Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Ο ΕΝΦΙΑ και τα άλλα χρέη της πανδημίας

Εξόφληση των πανδημικών χρεών σε 72 δόσεις, εκ των οποίων οι 36 θα είναι άτοκες, προβλέπει το τελικό σενάριο για τη νέα ρύθμιση που θα συζητηθεί σήμερα σε επίπεδο 11ης αξιολόγησης με τους επικεφαλής των δανειστών.

 

Με το τοπίο στην ελληνική οικονομία να γεμίζει με απειλητικά σύννεφα από τη μετάλλαξη «Δέλτα», στο οικονομικό επιτελείο θέλουν να αποτρέψουν ένα νέο δημοσιονομικό πρόβλημα βάζοντας πάνω στο τραπέζι με τους θεσμούς πρόταση για την αποπληρωμή των «κόκκινων» χρεών προς την Εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία σε έξι χρόνια, αρχής γενομένης από τον Ιανουάριο του 2022. Η αμέσως προηγούμενη πρόταση, που συζητιόταν την περασμένη εβδομάδα με τα τεχνικά κλιμάκια, ήταν για αποπληρωμή των κορονο-χρεών σε 60 δόσεις.

 

Επισημαίνεται ότι η νέα ρύθμιση αφορά πληττόμενες επιχειρήσεις, επαγγελματίες και νοικοκυριά. Κάτω από την ομπρέλα της θα μπει μια τεράστια γκάμα οφειλών, αφενός για να πάρουν ανάσες, οι υπόχρεοι οι οποίοι από το νέος έτος επιστρέφουν στην κανονικότητα και με ένα βουνό νέων υποχρεώσεων, αφετέρου για να έρθει φρέσκο χρήμα στα ταμεία που θα αλλάξει το ισοζύγιο στον προϋπολογισμό συνδυαστικά με τις αποφάσεις για δραστική απόσυρση των μέτρων στήριξης. Ο αριθμός των δόσεων θα καθορίζεται με βάση το οικονομικό προφίλ του οφειλέτη και το ύψος της οφειλής ενώ θα επιβαρύνονται με χαμηλό επιτόκιο. Εκτός των οφειλών προς την Εφορία το μέτρο θα ισχύσει και για τα «κόκκινα» χρέη προς τα ασφαλιστικά ταμεία.

 

Στη ρύθμιση θα μπορούν να ενταχθούν επιχειρήσεις που έκλεισαν με κρατική εντολή, επιχειρήσεις, ελεύθεροι επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενοι που υπάγονται στις λίστες με τους πληττόμενους ΚΑΔ του Απριλίου του 2020, εργαζόμενοι που τέθηκαν σε αναστολή ή εντάχθηκαν στο πρόγραμμα «Συν-Εργασία», ιδιοκτήτες ακινήτων με «κουρεμένα» ενοίκια και εγγεγραμμένοι άνεργοι στον ΟΑΕΔ.

 

Παράλληλα το οικονομικό επιτελείο προχωρά στην αναβίωση των παλαιών ρυθμίσεων των 100 και 120 δόσεων για τους πληττόμενους που έχασαν τις ρυθμίσεις μετά το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης από τον Μάρτιο του 2020.

 

Σε συνέντευξή του στην κρατική τηλεόραση ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας επιβεβαίωσε ότι στη σημερινή τηλεδιάσκεψη με τα υψηλόβαθμα στελέχη των θεσμών θα υπάρξει κατάληξη για τη νέα ρύθμιση που θα πιάνει το τμήμα της κοινωνίας που πλήττεται. Ξεκαθάρισε ότι το μέτρο της απαλλαγής από τα ενοίκια δεν πρόκειται τον Ιούλιο να επεκταθεί στην εστίαση και θα αφορά λίγους μόνο κλάδους που μένουν κλειστοί με κυβερνητική εντολή. Το κόστος του μέτρου ανέρχεται στα 650 εκατ. ευρώ.

 

Ερωτηθείς τι θα γίνει εάν απαιτηθούν νέα μέτρα στήριξης είπε πως υπάρχουν ποσά 4-4,5 δισ. ευρώ για μέτρα, τα οποία δεν έχουν ακόμη εκταμιευτεί. Και έφερε ως παραδείγματα το πρόγραμμα «Γέφυρα» (περίπου 75.000 πολίτες έχουν έως τώρα απορροφήσει 165 εκατ. ευρώ από το πρόγραμμα), τις δράσεις του υπουργείου Ανάπτυξης για την εστίαση, τον τουρισμό, τους παιδότοπους και τα γυμναστήρια, καθώς και το πρόγραμμα συμψηφισμού πάγιων δαπανών επιχειρήσεων με μελλοντικές φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις (εκτίμησε ότι δικαιούχοι θα είναι περίπου 30.000 επιχειρήσεις, εκ των οποίων οι 10.000 στην εστίαση, οι 3.000 στον τουρισμό και οι 1.200 στο λιανεμπόριο).

Τα ακριβότερα σπίτια στο Λονδίνο

Ποιοι είναι οι δρόμοι με τα ακριβότερα σπίτια στην Αγγλία; Σύμφωνα με έρευνα σε 230 δρόμους της Αγγλίας η μέση αξία του σπιτιού ξεπερνά το £ 1 εκ. Ο πιο ακριβός δρόμος σε ολόκληρη την Αγγλία ήταν η Parkside στο Wimbledon, νοτιοδυτικά του Λονδίνου, με τις μέσες τιμές των σπιτιών να ξεπερνούν τα £ 5 εκατ. Περισσότεροι από τους «χρυσούς δρόμους» βρίσκονταν στο Λονδίνο, αλλά η Woodlands Road West σε Virginia Water, Surrey, είναι ο πιο ακριβός δρόμος των περιοχών που βρίσκονται έξω από την πόλη. Ακολουθούν η Burkes Road στο Beaconsfield, και οι Buckinghamshire και Brundenell Avenue στο Sandbanks, Dorset.

Ο πιο ακριβός δρόμος στο βόρειο τμήμα της Αγγλίας ήταν Withinlee Road στο Macclesfield, Cheshire, όπου η μέση τιμή κατοικίας ανέρχεται σε £ 1,6 εκατ.. Ενώ στην Ανατολική Αγγλία στη Sedley Taylor Road στο Καίμπριτζ η μέση αξία του σπιτιού είναι £ 1,1 εκ..

Το Parkside, στο Λονδίνου, ακολούθησε στην κορυφή της λίστας και έπονται :η πλατεία Wycombe , Blenheim Crescent, Mallord Street και Drayton Gardens, που βρίσκονται σε Κένσινγκτον και Τσέλσι. Οι μέσες τιμές σε αυτούς τους δρόμους ξεπέρασε τα £ 4m. Κένσινγκτον και προσελκύουν διασημότητες και εξαιρετικά πλούσιους ξένους επιχειρηματίες οι οποίοι ωθούν προς τα πάνω τις τιμές . Στην έρευνα αξιολογήθηκαν επίσης οι τιμές των κατοικιών στην Ουαλία, όπου ο πιο ακριβό δρόμος ήταν Llantrithyd Road στο Glamorgan Vale, με μέση τιμή των £ 789.000.

Οι κρυφοί "κίνδυνοι" της ιδιοκτησίας

Οι άνθρωποι έχουν δύο επιλογές όταν πρόκειται για την οργάνωση της ζωής τους: να νοικιάσουν ή να αγοράσουν κατοικία. Στη σύγκριση των δύο εναλλακτικών λύσεων πολλοί άνθρωποι έχουν την τάση να παραβλέπουν το πλήθος των κρυφών δαπανών που έρχονται με την ιδιοκτησία . Στην πραγματικότητα, υπάρχουν πολλές περισσότερες δαπάνες που ακολουθούν την ιδιοκτησία. που πηγαίνει στην ιδιοκτησία ενός σπιτιού όχι μόνο την πληρωμή υποθηκών. Ας ρίξουμε μια ματιά στις τέσσερις μεγαλύτερες.

1. Φόροι ιδιοκτησίας

ΦΑΠ, τεκμήρια, έκτατη εισφορά, ΤΑΠ είναι μερικοί από του περισσότερους από 40 φόρους που επιβαρύνουν την ακίνητη περιουσία και οι οποίοι υποχρεώνουν τον ιδιοκτήτη να είναι στην πραγματικότητα ενοικιαστής με ιδιοκτήτη το δημόσιο.

2. Κίνδυνος

Αν το σπίτι νοικιαστεί ο μεγαλύτερος κίνδυνος είναι ο κακοπληρωτής ενοικιαστής και οι βανδαλισμοί. Πρόκειται για υπαρκτούς κινδύνους οι οποίοι μεγενθύνονται σε περιόδους κρίσης. Το χειρότερο είναι ότι το Δημόσιο δεν αναγνωρίζει ούτε την χασούρα των ενοικίων ούτε τις δαπάνες για τις επισκευές των βανδαλισμών.

3. Συντήρηση

Υποθέτοντας ότι ένα άτομο ή ζευγάρι είναι ιδιοκτήτες ενός σπιτιού για 20 ή 30 χρόνια θα πρέπει πιθανότατα να επιδιόρθωσει να κάνει γενική επισκευή, και ή να αντικαταστήσει διάφορα πράγματα,. Πρόκειται για ένα σημαντικό κόστος που κανείς δεν μπορεί να παραβλέψει.

4. Φθορες

Μην ξεχάσετε το χρόνο και το κόστος που συνδέεται με τη καθημερινή χρήση του σπιτιού πχ βάψιμο. Στην πραγματικότητα, δεν είναι ασυνήθιστο για τους ιδιοκτήτες να περνούν το Σαββατοκύριακο για μικροδουλειές που αφορούν στο σπίτι. Από την άλλη πλευρά, τις εργασίες συντήρησης, ενός ενοικιαστή είναι σχετικά ελάχιστες. Για τα περισσότερα από τα προβλήματά τους, καλούν τον ιδιοκτήτη τους.

Πως θα ελαχιστοποιήσετε τις δαπάνες.

Υπάρχουν μερικά πράγματα που θα μπορούσαν και κάνουν οι ιδιοκτήτες για να ελαχιστοποιήσουν τις δαπάνες ιδιοκτησίας:

-Αγοράστε κάτι που σας ταιριάζει. Η αγορά ενός σπιτιού καλά συντηρημένου μπορεί να σας «γλυτώσει» χρήματα και χρήμα.

-Να θυμάστε ότι οι περισσότεροι υποψήφιοι αγοραστές σπιτιών έχουν την τάση να υποτιμούν το χρόνο και το κόστος που συνδέεται με την ανακαίνιση των σπιτιών τους. Αποφύγετε αυτό το λάθος.

-Αναζητήστε περιοχές με προσιτές αντικειμενικές αξίες..

-Κάντε κάποιες δουλειές μόνοι σας.

Συμπέρασμα .

Μπορεί το όνειρο κάθε ανθρώπου να είναι ένα καλύτερο σπίτι αλλά για να αγοράσω ένα ωραίο σπίτι με ένα λευκό φραχτη, αυτό μπορεί να κοστίσει πολύ περισσότερο απ 'όσο νομίζετε. Έτσι σκεφτείτε δύο φορές πριν από την πραγματοποίηση της επένδυσης.

Προχωρά η αναπλαση στο Φάληρο

Σύντομα θα δοθεί το σχέδιο νόμου για το Φαληρικό Δέλτα, όπως ανακοίνωσε η υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Τίνα Μπιρμπίλη, στη διάρκεια συνάντησης με δημοσιογράφους όπου παρουσιάστηκαν οι προτεραιότητες του ΥΠΕΚΑ για το 2011. Όπως είπε, «θα είναι μία από τις μεγαλύτερες αναπλάσεις από το ΣΕΦ έως εκεί, που θα γίνει η Λυρική Σκηνή». Σε ό,τι αφορά τη διπλή ανάπλαση στην περιοχή του Βοτανικού, σημείωσε ότι αναμένεται η έγγραφη τοποθέτηση και απάντηση από το δήμαρχο Αθηναίων, προκειμένου να προχωρήσει. Αναφερόμενη στο θέμα του Ελληνικού, διατύπωσε την άποψη ότι δεν μπορεί να χαθεί ο χώρος για τη δημιουργία Μητροπολιτικού πάρκου και πρασίνου για την περιοχή

Το ΜΕΤΡΟ σε νέες "περιπέτειες"

Τι συμβαίνει τελικά με την επέκταση του ΜΕΤΡΟ;Πριν από λίγες εβδομάδες, ο υπουργός Υποδομών ανακοίνωσε ότι ανάβει το «πράσινο φως» για την υπογραφή της σύμβασης μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της Siemens προκειμένου να εγκατασταθεί το σύστημα σηματοδότησης στις ήδη έτοιμες επεκτάσεις προς Ελληνικό, Ανθούπολη και Χαϊδάρι. Όλα θα ήταν εντάξει αν δεν υπήρχε ένα «αλλά»: για να υπογραφεί η σύμβαση θα πρέπει να ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση μεταξύ του υπουργού Οικονομίας Ευάγγ. Βενιζέλου και της γερμανικής εταιρείας για το ύψος της αποζημίωσης (περίπου 220 εκατ. ) που θα απαιτήσει το ελληνικό δημόσιο λόγω του σκανδάλου Siemens.

Σύμφωνα με πληροφορίες όμως η διαπραγμάτευση «πάγωσε» και πάλι λόγω των τελευταίων πολιτικών εξελίξεων και δεν αναμένεται να αρχίσει πριν ξεκαθαριστεί τουλάχιστον το πολιτικό τοπίο στην Ελλάδα. Περαιτέρω καθυστέρηση στην υλοποίηση της σύμβασης οδηγεί και σε απώλεια κοινοτικών κονδυλίων ύψους τουλάχιστον 250 εκατ. Για να τεθούν σε λειτουργία οι νέοι σταθμοί (που είναι ήδη έτοιμοι) θα πρέπει να μεσολαβήσουν τουλάχιστον 10 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης με τη Siemens για την εγκατάσταση του ηλεκτρονικού συστήματος. Το Καλοκαίρι, ωστόσο, λήγει η περίοδος επιλεξιμότητας για την επέκταση προς το Ελληνικό. Πράγμα που σημαίνει ότι αν δεν λειτουργήσει έως τότε η επέκταση, το ελληνικό δημόσιο θα πρέπει να επιστρέψει στην Ε.Ε. τα 250 εκατ. με τα οποία συγχρηματοδότησε το έργο (άλλα 250 εκατ. προέρχονται από πόρους του Δημοσίου). Οι «παγωμένοι» λόγω Siemens σταθμοί είναι οι εξής: Ηλιούπολη, Άλιμος, Αργυρούπολη, Ελληνικό, Χαϊδάρι (Αγ. Μαρίνα), Περιστέρι και Ανθούπολη.

Εξάλλου, κινδυνεύει να τιναχτεί στον αέρα και η μεγάλη επέκταση προς Πειραιά παρά το γεγονός ότι υπάρχουν δεσμευμένα χρήματα και ο διαγωνισμός έχει ολοκληρωθεί. Η ανάδοχος εταιρεία του έργου επέκτασης της γραμμής 3 από το Χαϊδάρι μέχρι τον Πειραιά διά μέσου της Αγίας Βαρβάρας, του Κορυδαλλού, της Νίκαιας και των Μανιάτικων, θα πρέπει μέσα στους επόμενους τρεις μήνες να καταθέσει εγγυητική επιστολή για την καλή εκτέλεση του έργου. Η εγγύηση ισούται με το 5% του προϋπολογισμού του έργου (500 εκατ. ευρώ), δηλαδή 25 εκατ. ευρώ. . Η σύμβαση του έργου της επέκτασης της γραμμής του μετρό προς Πειραιά πήγε στη Βουλή πριν από 10 ημέρες. Στην καλύτερη των περιπτώσεων, τα εργοτάξια θα αρχίσουν να στήνονται προς το τέλος του καλοκαιριού. Το έργο, κόστους 515 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει γραμμή 7 χιλιομέτρων και τους σταθμούς Αγ. Βαρβάρας, Κορυδαλλού, Νίκαιας, Μανιάτικων, Πειραιά και Δημοτικού Θεάτρου και υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί καθημερινά 132.000 επιβάτες μειώνοντας τον κυκλοφοριακό φόρτο κατά 23.000 αυτοκίνητα και την ατμοσφαιρική ρύπανση κατά 119 τόνους διοξειδίου του άνθρακα ημερησίως.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki