Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Κτυπιώνται μαγαζιά με μικρό εμβαδόν

Η γενικευμένη κρίση στο εμπόριο απειλεί να στείλει στην κατάψυξη χιλιάδες μικρά καταστήματα τόσο σε καντρικές αγορές όσο και σε παράπλευρους εμπορικούς δρόμους περιφερειακών αγορών. Σύμφωνα με στοιχεία απο επιτόπιες καταγραφές, ο μεγαλος όγκος των καταστημάτων που παραμένουν κενά έχουν εμβαδόν έως 60 τμ. Πρόκειται για χώρους οι οποίοι απευθύνονται κυρίως σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις ο οποίες έχουν πληγεί περισσότερο απο την κρίση. Αντίθετα , τα μεγαλύτερα καταστήματα εμφανίζονται περισσότερο ανθεντικά. Οι τάσεις αυτές αναμένεται να ενισχυθούν τον επόμενο χρόνο καθώς δεν υπάρχει η παραμικρή ακτίδα φωτός για μία επερχόμενη βελτίωση των συνθηκών της αγοράς. Τα τελευταία στοιχεία της Στατιστική Αρχής δείχνουν πτώση 6,5% για τον δείκτη Όγκου στο Λιανικό Εμπόριο, σε ετήσια βάση το Σεπτέμβριο του 2011, έναντι μείωσης 10,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2010 προς το 2009. Χωρίς τα καύσιμα, ο Δείκτης Όγκου υποχώρησε κατά 5,2%, έναντι μείωσης 11,6% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2010 προς το 2009.

Εκτός Σχεδίου: Οι ειδικοί αποκαλύπτουν

Κάποιοι αναρωτιούνται για πιο λόγο υπάρχουν αυτές οι αντιδράσεις για το ΠΣ που αφορά τις χρήσεις γης. Επειδή θεωρούμε ότι οι ειδικοί μπορούν να δώσουν την καλύτερη απάντηση στην ερώτηση αυτή καταγράψαμε μερικές από τις απόψεις των εκπροσώπων των φορέων (ΟΤΑ , Συμβολαιαογράφοι, Αρχιτέκτονες , Μηχανικοί) και σας τις παραθέτουμε :

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΛΕΣΒΟΥ

Το τελευταίο χρόνο ο τεχνικός κόσμος και οι πολίτες της χώρας παρακολουθούν έκπληκτοι τη σταδιακή ουσιαστικά κατάργηση της δόμησης κατοικίας στην Ελλάδα!!! Μετά την απαγόρευση της δόμησης στα οικόπεδα που είχαν δημιουργηθεί νόμιμα, με παραχωρήσεις συμφωνά με το Π.Δ. 24/4-3-85 ΦΕΚ 181Δ,στους οικισμούς κάτω των 2000 κατοίκων ,αλλά και την απαγόρευση των περαιτέρω παραχωρήσεων σε κοινή χρήση με σκοπό τη δημιουργία των απαιτούμενων σύμφωνα με το νόμο προσώπων ,και τη δυνατότητα δόμησης που επί 27 χρόνια(!!!)προέβλεπε και ρύθμιζε το παραπάνω διάταγμα, ουσιαστικά στους οικισμούς αυτούς έχει συνολικά απαγορευτεί η δόμηση. Με δεδομένο ότι η Ελλάδα οικοδομείται σχεδόν αποκλειστικά με το διάταγμα αυτό, αφού ελάχιστα σχέδια πόλεως υπάρχουν ,αλλά και η εκπόνηση νέων, σήμερα πλέον είναι αδύνατη αφού αφενός το κόστος είναι μεγάλο αφετέρου η εφαρμογή τους απαιτεί για τα ελληνικά δεδομένα πάνω από 10 χρόνια γραφειοκρατικές διαδικασίες, είχε μείνει για τον απλό πολίτη αλλά και για τον οποιοδήποτε υποψήφιο επενδυτή ,η εκτός σχεδίου δόμηση για την ανέγερση κατοικίας. Μετά τους γνωστούς περιορισμούς δόμησης στις περιοχές Natura, σήμερα, με το σχέδιο Π.Δ. «ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ» που έχει αναρτηθεί για διαβούλευση και συγκεκριμένα με το άρθρο 14, καταργείται εντελώς η δυνατότητα αυτή. Δικαίωμα ανέγερσης κατοικίας πλέον, θα έχει μόνο ο «απασχολούμενος με την κύρια εκμετάλλευση του γηπέδου», δηλαδή ο αγρότης, δηλαδή ουσιαστικά κανένας ,αφού η εκτός σχεδίου ιδιοκτησία ,ελάχιστα ανήκει αποκλειστικά σε αγρότες και λόγω της ιδιαιτερότητας των νησιωτικών περιοχών οι καλλιεργούμενες εκτάσεις είναι κατακερματισμένες και μικρής έκτασης.

Άλλωστε για ποιο λόγο (και με ποια οικονομική δυνατότητα) ο αγρότης θα καταργούσε την «κύρια εκμετάλλευση» για να χτίσει ξαφνικά κατοικίες; Δεν μπορεί δε, να εξηγηθεί η απαγόρευση αυτή ούτε με το πρόσχημα της προστασίας του περιβάλλοντος αφού επιτρέπονται χρήσεις με πολύ μεγαλύτερο συντελεστή δόμησης και κατά συνέπεια πολύ μεγαλύτερη περιβαλλοντική επιβάρυνση και, όπως βιοτεχνικές και τουριστικές εγκαταστάσεις και σύνθετα τουριστικά καταλύματα .Για παράδειγμα σε γήπεδο 10 στρεμμάτων, χτίζει κανείς 300μ2 κατοικια,2000μ2 ξενοδοχείο και πολύ περισσότερα μ2 βιοτεχνικό κτίριο. Τα 300 μ2 κατά το διάταγμα βλάπτουν το περιβάλλον ενώ τα 2000 και άνω δεν το βλάπτουν!!! Και θα ήταν βέβαια αστείο αν δεν είναι πλέον τραγικό ,σε μια χώρα που έχει καταρρεύσει οικονομικά να εμποδίζεται με πρόσχημα τη περιβαλλοντική προστασία η ήπια οικοδομική δραστηριότητα όπως αυτή της κατοικίας. Επειδή λοιπόν ο τεχνικός κόσμος ,όπως άλλωστε και κάθε πολίτης αυτής της χώρας βρίσκεται σε απόλυτο αδιέξοδο ,επαγγελματικό και οικονομικό, βρίσκεται στην ουσία για πρώτη φορά αντιμέτωπος κυριολεκτικά με το πρόβλημα της επιβίωσης. Επειδή η απαγόρευση της οικοδομικής δραστηριότητας σημαίνει απαγόρευση και κάθε επενδυτικής πρόθεσης . Επειδή δεν λαμβάνονται πουθενά υπόψη οι ιδιαίτερες συνθήκες των νησιωτικών περιοχών. Επειδή αγανακτισμένοι και πανικόβλητοι οι ιδιοκτήτες βλέπουν τις περιουσίες τους να απαξιώνονται. Επειδή δεν μπορεί να περάσει έτσι απλά και αθόρυβα η εξυπηρέτηση και διευκόλυνση των μεγάλων εταιρειών που καραδοκούν για την αγορά σε εξευτελιστικές τιμές της απαξιωμένης εκτός σχεδίου γης (αφού δεν θα έχει καμιά προοπτική δόμησης). Επειδή οι ισοπεδωτικές απαγορευτικές διατάξεις δεν μπορούν να αντικαταστήσουν το χωροταξικό σχεδιασμό Επειδή οι πολιτισμένες χώρες σε όλο το κόσμο έχουν εθνικό κτηματολόγιο και χωροταξικό σχεδιασμό, πράγματα που η χώρα αυτή δεν πρόκειται να ολοκληρώσει ποτέ ,για να μπορεί η νομοθεσία για τη δόμηση να αυτοαναιρείται όποτε «πρέπει».(που είναι άραγε η τόσες φορές εξαγγελθείσα περίφημη κωδικοποίηση της νομοθεσίας;) AΠΑΙΤΟΥΜΕ την άμεση αλλαγή του άρθρου 14 και την ενεργοποίηση διαδικασιών για την σύνταξη ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ και εκπόνησης μελετών ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ από τον οποίο και ΜΟΝΟ, μπορεί να προκύπτουν νέες χρήσεις γης στις εκτός σχεδίου περιοχές…

ΔημοςΑντιπάρου

Ο Δήμαρχος εισηγήθηκε τα εξής: «Ο Δήμος Αντιπάρου έχοντας υπόψη:

1.Τη Συνταγματικά κατοχυρωμένη προστασία της ανάπτυξης των νησιωτικών και ορεινών περιοχών. (Σύνταγμα της Ελλάδας άρθρο 101 παρ. 4) “ο κοινός νομοθέτης και η Διοίκηση, όταν δρουν κανονιστικά, υποχρεούνται να λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες των νησιωτικών και ορεινών περιοχών, μεριμνώντας για την ανάπτυξή τους”.

2.Το γεγονός ότι τυχόν διατήρηση του άρθρου 14 συνεπάγεται:

α. Την κατάργηση της εκτός σχεδίου και εκτός οικισμών δόμηση κατοικίας, η οποία αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της οικονομικής ανάπτυξης και πληθυσμιακής διατήρησης της υπαίθρου.

β. Τον ευτελισμό των περιουσιών των κατοίκων της υπαίθρου.

γ. Τον αφανισμό της οικοδομικής δραστηριότητας με συνακόλουθα τον οικονομικό μαρασμό, την αύξηση της ανεργίας και τελικά την εκποίηση γης έναντι ευτελούς τιμήματος σε κερδοσκόπους “επενδυτές”

3.Τη διατύπωση του άρθρου 16, με την οποία καθίσταται ασαφές το καθεστώς δόμησης που θα ισχύει μέχρι την ολοκλήρωση του πολεοδομικού σχεδιασμού, με αποτέλεσμα τη διακοπή κάθε οικοδομικής δραστηριότητας, για οποιαδήποτε χρήση (τουριστική, αγροτική, κατοικία κοκ), με τις ως άνω δυσμενείς συνέπειες.

4.Την ανάγκη προστασίας των συναλλαγών και της νόμιμης προσδοκίας των ημεδαπών και αλλοδαπών πολιτών για ανέγερση κατοικίας σε άρτια και οικοδομήσιμα εκτός σχεδίου ακίνητα της ιδιοκτησίας τους, τα οποία στην πλειονότητα των περιπτώσεων αγοράσθηκαν αποκλειστικά για το σκοπό της χρήσης (κατοικία) αυτής αντί υψηλού τιμήματος και με υψηλή φορολόγηση από το ελληνικό δημόσιο.

Προτείνω στο Σώμα τη λήψη της κάτωθι απόφασης:

1.Ζητάει την κατάργηση του άρθρου 14 του σχεδίου Π.Δ. για τις “Κατηγορίες και περιεχόμενο χρήσεων γης” για τους ανωτέρω υπόψη λόγους.

2.Την τροποποίηση του άρθρου 16 ώστε να ορίζεται σαφώς ότι μέχρι την ολοκλήρωση του πολεοδομικού σχεδιασμού θα διατηρείται το σήμερα ισχύον καθεστώς χρήσεων γης και δόμησης.

3.Την ανάρτηση του κειμένου της παρούσας απόφασης στη Δημόσια Διαβούλευση

4.Να εξουσιοδοτήσει το Δήμαρχο Αντιπάρου για την κοινοποίηση της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, στον Πρωθυπουργό, στον Υπουργό ΠΕΚΑ, στον Υπουργό Εσωτερικών και στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.

5.Να εξουσιοδοτήσει το Δήμαρχο Αντιπάρου να προβεί σε οποιαδήποτε νόμιμη ενέργεια – προσφυγή για την υπεράσπιση των συνταγματικά κατοχυρωμένων δικαιωμάτων των κατοίκων του νησιού μας στην περίπτωση που τα ως άνω δεν γίνουν αποδεκτά.»…

ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΟΜΟΦΩΝΑ Ζητούμε την καθολική απόσυρση του σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος «Κατηγορίες και περιεχόμενο Χρήσεων γης» σε όλο το περιεχόμενο του. Αυτή η απόφαση έλαβε αύξοντα αριθμό 01/2012 .

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ

Στο άρθρο 14 με τίτλο «Περιοχές ελέγχου και Περιορισμού Δόμησης και Χρήσεων», καθορίζονται χρήσεις γης στις εκτός σχεδίου περιοχές.

- Δημιουργούνται τρεις κατηγορίες ζωνών χρήσης, η πρώτη από τις οποίες αφορά τις ζώνες γεωργικών, δασικών, κτηνοτροφικών, αλιευτικών και λοιπών αγροτικών εκμεταλλεύσεων.

- Στην περίπτωση 9 της κατηγορίας αυτής, ορίζεται ότι επιτρέπεται η κατοικία για τον απασχολούμενο με την κύρια εκμετάλλευση, δηλαδή για τους κατ’ επάγγελμα αγρότες, κτηνοτρόφους κ.λ.π.- Δεν προσδιορίζονται τα χαρακτηριστικά της «αγροτικής» κατοικίας, αλλά, από το όλο πνεύμα των διατάξεων και, από την εκφρασμένη και σε άλλα νομοθετήματα, πρόθεση της Πολιτείας να περιορίσει την εκτός σχεδίου δόμηση, συνάγεται ότι θα πρόκειται για κτίσμα στοιχειώδους εγκατάστασης και συμπληρωματικό των καλλιεργειών, ένα είδος ανεπτυγμένης αγροτικής αποθήκης.- Είναι φανερό ότι ΑΠΟΚΛΕΙΟΝΤΑΙ της εκτός σχεδίου κατοικίας ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ

.- Η εκτός σχεδίου δόμηση διέπεται από διατάξεις που συνιστούν ένα πολύμορφο σύστημα δικαίου, κανόνων και παρεκκλίσεων, που δημιούργησε η κεντροθέτηση της κατοικίας στο οικιστικό μοντέλο και που, καθώς εξελισσόταν σε αναπτυξιακό, ακολουθήθηκε από τις Κυβερνήσεις τις τελευταίες δεκαετίες.

- Το μοντέλο αυτό έχει λογοκριθεί ποικιλοτρόπως, δεν πρέπει όμως να μας διαφεύγει ότι η οικιστική εικόνα της Χώρας μας σήμερα, δεν είναι αυτή της δεκαετίας του 60.- Έτσι, η κατοικία – στέγη, σε όσες περιπτώσεις αποκτήθηκε, έδωσε τη θέση της στην κατοικία – εισόδημα ή στην κατοικία – αναψυχή, δηλαδή στην κατοικία εκτός σχεδίου

.- Η οικοδομική δραστηριότητα περί την κατοικία απέδωσε ικανά οφέλη στην Εθνική Οικονομία, παρά τις όποιες δυσλειτουργίες.- Ο Ν.3212/2003 (άρθρο 10 παράγραφος 1) που ορίζει ελάχιστο εμβαδόν οικοδομησιμότητας γηπέδου 4.000 τ.μ και πρόσωπο σε κοινόχρηστο δρόμο είκοσι πέντε (25) μέτρα, επέφερε σημαντικό πλήγμα στην εκτός σχεδίου κατοικία, αφού κοινόχρηστοι δρόμοι, όπως ερμηνεύτηκε, υφιστάμενοι προ του 1923, των οποίων η ύπαρξη αποδεικνύεται με συμβόλαια, απλά, δεν υπάρχουν.- Εξάλλου, ο Ν. 2052/1992 άρθρο 6 παράγ. 2, που επιτρέπει τη σύσταση «κάθετης ιδιοκτησίας» σε οικισμούς και όχι στις εκτός σχεδίου περιοχές, επίσης θέτει σοβαρούς περιορισμούς στην εκτός σχεδίου κατοικία

.- Και ενώ οι παραπάνω διατάξεις περιορίζουν δραστικά, αλλά «διακριτικά», την εκτός σχεδίου κατοικία, με το υπό διαβούλευση σχέδιο προεδρικού διατάγματος φθάνουμε στην αναφανδόν κατάργησή της.- Το Υ.ΠΕ.Κ.Α, κατόπιν της κατακραυγής που ξεσηκώθηκε, στο από 11-1-2012 δελτίο τύπου ισχυρίζεται ότι το υπό διαβούλευση Π.Δ. «Κατηγορίες και Περιεχόμενο χρήσεων γης», αφορά μόνο την οργάνωση χρήσεων γης που θα καθοριστούν με τον πολεοδομικό σχεδιασμό και ως εκ τούτου η δυνατότητα της εκτός σχεδίου δόμησης που αφορά και την κατοικία, δεν θα επηρεάζεται από τις διατάξεις του υπό διαβούλευση σχεδίου Π.Δ., αφού θα συνεχίσει να διέπεται από τις διατάξεις του Π.Δ. 270/85 που βρίσκεται σε ισχύ

.- Ο πολεοδομικός Σχεδιασμός, δηλαδή τα Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια (Γ.Π.Σ) και τα Σχέδια Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης της Ανοιχτής Πόλης, (ΣΧ.Ο.Ο.Α.Π) του Ν. 2508/1997, αποτελούν μια χρονίζουσα αγκύλωση στην άσκηση της Δημόσιας Διοίκησης.- Σε πολλές περιοχές της Χώρας έχουν καταρτιστεί, αλλά δεν έχουν γίνει νόμος του Κράτους με τη γνωστή δυστοκία λόγω της γραφειοκρατίας και κυρίως της αδυναμίας σύγκλησης των επιδιώξεων Πολιτείας και πολιτών.

- Μόνιμο σημείο τριβής είναι η δόμηση κατοικίας εκτός σχεδίου, την οποία το υπό διαβούλευση σχέδιο αποκλείει.- Η διατύπωση της διάταξης είναι σαφής και μη δεκτική άλλης ερμηνείας: Επιτρέπεται εκτός σχεδίου, «κατοικία για τον απασχολούμενο με την κύρια εκμετάλλευση».- Είναι απορίας άξιο πως, τώρα, που η οικονομία μαστίζεται από βαθύτατη ύφεση, η Πολιτεία ασχολείται με την κατηγοριοποίηση των χρήσεων της αγροτικής γης, λες και το αγροτικό εισόδημα αρκεί από μόνο του για να ζήσουν οι αγρότες.- Στην αρνητική στάση της η Πολιτεία απέναντι στην εκτός σχεδίου κατοικία, επικαλείται, συνήθως δύο επιχειρήματα: α.- Την προστασία του Περιβάλλοντος, ένα αίτημα που, βεβαίως, είναι ομολογημένης αναγκαιότητας, τπ οποίο γίνεται βεβαίως απ΄όλους μας αποδεκτό. Όμως, στην πράξη το μέλημα αυτό αποβαίνει υποκριτικό, όταν συνδυαστεί με την ιδιωτική πολεοδόμηση, Περιοχές Ειδικά Ρυθμιζόμενης Πολεοδόμησης (Π.Ε.Ρ.ΠΟ) του Ν.2508/1997.

Αποτέλεσμα αυτού: με πρόσχημα την προστασία του Περιβάλλοντος καταλήγουμε στην ασύδοτη καταπάτηση των δασικών εκτάσεων και των αιγιαλών, στην οποία συνεπικουρούν και διαρθρωτικές αδυναμίες ελέγχου από την Πολιτεία, η οποία, δαιμονοποιώντας την εκτός σχεδίου κατοικία, αρκείται να φαίνεται ότι ορθώς πράττει.

- Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσεται και η απαγόρευση της κάθετης συνιδιοκτησίας στις εκτός σχεδίου περιοχές , η οποία απαγόρευση, υπό καθεστώς διάσπασης του όγκου, είναι εντελώς παράλογη και ανεδαφική.- Ερωτάται: Πως βλάπτεται το περιβάλλον όταν νομοθετηθεί να κτίζονται στην ύπαιθρο χώρα μικρά και χαμηλά κτίρια, με χαμηλό συντελεστή δόμησης και με υποχρεωτική τη διάσπαση του όγκου, με σεβασμό στην οικιστική ιδιαιτερότητα κάθε περιοχής, στα οποία θα υπάρχει χωριστή κυριότητα όταν βρίσκονται σε ενιαίο γήπεδο που δεν κατατέμνεται; Προς αυτήν ακριβώς την κατεύθυνση θα πρέπει να στραφεί η νομοθεσία για την εκτός σχεδίου κατοικία με την βεβαιότητα ότι:

λύνει χρόνια προβλήματα που μαστίζουν την Ελληνική οικογένεια στις πόλεις και στα χωριά της επαρχιακής Χώρας, επιτρέπει την αξιοποίηση της αγροτικής γης σε πλουραλιστικό πλαίσιο, ανάλογα με τις ανάγκες των πολιτών, αποκαθιστά το περί δικαίου και ηθικού αίσθημα, όταν δίνει κοινές ευκαιρίες βιοπορισμού σε μεγάλα τμήματα του πληθυσμού, συμβάλλει άμεσα στην αποσυμφόρηση της αγοράς και όλα αυτά, και πολλά άλλα, με τελικό αποδέκτη, την «πολύπαθη» Ελληνική Οικονομία.-κα

ι β.- Την σπατάλη υποδομών που κοστίζουν στο κοινωνικό σύνολο, αναφορικά με την πρόσβαση, την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας και την παροχή νερού, με την ανέγερση εκτός σχεδίου κατοικιών. Και αυτά τα επιχειρήματα στερούνται σοβαρότητας διότι:

Τα πιο πολλά αγροτεμάχια έχουν πρόσβαση είτε με δρόμους που έχουν διαμορφωθεί μετά το 1923, είτε με δουλεία διόδου.- Οι σύγχρονες πηγές ενέργειας (φωτοβολταϊκά, ανεμογεννήτριες) λύνουν το πρόβλημα του ρεύματος, η δε παροχή νερού πληρώνεται από τους ιδιοκτήτες.- Τέλος, πρέπει να τονιστεί ότι η επίμαχη διάταξη του υπό διαβούλευση σχεδίου, το οποίο μάλιστα είναι Προεδρικό Διάταγμα, στερείται κάθε ερείσματος στο Σύνταγμα, διότι βάλλει ευθέως κατά της κυριότητας, που αποτελεί βάθρο του Πολιτεύματος. Ουσιαστικά συνιστά ιδιότυπη «δήμευση».

- Πάγια διατύπωση στα συμβόλαια που με αυτά μεταβιβάζεται η κυριότητα ακινήτων, είναι ότι ο δικαιοδόχος αποκαθίσταται πλήρης και αποκλειστικός κύριος, νομέας και κάτοχος δικαιούμενος να κατέχει, νέμεται και διαθέτει το ακίνητο, όπως θέλει.- Πολλά αγροτεμάχια, λόγω της φύσεως του εδάφους, δεν προσφέρονται για καλλιέργεια.- Σ’ αυτά, η μόνη αξιοποίηση που ο ιδιοκτήτης δύναται να θέλει, είναι η κατοικία

.- Είναι βέβαιο ότι η εφαρμογή της διάταξης αυτής θα οδηγήσει στην πλήρη απαξίωση των εκτός σχεδίου ευρισκόμενων ιδιοκτησιών και διάχυτη η αίσθηση ότι «ξένα» αλλά και «εγχώρια» συμφέροντα θέλουν να μειωθεί η αξία της εκτός σχεδίου γης, για να αγορασθεί φθηνά. Αποτελεί αδήριτη ανάγκη η απόσυρση της άνω διάταξης Α 9 του άρθρου 14 του σχεδίου Π.Δ. «Κατηγορίες και Περιεχόμενο χρήσεων γης».-

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΝΟΜΟΥ ΛΑΣΙΘΙΟΥ

Στο κείμενο του Π.Δ. διαπιστώνουμε ότι εκτός από τα θετικά στοιχεία έχουν διατυπωθεί και απαράδεκτες διατάξεις στο άρθρο 14 που επιχειρούν βίαια να ανατρέψουν το υφιστάμενο καθεστώς στην εκτός σχεδίου δόμηση με την κατάργηση της δυνατότητας οικοδόμησης κατοικίας από ιδιώτες στην εκτός σχεδίου δόμηση από οποιονδήποτε άλλον εκτός από «τον απασχολούμενο με την κύρια εκμετάλλευση του γηπέδου». Η δυνατότητα αυτή δίνεται αποκλειστικά στις «σύνθετες τουριστικές εγκαταστάσεις» που περιλαμβάνουν μαζί ξενοδοχεία και παραθεριστικές κατοικίες σε γήπεδα άνω των 150 στρεμμάτων, και πιθανώς σε «ειδικές τουριστικές εγκαταστάσεις» για τις οποίες δεν διευκρινίζεται τι περιλαμβάνουν… …Ο περιορισμός της εκτός σχεδίου δόμησης χρειάζεται να γίνει σε επιλεγμένες προστατευόμενες περιοχές που θα καθορίζονται με τον χωροταξικό σχεδιασμό (Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια – Γ.Π.Σ., Σχέδια Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης – Σ.Χ.Ο.Ο.Α.Π., Ρυθμιστικά Σχέδια). Ηδη σε πολλά από αυτά ισχύουν τέτοιοι περιορισμοί με την σύμφωνη γνώμη των τοπικών κοινωνιών. Δεν μπορεί όμως με πραξικοπηματικές ρυθμίσεις γενικής εφαρμογής να ανατρέπεται ο υφιστάμενος και να δεσμεύεται ο μελλοντικός χωροταξικός σχεδιασμός. Ειδικότερα για τις κατοικίες εκτός σχεδίου δεν μπορούμε να αντιληφθούμε με όρους προστασίας του περιβάλλοντος την απαγόρευση δόμησης κατοικιών όταν στην ίδια περιοχή και στα ίδια ακίνητα επιτρέπονται οι εξής χρήσεις:… Είναι όμως προφανής η σκοπιμότητα μονοπώλησης της οικοδόμησης κατοικιών μόνο σε «σύνθετα τουριστικά καταλύματα» ώστε κανείς άλλος εκτός από τους τουριστικούς επιχειρηματίες να μην μπορεί να ασχοληθεί με τις εκτός σχεδίου κατοικίες. Και ο υφυπουργός θα έπρεπε να αποφεύγει τέτοιες ρυθμίσεις ώστε να μην δίνει αφορμές να κατηγορηθεί για ευνοική μεταχείριση επιχειρηματιών που τυχαίνει να είναι στενοί συγγενείς του….

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΕΛΕΤΗΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΝΟΜΟΥ ΚΥΚΛΑΔΩΝ

Α: ΘΕΤΙΚΗ Η ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟΥ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΟΣ

1. Κρίνεται θετική η προώθηση της έκδοσης του Νέου Προεδρικού Διατάγματος καθόσον υπήρχε επιτακτική ανάγκη τροποποίησης του από 23-2-1987 Π.Δ/τος (ΦΕΚ 166Δ/6-3-1987) «Κατηγορίες και περιεχόμενο χρήσεων γης».

2. Ευελπιστούμε ότι με το υπό έκδοση νέο Π.Δ/μα θα αρθεί η αναντιστοιχία που υπάρχει μεταξύ του προηγούμενου Π.Δ/τος και του ισχύοντος υγειονομικού κανονισμού κυρίως σε ότι αφορά τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος.

Β: ΠΡΟΤΑΣΗ Από την ανάγνωση των διατάξεων τόσο του άρθρου 14 καθώς και των διατάξεων άλλων άρθρων του υπό έκδοση Νέου Προεδρικού Διατάγματος εύλογα δημιουργούνται απορίες ως προς τη σκοπιμότητα του περιεχομένου αυτών και όχι μόνο.

1. Ολόκληρο το άρθρο 14 του υπόψη Σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος πρέπει να απαλειφθεί καθόσον όπως είναι διατυπωμένο φαίνεται να λειτουργεί μόνο στην εκτός σχεδίου και εκτός οικισμών περιοχή και όχι εντός πολεοδομούμενου ή πολεοδομημένου χώρου.

2. Η διατήρησή του δημιουργεί την εντύπωση στους ιδιοκτήτες των γεωτεμαχίων στην εκτός σχεδίου και εκτός οικισμών περιοχή ότι το ΥΠΕΚΑ επιχειρεί να απαξιώσει τις ιδιοκτησίες τους, προκειμένου να αγοραστούν αντί πινακίου φακής από ισχυρούς οικονομικούς παράγοντες.

3. Να απαληφθεί από τα επί μέρους άρθρα η προτεινόμενη εκμετάλλευση κατά χρήση, καθόσον αυτή καλύπτεται από τα Προεδρικά Διατάγματα στα οποία υπάγονται τα γήπεδα (οικόπεδα) των περιοχών αυτών. Ένας ακόμη λόγος που συνηγορεί στην απαλοιφή της προτεινόμενης εκμετάλλευσης είναι ότι για τις χρήσεις αυτές δεν υπάρχει αιτιολογία ούτε προτείνεται από κάποια μελέτη κατά την οποία θα έπρεπε να εξετάζεται και η βιωσιμότητα της επιχείρησης (π.χ. ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ κλπ.).

4. Να ξεκαθαριστεί πλήρως ότι οι διατάξεις του νέου Προεδρικού Διατάγματος θα εφαρμόζονται μόνο για τις περιοχές που συντάσσονται νέες πολεοδομικές μελέτες απ’αρχής ή την τροποποίηση εγκεκριμένης πολεοδομικής μελέτης.

Γ: ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ

1. Μας δίνεται για μια ακόμα φορά το δικαίωμα να αναφέρουμε ότι το ΥΠΕΚΑ Νομοθετεί χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαίτερες συνθήκες των νησιωτικών περιοχών παρά το γεγονός ότι αυτό επιτάσσεται με τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 101 του ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

2. Συνεχίζει η κεντρική Διοίκηση και εν προκειμένω το ΥΠΕΚΑ να φαλκιδεύει τους Πολίτες με ενέργειες της και ενώ το κράτος έχει την υποχρέωση να τους προστατεύει, αυτό δεν προκύπτει.

3. Είναι γνωστό ότι οι καλλιεργήσιμες εκτάσεις στο σύνολο σχεδόν των νησιών είναι πάρα πολύ μικρές και δεν προσφέρονται για καλλιέργεια οι λοιπές εκτάσεις και ως εκ τούτου οι αγοραστές των γεωτεμαχίων αυτών στόχο έχουν την ανέγερση ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ και όχι την καλλιέργεια και φορολογήθηκαν αντίστοιχα επειδή σ’αυτά ήταν δυνατή η ανέγερση κατοικίας.

4. Από τη δομή ολόκληρου του κειμένου του Σχεδίου του Προεδρικού Διατάγματος αναδύεται το γεγονός ότι σε αρκετές περιοχές θεσμοθετούνται χρήσεις με το παρόν Πρ. Διάταγμα χωρίς αυτό να προκύπτει από κάποια μελέτη. Στη προκειμένη περίπτωση θα έπρεπε να εξετάζονται κατά κύριο λόγο αφ’ενός μεν η αντιστοίχιση αυτών με τον Υγειονομικό κανονισμό και αφ’ετέρου η συμβατότητα των προτεινόμενων χρήσεων, με στόχο πάντα την εξυπηρέτηση των κατοίκων των περιοχών αυτών.

Δ: ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΩΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ Επειδή συνεχίζει το ΥΠΕΚΑ και προωθεί συνεχώς την θεσμοθέτηση επαχθέστερων όρων και περιορισμών δόμησης από τους ισχύοντες, για την προστασία των συναλλαγών απαιτείται η θέσπιση μεταβατικού χρόνου που αυτός δεν μπορεί να είναι μικρότερος των πέντε (5) ετών από την έκδοση και μετά και όχι αναδρομικά όπως αυτό το συνηθίζει. Με την πεποίθηση ότι θα αξιολογηθεί και εντέλει θα ληφθεί υπόψη η πρότασή μας ο Σύλλογός Μελετητών Μηχανικών Νομού Κυκλάδων είναι στη διάθεσή σας προκειμένου να σας παρέξει συμπληρωματικά τις θέσεις και τις απόψεις του. .

Η κρυφή μετεκλογική ατζέντα

Η κρυφή ατζέντα των εκλογών που δεν γίνεται γνωστή στους ψηφοφόρους από τα κόμματα, δεν είναι τόσο τα νέα μέτρα που έρχονται τον Ιούνιο για να καλύψουν ελλείμματα ύψους 12 δισ. ευρώ μέχρι το 2013, αλλά είναι κυρίως η νέα φοροεπιδρομή στα ακίνητα. Μαζί με τα ΕΤΑΚ του 2009, 2010 και 2011 και τον ΦΑΠ έρχεται και ο φόρος ιδιοκατοίκησης και φυσικά το «χαράτσι» της ΔΕΗ. Ο στόχος πλέον είναι προφανής και προς την κατεύθυνση αυτή σπρώχνουν τα πράγματα η τρόικα και οι δανειστές μας: Να αρχίσουν οι πλειστηριασμοί. Εν τη ρύμη του λόγου του το Σεπτέμβριο στη ΔΕΘ ο τότε υπουργός Οικονομικών και σημερινός πρόεδρος του ΠαΣοΚ Ευάγγελος Βενιζέλος είχε αποκαλύψει -προκειμένου να αιτιολογήσει το φόρο στα ακίνητα μέσω της ΔΕΗ- πως έκθεση τραπεζών αναφέρει ότι η ακίνητη περιουσία των Ελλήνων αγγίζει τα 300 δισ. ευρώ… όσο περίπου και το χρέος της χώρας προς τους δανειστές.

Για τους γνωρίζοντες τα χρηματοοικονομικά ο ερχομός της Blackrock εξυπηρετεί ένα και συγκεκριμένο σκοπό, ο οποίος φάνηκε με την ανακοίνωση των ζημιών των τραπεζών κυρίως από το PSI, ύψους 28 δισ. ευρώ. Ο στόχος είναι η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών να γίνει από ξένες τράπεζες οι οποίες και θα έχουν πλέον στην κατοχή τους τα εκατοντάδες χιλιάδες ακίνητα, εξοχικά, ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και μέσω της ΑΤΕ και αγροτικές εκτάσεις. Εν ολίγοις μετά το «κούρεμα» του χρέους αρχίζει η επιχείρηση πώλησης της χώρας. Γερμανικές λοιπόν επιχειρήσεις real estate αλλά και ασφαλιστικά ταμεία και κάθε λογής ιδιώτης θα έχει τη δυνατότητα να αγοράσει ακίνητα που ήταν υποθηκευμένα είτε από στεγαστικά, είτε από επιχειρηματικά δάνεια. Και μετά φυσικά θα αρχίσει η ανάπτυξη, αφού τα πάντα -από την ιδιωτική περιουσία των Ελλήνων- θα έχουν εξαγοραστεί σε εξευτελιστικές τιμές. Αγροτεμάχια για την ανάπτυξη φωτοβολταϊκών πάρκων, ξενοδοχεία και ξενώνες, επιχειρήσεις και ό,τι με μόχθο έφτιαξε ο Έλληνας πολίτης ο οποίος από αφεντικό στην καλύτερη των περιπτώσεων θα γίνει υπάλληλος στην επιχείρησή του (με μισθούς Βουλγαρίας) και από ιδιοκτήτης του σπιτιού του ενοικιαστής! Αυτή την αλλοίωση της κοινωνικο-οικονομικής σύνθεσης του ελληνικού πληθυσμού επιδιώκουν από την πρώτη στιγμή οι δανειστές και αυτή είναι δυστυχώς η «κρυφή ατζέντα» των εκλογών και η μισή αλήθεια που δεν μας λένε τα κόμματα που διεκδικούν την ψήφο μας. Διότι είναι αφελές να πιστεύει κανείς πως με 12,8 δισ. ευρώ ζημιές η ΕΘΝΙΚΗ ή με 6 δισ. ευρώ η ΠΕΙΡΑΙΩΣ, όταν και των δύο η κεφαλαιοποίηση δεν υπερβαίνει τα 2 δισ. ευρώ στο Χρηματιστήριο, ότι θα επαναγοραστούν από τους μετόχους της.

Οι επόμενες κινήσεις είναι στοχευμένες. Μέσα στο καλοκαίρι αρχίζουν οι πλειστηριασμοί για χρέη και προς τις τράπεζες και προς το δημόσιο, ενώ πλέον οι πιέσεις προς τους διευθυντές και τα στελέχη των εφοριών για επίτευξη των στόχων μετατρέπουν και τις Δ.Ο.Υ σε εταιρείες είσπραξης οφειλών. Ο καπιταλισμός τρέφεται με τις κρίσεις και το «μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό». Η Ντόιτσεμπανκ μπορεί να εξαγοράσει την ΕΘΝΙΚΗ και η Γερμανία την Ελλάδα. Όσο για όλους εκείνους που προτείνουν να αποκηρύξουμε το χρέος ή να «παγώσουμε» τα δάνεια ή να επαναδιαπραγματευτούμε -το αδιαπραγμάτευτο με όρους πολιτικής- μνημόνιο, ούτε αυτοί λένε όλη την αλήθεια. Γιατί μετά την οικονομική απομόνωση που θα ακολουθήσει και αφού στο εσωτερικό «θα τρώμε τις σάρκες μας» καθώς δεν θα μας δανείζει κανείς, θα πρέπει να βρούμε και έναν τρόπο να μην περάσουν από τα χέρια των Γερμανών και των Γάλλων οι περιουσίες στα χέρια Ρώσικων ή Κινέζικων εταιρειών…

Απο το vima.gr

 

Εξοχική: Λαμπεροί προορισμοί

Η αγορα εξοχικής κατοικίας μπορεί να έχει πληγεί απο την κρίση αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι έρχει χάσει την λάμψη της. Το realestatenews.gr ξεκινά μία έρευνα για την παρουσίαση των σημαντικότερων περιοχών της βιομηχανίας της εξοχικής κατοικίας. Η ολοκλήρωση της δημοσίευσης της έρευνας θα ολοκληρωθεί έως τα μέσα Μαϊου.

ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ

Το ενδιαφέρον Ρώσων επενδυτών το συγκεντρώνει η Χαλκιδική, η οποία τα τελευταία χρόνια γνώρισε σημαντική ανοικοδόμηση. Πρώτη στην προτίμηση έρχεται η περιοχή της Νέας Καλλικράτειας, λόγω της εγγύτητάς της στη Θεσσαλονίκη. Οι τιμές για νέες κατοικίες στην περιοχή ξεκινούν από 1.030 ευρώ το τ.μ., ενώ οι ενδιαφερόμενοι ζητούν κυρίως μικρά σπίτια από 70 έως 100 τ.μ. Δύο περιοχές που επίσης βρίσκονται στο προσκήνιο είναι ο Πολύγυρος και τα Μουδανιά. Σημαντική ζήτηση παρατηρείται και για άλλες περιοχές όπως την Ουρανούπολη, την Αμμουλιανή, την Τρυπητή, το Στρατώνι και τη Νέα Ρόδα. Μεγαλύτερο, πάντως, είναι το ενδιαφέρον για το λεγόμενο πρώτο πόδι της Χαλκιδικής και ειδικότερα την ευρύτερη περιοχή της Κασσάνδρας.

ΚΡΗΤΗ

Η Κρήτη είναι από τα ελάχιστα νησιά της χώρας μας όπου στο παρελθόν πολλοί κατασκευαστικοί όμιλοι τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό έχουν προχωρήσει σε αγορές μεγάλων εκτάσεων, με σκοπό την ανέγερση οργανωμένων οικιστικών συγκροτημάτων.  Τη μερίδα του λέοντος, πάντως, τη συγκεντρώνει η περιοχή του Αγίου Νικολάου, η Ελούντα και η Σητεία. Στις περιοχές αυτές τα οικόπεδα είναι ιδιαίτερα ακριβά, ενώ στις κατοικίες οι τιμές κυμαίνονται από 1.500 έως και 2.300 ευρώ το τετραγωνικό.  Στο νομό Χανίων οι κατοικίες πωλούνται μεταξύ 1.100-2.500 ευρώ το τ.μ. κατά μέσο όρο περίπου. Τέλος, στην  ευρύτερη περιοχή του Ηρακλείου η προσφορά εξοχικών κατοικιών δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη, ενώ η δόμηση αφορά κατά κύριο λόγο τα εκτός σχεδίου οικόπεδα, αφού οι εκτάσεις εντός σχεδίου είναι σχετικά περιορισμένες.

ΕΠΤΑΝΗΣΑ

Η Κεφαλονιά, η Ζάκυνθος, η Λευκάδα και η Κέρκυρα είναι τα νησιά του Ιονίου στα οποία επικεντρώνεται η ζήτηση για την αγορά εξοχικής κατοικίας. Ειδικότερα στην Κέρκυρα οι τιμές παρουσιάζουν μεγάλη διακύμανση ανάλογα με την περιοχή, με τις βορειότερες περιοχές του νησιού να συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον από αγοραστές που μπορεί να πληρώσουν μέχρι και 3.000 ευρώ το τ.μ. για κατοικίες υψηλών προδιαγραφών. Στη Ζάκυνθο η ζήτηση επικεντρώνεται κυρίως σε μονοκατοικίες ή κατοικίες σε οργανωμένα παραθεριστικά συγκροτήματα. Σε επίπεδο τιμών, η αγοραστική αξία του τετραγωνικού κυμαίνεται στα 2.000 ευρώ, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ο υποψήφιος αγοραστής δεν μπορεί να βρει φθηνότερα. Όσον αφορά τις παλιές κατοικίες, η τιμή του τετραγωνικού διαμορφώνεται στα 1.200 ευρώ. Ανάλογη είναι η εικόνα που παρουσιάζει η Κεφαλονιά, με τις τιμές των κατοικιών να ξεκινούν από 1.200 ευρώ ανά τ.μ. και να φθάνουν κατά μέσο όρο τα 2.000 ευρώ.

ΜΥΚΟΝΟΣ

Σταθερά τα φώτα της δημοσιότητας  συνεχίζουν να πέφτουν στην Μύκονο. Τ Όσον αφορά το κόστος, οι νεόδμητες κατοικίες στη Μύκονο στοιχίζουν από 2.000 έως 5.000 ευρώ το τετραγωνικό, ενώ οι τιμές πώλησης των εντός σχεδίου οικοπέδων ξεκινούν από 100 ευρώ και μπορεί να φτάσουν μέχρι 350 ευρώ το τετραγωνικό.

ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ

Η Οία, τα Φηρά και το Ημεροβίγλι βρίσκονται στο επίκεντρο της ζήτησης στο νησί της Σαντορίνης, αλλά η περιορισμένη προσφορά δεν επιτρέπει την πραγματοποίηση μεγάλου αριθμού πράξεων. Για το λόγο αυτό οι τιμές διατηρούνται σε πολύ υψηλά επίπεδα, καθώς το κόστος του τετραγωνικού μπορεί να φτάσει τα 4.500 ευρώ. Στα υπόλοιπα σημεία του νησιού, οι νεόδμητες κατοικίες δεν ξεπερνούν τα 2.500 ευρώ το τετραγωνικό, ενώ ως τιμή εκκίνησης θεωρούνται πλέον τα 2.000 ευρώ το τετραγωνικό.

ΣΠΕΤΣΕΣ

H ευκολία πρόσβασης από την Αττική σε συνδυασμό με τις ομορφιές που διαθέτουν, καθιστούν τις Σπέτσες έναν από τους δημοφιλείς προορισμούς για ρομαντικές αποδράσεις τα σαββατοκύριακα, και όχι μόνο. Ένα πρόβλημα, πάντως, για  την τοπική κτηματαγορά είναι η έλλειψη γης, με αποτέλεσμα οι τιμές να διατηρούνται σε πολύ υψηλά επίπεδα. Έτσι, η δυσκολία ένταξης νέων περιοχών στο σχέδιο, δυσκολεύει σημαντικά την ανάπτυξη νέων κατοικιών. Είναι ενδεικτικό ότι το κόστος για μια μεζονέτα με θέα στη θάλασσα μπορεί να είναι τουλάχιστον 3.500 ευρώ το τετραγωνικό. Τη μεγαλύτερη μερίδα του αγοραστικού ενδιαφέροντος συγκεντρώνουν η περιοχή του Παλιού Λιμανιού, η Αγία Μαρίνα και ο Άγιος Φανούριος.

Υδρα

Στην Ύδρα, αν και οι τιμές έχουν υποχωρήσει αισθητά την τελευταία διετία, παραμένουν ακόμη σε υψηλά επίπεδα. Για παράδειγμα, για μία νεόδμητη κατασκευή, το κόστος του τετραγωνικού μπορεί να αγγίξει τα 4.000 ευρώ, ανάλογα με το σημείο και τη θέα που διαθέτει το ακίνητο. Πολλοί, πάντως, στρέφονται στην αγορά κάποιας παλιάς μονοκατοικίας στην Ύδρα και προχωρούν στην αναστήλωσή της. Συνήθως το κόστος γι’ αυτή την κατηγορία ακινήτων κυμαίνεται στα 2.000 ευρώ το τετραγωνικό, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι θα απαιτηθούν αρκετά χρήματα, προκειμένου να γίνει κατοικήσιμη.

Χαράτσι :Τρέχουν διαχειριστές

Σε πολλές πολυκατοικίες έφθασε τις τελευταίες ημέρες ο λογαριασμός του ηλεκτρικού ρεύματος για τους κοινόχρηστους χώρους. Στους λογαριασμούς αυτούς, παρά το γεγονός ότι αναφέρεται ξεκάθαρα η ένδειξη “κοινόχρηστοι χώροι” και η νομοθεσία προβλέπει ότι οι χώροι αυτοί απαλλάσσονται από το χαράτσι, έχει βεβαιωθεί η πρώτη από τις πέντε δόσεις του Έκτακτου Ειδικού Τέλους Ηλεκτροδοτούμενων Δομημένων Επιφανειών (ΕΕΤΗΔΕ). Οι διαχειριστές των εν λόγω πολυκατοικιών ξεκινούν τώρα έναν γολγοθά για να απαλλαγούν . Συγκεκριμένα, θα πρέπει να συλλέξουν μια σειρά από δικαιολογητικά και να επισκεφθούν έως και τρεις διαφορετικές υπηρεσίες για να γλιτώσουν από το φόρο. Αρχικά θα πρέπει να επισκεφθούν ένα κατάστημα της ΔΕΗ για να ελέγξουν αν στο αρχείο της επιχείρησης υπάρχει στα στοιχεία της παροχής ο ειδικός κωδικός που αφορά σε κοινόχρηστους χώρους. Αν υπάρχει αυτή η ένδειξη και το χαράτσι βεβαιώθηκε τότε θα πρέπει να λάβουν βεβαίωση από τη ΔΕΗ ότι πράγματι οι χώροι που φορολογήθηκαν είναι κοινόχρηστοι. Τη βεβαίωση αυτή θα πρέπει στη συνέχεια να προσκομίσουν στην εφορία και να υποβάλλουν αίτηση για τη διαγραφή του χαρατσιού. Στην περίπτωση, που δεν υπάρχει η σχετική ένδειξη για κοινόχρηστο χώρο στο αρχείο της ΔΕΗ τότε ακολουθείται διαφορετική διαδικασία η οποία είναι ακόμη πιο γραφειοκρατική και οδηγεί σε πολύ μεγάλη ταλαιπωρία και κόστος για τους φορολογούμενους. Οι φορολογούμενοι θα πρέπει πρώτα να λάβουν μια βεβαίωση μηχανικού για το γεγονός ότι πρόκειται για κοινόχρηστους χώρους στην οποία θα αναγράφεται και η επιφάνεια των κοινόχρηστων χώρων. Να σημειωθεί ότι οι μηχανικοί χρεώνουν για την έκδοση της σχετικής βεβαίωσης (το σχετικό υπόδειγμά της χορηγούν οι δήμοι) έως και 150 ευρώ. Στη συνέχεια θα πρέπει να υποβάλουν τη βεβαίωση του μηχανικού στο δήμο. Ο δήμος τους χορηγεί άλλη βεβαίωση περί κοινόχρηστων χώρων την οποία θα πρέπει στη συνέχεια να υποβάλλουν στη ΔΕΗ. Η ΔΕΗ θα τους χορηγήσει στη συνέχεια άλλη βεβαίωση (η τρίτη) η οποία θα πρέπει να υποβληθεί στην εφορία που ανήκει το ακίνητο μαζί με μια αίτηση απαλλαγής από το ΕΕΤΗΔΕ. Η εφορία έχει τη δυνατότητα να απαλλάξει αμέσως την πολυκατοικία από το χαράτσι και να χορηγήσει και σχετική βεβαίωση απαλλαγής στον διαχειριστή. Μπορεί όμως η απάντηση να πάρει και μερικές εβδομάδες.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki