβάτες των περιοχών Χαϊδαρίου, Αγίας Βαρβάρας και Αιγάλεω, που τον περίμεναν ως μάνα εξ ουρανού. Ο εντοπισμός τεχνικού λάθους στα συστήματα σηματοδότησης του σταθμού που εγκατέστησε η εταιρεία Siemens, οδηγεί αναγκαστικά την εταιρεία Αττικό Μετρό στη ματαίωση των εγκαινίων που είχαν προγραμματιστεί για τον επόμενο μήνα. Υπενθυμίζεται, ότι η επέκταση του Μετρό από το Αιγάλεω ως την Αγία Μαρίνα (της Αγίας Βαρβάρας) ξεκίνησε το 2006 με σκοπό να λειτουργήσει στα τέλη του 2008. Ωστόσο, σημειώθηκαν σημαντικές καθυστερήσεις λόγω και του γνωστού θέματος που ανέκυψε με τη Siemens (η σύμβαση μεταξύ Αττικό Μετρό και Siemens, «πάγωσε» μόλις ξέσπασε το σκάνδαλο της γερμανικής εταιρίας στην Ελλάδα). Σύμφωνα με πληροφορίες, το λάθος στην τηλεπικοινωνιακή δομή της σηματοδότησης του δικτύου, αποδίδεται στο γεγονός ότι κατά τον αρχικό σχεδιασμό της, δεν είχε αποφασιστεί η επέκταση του Μετρό προς τον Πειραιά. Έτσι, η Αττικό Μετρό, σε συνεργασία με την Siemens, που προμήθευσε τα συστήματα σηματοδότησης των νέων σταθμών, προχώρησε σε ανασχεδιασμό της εν λόγω δομής, λαμβάνοντας υπόψη τις μελλοντικές επεκτάσεις. Ωστόσο, σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, κατά τις καθιερωμένες τελικές δοκιμές για τη θέση σε λειτουργία του σταθμού της Αγίας Μαρίνας, «φάνηκε ότι απαιτούνται επί πλέον αναπροσαρμογές και προσθήκες στο σύστημα σηματοδότησης, για τη βέλτιστη συνεργασία των νέων εγκατεστημένων συστημάτων με τα υφιστάμενα, αλλά και για την εξασφάλιση της μελλοντικής επεκτασιμότητας στο υπό κατασκευή έργο προς τον Πειραιά». Πάντως, σύμφωνα με τη σύμβαση, η παράδοση του έργου από τη Siemens πρέπει να γίνει στα μέσα Νοεμβρίου. Η σύμβαση Αττικό Μετρό - Siemens, ύψους 41,5 εκατ. ευρώ υπεγράφη τον Μάρτιο του 2012 α και σε συνέχεια της εξωδικαστικής συμφωνίας μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της Siemens. Στο φυσικό αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνεται και η σηματαδότηση των υπό κατασκευή νέων σταθμών, στην επέκταση του Μετρό από την Αγία Μαρίνα προς τον Πειραιά (και συγκεκριμένα το Δημοτικό Θέατρο).

Κίνητρα χωρίς ...λεφτά

Κίνητρα, χωρίς όμως να δοθούν επιπλέον χρήματα και να επιβαρυνθεί ο κρατικός προϋπολογισμός, ετοιμάζουν τα υπουργεία Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών, προκειμένου τα ελληνικά νοικοκυριά να θωρακίσουν τα σπίτια τους και να πετύχουν ενεργειακή εξοικονόμηση. Πώς θα γίνει αυτό; Η μαγική λύση περιλαμβάνεται στο δίλημμα «θέρμανση ή ενεργειακή εξοικονόμηση;». Οι ιδιοκτήτες που ανήκουν στις χαμηλές εισοδηματικές κατηγορίες και είναι δικαιούχοι του επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης θα μπορούν να επιλέγουν, έναντι του επιδόματος θέρμανσης, τη φορολογική ελάφρυνση για να αναβαθμίσουν ενεργειακά τα σπίτια τους, σύμφωνα με το νέο μέτρο που ετοιμάζεται για την επόμενη χρονιά. Το νέο μέτρο κινείται μάλλον σε επίπεδο εντυπώσεων παρά ουσίας, αφού τόσο το συνολικό ποσόν των περίπου 200 εκατομμυρίων ευρώ, που μοιράζεται σε περίπου 600.000 νοικοκυριά για να ζεσταθούν το χειμώνα, όσο και το ποσόν από 50 έως 1.050 ευρώ ετησίως, που ανάλογα με τη ζώνη του ακινήτου και την κατηγορία του νοικοκυριού χορηγείται ως επίδομα θέρμανσης ανά δικαιούχο, σε καμία περίπτωση δεν επαρκεί για στοιχειώδεις εργασίες ενεργειακής αναβάθμισης κατοικίας. Στο μεταξύ , προωθείται η συνέχιση του προγράμματος «Εξοικονομώ Κατ' Οίκον», στο πλαίσιο του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020 και μάλιστα με αυξημένα κίνητρα για τους δικαιούχους και μεγαλύτερη χρηματοδότηση των περίπου 400 εκατομμυρίων ευρώ, που διατέθηκαν μέχρι τώρα για την εφαρμογή του. Συνδυαστικά λοιπόν τα δύο προγράμματα ενδέχεται να οδηγήσουν σε ελκυστικές λύσεις ενεργειακής αναβάθμισης για τους ιδιοκτήτες, αλλά σε κάθε περίπτωση μένει μετέωρο το ερώτημα αν το τίμημα για χιλιάδες ιδιοκτήτες είναι να παγώσουν χάνοντας το επίδομα θέρμανσης, προκειμένου να προβούν σε εργασίες στο σπίτι τους.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki