Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Βρόγχος οι ανελκυστήρες

Η εγκατάσταση, λειτουργία, συντήρηση και ασφάλεια των ανελκυστήρων, νέων και υφιστάμενων, διεπόταν από την ΚΥΑ 28425/2008 του ΥΠΑΝ η οποία μεταξύ άλλων καθόρισε τον αριθμό των ετήσιων συντηρήσεων και τις νέες προθεσμίες διενέργειας αρχικού ελέγχου κατά κατηγορία ανελκυστήρων, με καταληκτική ημερομηνία την 31.12.2012. Επίσης η ΚΥΑ αυτή προέβλεπε ποινές και χρηματικά πρόστιμα κατά των διαχειριστών, ιδιοκτητών και των συντηρητών ανελκυστήρων σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με τις διατάξεις της, τα οποία ήδη έχουν αρχίσει να επιβάλλονται.

 

Η οικονομική κρίση που άρχισε αμέσως μετά την έκδοση της παραπάνω ΚΥΑ, ήτοι από το 2009 και μετά, ανέτρεψε όλα τα οικονομικά δεδομένα των νοικοκυριών, αλλά και των διαχειρίσεων των πολυκατοικιών. Το συλλογικό αγαθό της κεντρικής θέρμανσης ήδη κατέρρευσε, απειλείται δε άμεσα και η λειτουργία των κοινόχρηστων ανελκυστήρων, ο δε νομοθετικά προβλεπόμενος και αναγκαίος εκσυγχρονισμός τους είναι αδύνατον να υλοποιηθεί λόγω της πλήρους οικονομικής αδυναμίας των διαχειρίσεων των πολυκατοικιών!

 

Γι΄αυτό η ΠΟΜΙΔΑ προτείνει μια  άμεση διπλή παρέμβαση στο όλο θέμα, ως εξής:

 

1. Να εκδοθεί νέα ΚΥΑ η οποία θα καθορίσει νέες προθεσμίες αρχικών και τακτικών επιθεωρήσεων και συντηρήσεων, κατά κατηγορία ανελκυστήρων, προς την κατεύθυνση της ελάφρυνσης των υποχρεώσεων και βαρών των πολιτών / ιδιοκτητών και χρηστών ανελκυστήρων.

 

2. Να ενταχθεί το έργο του εκσυγχρονισμού των υφισταμένων ανελκυστήρων, με βάση τις υποδείξεις των επιθεωρητών, σε Κοινοτικό Πρόγραμμα ΕΣΠΑ ώστε να επιδοτηθεί η εκτέλεση των επιθεωρήσεων και εκσυγχρονισμού των ανελκυστήρων όλων των κάθε είδους κτιρίων.

Τι αλλάζει στις χρήσεις γης

Με το νέο Προεδρικό Διάταγμα (ΠΔ) των χρήσεων γης προσαρμόζονται στη σύγχρονη πραγματικότητα οι προβλέψεις του προηγούμενου ΠΔ (166/Δ’) και αντιμετωπίζονται τα προβλήματα που δημιούργησε ο παλιός νόμος 4269/2014.

Με την κατάργηση του νόμου και την αντικατάσταση του από το παρόν σε ό,τι αφορά στις χρήσεις γης (και από το ν. 4447/2016 σε ό,τι αφορά στο σύστημα χωρικού σχεδιασμού) επαναφέρουμε την κανονικότητα:

τόσο ως προς τον ρόλο που διαδραματίζει ο πολεοδομικός σχεδιασμός στην υλοποίηση της πολιτικής χρήσεων γης

όσο και ως προς τον προληπτικό έλεγχο νομιμότητας από το ΣτΕ των κατηγοριών χρήσεων γης, στη βάση προσαρμογής και εξειδίκευσης στις ιδιαιτερότητες, ανάγκες και επιλογές των τοπικών κοινωνιών.

Το νέο σύστημα κατηγοριοποίησης των χρήσεων γης ανταποκρίνεται στις σύγχρονες προκλήσεις και νέες ανάγκες έχοντας ως βασικούς άξονες:

τη διατήρηση της ζωντάνιας και συνοχής των ελληνικών πόλεων

τη στήριξη της επιχειρηματικότητας

την ανάδειξη της σημασίας του εξωαστικού χώρου

 

Επίσης, στοχεύει:

o στη βελτίωση της λειτουργίας των ελληνικών πόλεων και της ποιότητας ζωής των κατοίκων τους

o στην οργάνωση των παραγωγικών δραστηριοτήτων με τρόπο ώστε να μειώνονται οι δυσλειτουργίες και οι συγκρούσεις που απορρέουν από την ανάμιξη ασύμβατων μεταξύ τους χρήσεων

Περιεχόμενο

Τα βασικότερα στοιχεία του νέου ΠΔ έχουν ως εξής:

1. Καθορίζονται 13 γενικές κατηγορίες χρήσεων (άρθρο 1, παρ. Ι) οι οποίες καλύπτουν τον αστικό και εξωαστικό χώρο, σε αντιστοιχία με το πεδίο εφαρμογής των πολεοδομικών σχεδίων. Εκτός από τις περιοχές κατοικίας (αμιγούς και γενικής) οι νέες γενικές κατηγορίες χρήσεων γης περιλαμβάνουν υποδοχείς για την εγκατάσταση παραγωγικών δραστηριοτήτων, περιοχές συγκέντρωσης αστικών υποδομών και άλλων ιδιαίτερων χρήσεων, καθώς και  περιοχές άσκησης αγροτικών δραστηριοτήτων.

Κάθε μία από τις γενικές κατηγορίες περιλαμβάνει συγκεκριμένες ειδικές χρήσεις (άρθρο 1, παρ. ΙΙ), οι οποίες έχουν εμπλουτιστεί, σε σχέση με το προηγούμενο  ΠΔ και νόμο, ώστε να αποτυπωθεί το εύρος τόσο των αλλαγών στο σύγχρονο τρόπο ζωής, όσο και των κοινωνικο-οικονομικών δραστηριοτήτων, που ο αστικός και εξωαστικός χώρος καλούνται να ικανοποιήσουν.

Στο πλαίσιο αυτό, προβλέπονται 47 ειδικές χρήσεις που εκτός από τις παραδοσιακές δραστηριότητες, λειτουργίες και υποδομές (όπως κατοικία, εκπαίδευση, πράσινο, βιομηχανία, μέσα μαζικής μεταφοράς κλπ), περιλαμβάνουν και νέες όπως:

τα πράσινα σημεία και οι γωνιές ανακύκλωσης που αποτελούν βασικά εργαλεία υλοποίησης του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Απορριμμάτων

η αστική γεωργία – λαχανόκηποι που επιτρέπουν την καλλιέργεια στις πόλεις γεωργικών προϊόντων για ατομική κατανάλωση

οι εγκαταστάσεις υποδοχής και φιλοξενίας μεταναστών/ προσφύγων ως αναγκαίες δομές για τη διαχείριση της προσφυγικής κρίσης

οι αγροτικές εκμεταλλεύσεις ως βασική παραγωγική δραστηριότητα στην ύπαιθρο

τα κέντρα αποτέφρωσης νεκρών κλπ.

Τέλος, βασική αρχή για τον καθορισμό του περιεχομένου των γενικών κατηγοριών χρήσεων γης (δηλ. του εύρους των ειδικών χρήσεων που επιτρέπονται στις επιμέρους γενικές κατηγορίες), αποτελεί τόσο η προστασία του αμιγούς πολεοδομικού χαρακτήρα κάθε γενικής χρήσης, που συνεπάγεται τον εμπλουτισμό της κύριας λειτουργίας (βλ. κατοικία, βιομηχανία, τουρισμός κλπ) με συμπληρωματικές και συμβατές  μεταξύ τους δραστηριότητες, όσο και η άρση μονοπωλιακών καταστάσεων (όπως ισχύει για την πρόβλεψη εγκατάστασης ΙΚΤΕΟ στις περιοχές γενικής κατοικίας και πολεοδομικού κέντρου).

2. Για την περαιτέρω προστασία των περιοχών κατοικίας (άρθρα 2 & 3) καθορίζονται ανώτατα μεγέθη για επιμέρους ειδικές χρήσεις με στόχο τον περιορισμό της όχλησης που τυχόν προκαλούν, π.χ. πολυκαταστήματα, αποθήκες, καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος κλπ. Ταυτόχρονα, δίνεται η δυνατότητα στον πολεοδομικό σχεδιασμό να περιορίσει τα προβλεπόμενα αυτά μεγέθη, επιπλέον της δυνατότητας που του παρέχεται να εξαιρέσει επιμέρους ειδικές χρήσεις από όλες τις γενικές κατηγορίες χρήσεων γης.

3. Στις περιοχές, υποδοχείς παραγωγικών δραστηριοτήτων (άρθρα 8 -11) επιτρέπονται, με περιορισμούς, ειδικές δραστηριότητες του τριτογενή τομέα που κρίνεται ότι λειτουργούν συμπληρωματικά και σε συνέργεια με τον δευτερογενή, π.χ. χώροι  γραφείων, θερμοκοιτίδες επιχειρήσεων, εκθεσιακά κέντρα κλπ. Επίσης, προβλέπεται η  γενική κατηγορία του Τεχνολογικού Πάρκου ως υποδοχέας εγκατάστασης παραγωγικών δραστηριοτήτων αιχμής, καθώς και η χωροθέτηση εγκαταστάσεων εφοδιαστικής (Κέντρα Αποθήκευσης και Διανομής). Να σημειωθεί ότι σε αντίθεση με τη γενική πρόβλεψη ότι οι διατάξεις του ΠΔ τίθενται σε εφαρμογή μόνο με την εκπόνηση νέων ή την αναθεώρηση υφιστάμενων πολεοδομικών σχεδίων (Τοπικά Χωρικά Σχέδια, Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια), το ΠΔ έχει άμεση ισχύ σε όλες τις περιοχές παραγωγικών δραστηριοτήτων καθώς και σε περιοχές με κοινωφελείς λειτουργίες (άρθρο 6).

4. Με στόχο την ενίσχυση της πρωτογενούς παραγωγής και την προστασία της γεωργικής γης προβλέπεται η γενική κατηγορία της αγροτικής χρήσης (άρθρο 14) στην οποία επιτρέπονται συμπληρωματικές με την αγροτική εκμετάλλευση δραστηριότητες, όπως η μεταποίηση τοπικά παραγόμενων αγροτικών προϊόντων και η ανάπτυξη μικρής κλίμακας αγροτουριστικών καταλυμάτων. Για τη γεωργική γη υψηλής παραγωγικότητας γίνεται αναφορά στο ειδικό καθεστώς προστασίας που τη διέπει.

5. Για τη συνολική ρύθμιση των περιοχών του εξωαστικού χώρου που περιλαμβάνονται στην έκταση ενός δήμου (άρθρο 15), το ΠΔ παραπέμπει στις αντίστοιχες ζώνες που προβλέπει ο νέος νόμος 4447/2016 για το χωρικό σχεδιασμό, οι οποίες λειτουργούν συμπληρωματικά με τις περιοχές ειδικής προστασίας που προβλέπονται από τον ίδιο νόμο.

6. Τέλος, σε αντίθεση με τον ν. 4269/2014, οι οικισμοί καταργούνται ως γενική κατηγορία χρήσης. Ωστόσο, στο άρθρο 16 προβλέπεται ένα εύρος δραστηριοτήτων (ειδικών χρήσεων) που επιτρέπεται να εγκατασταθούν σε, νομίμως, οριοθετημένους οικισμούς με πληθυσμό μικρότερο από 2.000 κατοίκους, μέχρι την ολοκλήρωση και θεσμοθέτηση του πολεοδομικού σχεδιασμού.

Υπουργειο-Πολιτεία:Αλλάζοντας μία πολη

Την ιδανική «υπουργειο-Πολιτεία» του μέλλοντος παρουσίασαν χθες οι υπουργοί Ανάπτυξης και Οικονομικών σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου για το μεγαλόπνοο σχέδιο του νέου Κυβερνητικού Πάρκου «Ανδρέας Λεντάκης» στους χώρους της παλιάς ΠΥΡΚΑΛ -νυν Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ)- στον Υμηττό.

 

Τον πανηγυρικό τόνο είχε δώσει ο πρωθυπουργός σε φιέστα στις 3 Απριλίου στους υπαίθριους χώρους των εργοστασίων, ενώ εκτός των τειχών πραγματοποιούνταν συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας από κατοίκους και εργαζομένους της ΕΑΣ. Οι μεν κάτοικοι λένε «όχι στην υπουργούπολη» και ζητάνε να αποδοθεί στους δημότες η έκταση των 155 στρεμμάτων, ενώ οι εργαζόμενοι εκφράζουν ανησυχίες για υποβάθμιση της ΕΑΣ από τη μεταφορά της μονάδας του Υμηττού στο συγκρότημα του Λαυρίου.

 

Μια πρώτη ιδέα του πώς φαντάζεται το κέντρο της Αθήνας μετά την απομάκρυνση των 9 υπουργείων και υπηρεσιών που στεγάζονται σήμερα σε 127 κτίρια στο λεκανοπέδιο έδωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Αδωνις Γεωργιάδης. Ως παράδειγμα ανέφερε το πρώην κτίριο του υπουργείου Παιδείας στην οδό Μητροπόλεως, που σήμερα είναι «ένα από τα καλύτερα ξενοδοχεία της Αθήνας με την ομορφότερη θέα». Επιπλέον παρέθεσε το προσωπικό του όραμα για το υπουργικό του γραφείο στο υπουργείο Οικονομικών στο Σύνταγμα, το οποίο -όπως είπε- «θα ήταν ένα άριστο ξενοδοχείο με μία από τις καλύτερες θέες που μπορεί να έχει κάποιο δωμάτιο στο κέντρο της Αθήνας».

 

Ο ίδιος έκανε λόγο για «απελευθέρωση πολλών κτιρίων» που θα αξιοποιηθούν και θα αυξήσουν την αξία γης στο κέντρο της πρωτεύουσας, ενώ η συγκέντρωση των υπουργείων στον ίδιο χώρο θα διευκολύνει τους πολίτες και η απόδοση 120 στρεμμάτων πάρκου και κοινόχρηστων χώρων στους δημότες θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής.

 

Τα προσδοκώμενα δημοσιονομικά οφέλη από τη μετεγκατάσταση των υπουργείων και υπηρεσιών ανέλυσε ο υπουργός Οικονομικών Χρ. Σταϊκούρας, εκτιμώντας τα σε 1 δισ. ευρώ σε βάθος 30ετίας. Το συνολικό κόστος κατασκευής του Κυβερνητικού Πάρκου ανέρχεται στα 250 εκατ. ευρώ και θα βαρύνει τον ιδιώτη που θα αναλάβει το έργο μέσω ΣΔΙΤ, ενώ ο διαγωνισμός αναμένεται να ξεκινήσει το 2022 και το έργο να παραδοθεί ώς το 2026.

 

«Win-win πρωτοβουλία» αποκάλεσε το μελλοντικό Κυβερνητικό Πάρκο ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ Α. Σκέρτσος, ενώ ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης Ν. Παπαθανάσης το χαρακτήρισε «εμβληματικό έργο» που θα αλλάξει ριζικά τη λειτουργία σημαντικών τμημάτων της δημόσιας διοίκησης. Τέλος, ο γενικός γραμματέας ΣΔΙΤ και Ιδιωτικών Επενδύσεων Ορ. Καβαλάκης παρουσίασε το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου, πλέκοντας το εγκώμιο των ΣΔΙΤ ως έργων που «απελευθερώνουν δημόσιους πόρους για να επιδιωχθούν περισσότερες αναπτυξιακές προτεραιότητες», καθώς το Δημόσιο δεν πληρώνει το έργο με την παραλαβή αλλά «όσο το έργο είναι διαθέσιμο τόσο θα πληρώνει», επιχείρημα ωστόσο που μπορεί να εκληφθεί και σαν δίκοπο μαχαίρι αφού το Δημόσιο καθίσταται «νοικάρης» και όμηρος των ιδιωτών-κατασκευαστών.

 

Με το έργο διαφωνούν παρατάξεις της αντιπολίτευσης του Δήμου Δάφνης-Υμηττού που κάλεσαν χθες σε έκτακτο δημοτικό συμβούλιο καταγγέλλοντας τη στάση του δημάρχου Αν. Μπινίσκου, ο οποίος τάχθηκε υπέρ της κατασκευής του Κυβερνητικού Πάρκου, παραβιάζοντας αποφάσεις που ζητούσαν να αποδοθεί ο χώρος στους δημότες. Σφοδρές ενστάσεις θέτει και η ΠΟΕΜΥΔΑΣ, η Ομοσπονδία Μηχανικών του Δημοσίου, σε χθεσινή επιστολή της, με κρίσιμα ερωτήματα για τη σκοπιμότητα, το κόστος του έργου, τις αρνητικές συνέπειες των ΣΔΙΤ, την έλλειψη συγκοινωνιακής μελέτης αλλά και την απαξίωση των δημόσιων τεχνικών υπηρεσιών, που δεν ρωτήθηκαν καθόλου. «Ισχύει ότι το πρωθυπουργικό γραφείο ανέθεσε σε δύο μελετητικά γραφεία να εκπονήσουν προκαταρκτική πρόταση;» ρωτάνε χαρακτηριστικά.

Παράταση για τα αυθαίρετα

Έως την Τετάρτη 31 Οκτωβρίου 2018 παρατείνεται η πρώτη φάση υπαγωγής αυθαιρέτων στο πλαίσιο του νόμου 4495/2017, κατά την οποία τα πρόστιμα είναι μειωμένα κατά 20%. Η παράταση της προθεσμίας δίδεται λόγω τεχνικών προβλημάτων που παρουσιάστηκαν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα και μετά από αιτήματα φορέων του κλάδου. Θα ακολουθήσει σχετική απόφαση, σε νομοθετική ρύθμιση.Τα δύο επόμενα εξάμηνα, ώς τον Απρίλιο του 2020, θα γίνονται δεκτές αιτήσεις, αλλά με προσαύξηση του προστίμου κατά 10% έως και 20%, ανάλογα με τον χρόνο υποβολής. Να σημειωθεί ότι για να ενταχθεί ένα αυθαίρετο στις ελκυστικές εκπτώσεις αρκεί ο ιδιοκτήτης του να πληρώσει το παράβολο των 250 ευρώ, που είναι μειωμένο κατά 50% σε σχέση με αυτό που ίσχυε με τους προηγούμενους νόμους. Το νέο θεσμικό πλαίσιο φαίνεται πως είναι πιο εύκολο, αφού σε σύνολο 244.735 αιτήσεων που έχουν υποβληθεί μέσα στο πρώτο εξάμηνο έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες για πάνω από 44 χιλιάδες και από αυτές έχουν κλείσει σχεδόν 15 χιλιάδες.Από τα στοιχεία που έδωσε το Τεχνικό Επιμελητήριο προκύπτει ότι τα αυθαίρετα είναι χρυσοφόρα «φλέβα». Από το 2011 ώς το τέλος Σεπτεμβρίου ’18, στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του έχουν δηλωθεί 1,073 εκατ. αυθαίρετα, πέρα από τις 800.000 παρανομιών σε ημιυπαίθριους και άλλους χώρους που έχουν κατασκευαστεί μέσα στο νόμιμο περίγραμμα μιας οικοδομής. Εχουν επίσης μπει στα δημόσια ταμεία από παράβολα και πρόστιμα πάνω από 2,16 δισ. ευρώ! Το ποσό πλησιάζει τα προβλεπόμενα έσοδα από τον ΕΝΦΙΑ για το 2019. Εχει όμως ενδιαφέρον και η «ακτινογραφία» των αυθαιρέτων, αφού από τα στοιχεία του ΤΕΕ αποκαλύπτεται ότι οι περισσότερες πολεοδομικές παρανομίες αφορούν ακίνητα που κατασκευάστηκαν με νόμιμη άδεια και σε εντός σχεδίου περιοχές

ΕΝΦΙΑ σε 24 δόσεις

Με μια απλή κίνηση, που έχει όμως ένα μικρό κόστος, οι ιδιοκτήτες ακινήτων μπορούν ακόμα και να... τετραπλασιάσουν τις δόσεις πληρωμής του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ)

Συγκεκριμένα, οι φορολογούμενοι μπορούν να ενταχθούν την «πάγια ρύθμιση» οφειλών προς το Δημόσιο και να εξοφλήσουν τον φόρο αυτό σε... περισσότερες μηνιαίες δόσεις από τις 6 που προβλέπει η ισχύουσα νομοθεσία. Μπορούν να φτάσουν και μέχρι 24 κατ’ ανώτατο όριο, εφόσον τα ποσά της οφειλής υπερβαίνουν κατά πολύ τα 180 ευρώ.

 

Ποσά ΕΝΦΙΑ χαμηλότερα, ίσα ή λίγο υψηλότερα των 180 ευρώ δεν θα μπορούν να ρυθμιστούν σε περισσότερες από 6 μηνιαίες δόσεις με την «πάγια ρύθμιση», καθώς αυτή προβλέπει ελάχιστο ποσό μηνιαίας δόσης 30 ευρώ.

 

Το θετικό στοιχείο (πέραν από τις περισσότερες δόσεις) είναι ότι για την ένταξη στην «πάγια ρύθμιση» δεν χρειάζεται – κατ ανάγκη- να έχει καταστεί ληξιπρόθεσμη καμία δόση της οφειλής του ΕΝΦΙΑ. Το... «προβληματικό» σημείο είναι ότι η «πάγια ρύθμιση» προβλέπει και επιτόκιο που καθορίζεται ανάλογα με τον αριθμό των δόσεων. Σημειώνεται ότι οι προβλεπόμενες 6 δόσεις, αυτές δηλαδή που παρέχει ούτως η άλλως, ο νόμος είναι άτοκες. Όπως θα δουν οι φορολογούμενοι στα εκκαθαριστικά τους τόσο η πρώτη όσο και η δεύτερη δόση του ΕΝΦΙΑ μπορούν να πληρωθούν έως τις 29 Οκτωβρίου 2021. Η τρίτη δόση λήγει στις 30/11/2021, η τέταρτη στις 31/12/2021, η πέμπτη στις 31/1/2022 και η έκτη στις 28/2/2022.

 

Για την πάγια ρύθμιση, η αίτηση πρέπει να συμπληρωθεί και να υποβληθεί ηλεκτρονικά μαζί με σχετική υπεύθυνη δήλωση. Η ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης και της απαιτούμενης υπεύθυνης δήλωσης γίνεται μέσω ειδικής εφαρμογής του συστήματος που είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.aade.gr. Κατά την ηλεκτρονική υποβολή και συμπλήρωση της αίτησης και της υπεύθυνης δήλωσης, ο οφειλέτης υποχρεούται να συμπληρώνει τα σχετικά πεδία που εμφανίζονται στην οθόνη του υπολογιστή του.

 

Εάν επιλέξετε την πληρωμή του φόρου μέσω της πάγιας ρύθμισης θα πρέπει να προσέξετε τα εξής σημεία:

 

- Το συνολικό ποσό της οφειλής που υπάγεται στη ρύθμιση επιβαρύνεται με ετήσιο ποσοστό τόκων 5,32%, αν η αποπληρωμή καθοριστεί έως και σε 12 μηνιαίες δόσεις και με ετήσιο ποσοστό τόκων 6,82% εφόσον καθοριστεί αριθμός μηνιαίων δόσεων από 13 έως 24.

 

- Το ποσό κάθε μηνιαίας δόσης δεν μπορεί να είναι μικρότερο από 30 ευρώ. Ως εκ τούτου σε περίπτωση που το ποσό του οφειλόμενου ΕΝ.Φ.Ι.Α. είναι μικρότερο ή ίσο με 180 ευρώ ή λίγο υψηλότερο από 180 ευρώ δεν συμφέρει η υπαγωγή του στην «πάγια ρύθμιση» δεδομένου ότι και στην περίπτωση αυτή το ποσό δεν θα μπορεί να ρυθμιστεί σε περισσότερες από 6 μηνιαίες δόσεις που ήδη προβλέπονται από την ισχύουσα νομοθεσία για κάθε οφειλή ΕΝ.Φ.Ι.Α..

 

- Σε περίπτωση που, μετά την ημερομηνία υπαγωγής στη ρύθμιση, δημιουργηθούν νέες οφειλές ο οφειλέτης μπορεί να τις υπαγάγει κι αυτές σε νέα «πάγια ρύθμιση» με τους ίδιους όρους.

Προϋπόθεση για την ένταξη στη νέα «πάγια ρύθμιση» του ν. 4152/2013 είναι ο οφειλέτης να έχει υποβάλει, είτε εμπρόθεσμα είτε εκπρόθεσμα, όλες τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος της τελευταίας πενταετίας καθώς και τυχόν περιοδικές και εκκαθαριστικές δηλώσεις ΦΠΑ για τις οποίες ήταν υπόχρεος την τελευταία πενταετία.

 

- Προϋπόθεση επίσης για την ένταξη στη ρύθμιση είναι να έχουν εξοφληθεί ή να έχουν τακτοποιηθεί σε δόσεις με ρυθμίσεις τμηματικής καταβολής όλα τα προηγούμενα χρέη του οφειλέτη.

 

- Φορολογούμενος εναντίον του οποίου εκκρεμεί ποινική δίωξη για φοροδιαφυγή δεν μπορεί να υπαχθεί στην «πάγια ρύθμιση».

 

- Ο οφειλέτης θα αποβάλλεται από τη ρύθμιση – και θα είναι υποχρεωμένος να καταβάλει άμεσα ολόκληρο το ανεξόφλητο υπόλοιπο της οφειλής του, σύμφωνα με τα στοιχεία βεβαίωσης, με συνέπεια την ενεργοποίηση του δικαιώματος του Δημοσίου να επιβάλει κατασχέσεις σε εισοδήματα, καταθέσεις και περιουσιακά στοιχεία του – εφόσον:

 

α) δεν καταβάλλει εμπρόθεσμα μία δόση της ρύθμισης πέραν της μίας φοράς,

β) καθυστερήσει την καταβολή της τελευταίας δόσης της ρύθμισης για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο του ενός μηνός,

γ) δεν υποβάλλει τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος και του φόρου προστιθέμενης αξίας, καθ’ όλο το διάστημα της ρύθμισης καταβολής των οφειλών του και μέχρι την εξόφλησή τους,

δ) δεν είναι ενήμερος στις οφειλές του από την ημερομηνία υπαγωγής στη ρύθμιση και μετά,

ε) έχει υποβάλει ελλιπή ή αναληθή στοιχεία προκειμένου να του χορηγηθεί η ρύθμιση,

 

- Σε περίπτωση μη εμπρόθεσμης πληρωμής μίας μηνιαίας δόσης της «πάγιας ρύθμισης», το ποσό της δόσης αυτής επιβαρύνεται με προσαύξηση 15%. Η δόση αυτή με την αναλογούσα προσαύξηση πρέπει να καταβληθεί το αργότερο μέχρι την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας καταβολής της επόμενης δόσης.

 

- Για να είναι έγκυρη η ρύθμιση και να μην ακυρωθεί, ο φορολογούμενος θα πρέπει να εξοφλήσει σε υποκατάστημα οποιασδήποτε τράπεζας ή μέσω ATM οποιουδήποτε υποκαταστήματος τράπεζας στην οποία έχει κάποιον καταθετικό λογαριασμό ή μέσω e-banking την 1η δόση της ρύθμισης μέσα σε χρονικό διάστημα τριών εργάσιμων ημερών από την ημέρα υποβολής της αίτησης...

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki