Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Νέα παγίδα με το περιουσιολόγιο

Η οικοδόμηση του ηλεκτρονικού περιουσιολογίου της εφορίας έχει ξεκινήσει εδώ και τρία χρόνια και  όπως δείχνουν δηλώσεις στελεχών του οικονομικού επιτελείου μέχρι το τέλος του έτους το έργο που φιλοδοξεί να επιφέρει το καίριο πλήγμα στη φοροδιαφυγή θα έχει μπει σε φάση παραγωγικής λειτουργίας.

Για να γίνει αυτό, όμως, οι φορολογούμενοι θα υποχρεωθούν πρώτα να δηλώσουν στην εφορία και σε ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή που θα ανοίξει στο taxisnet τα περιουσιακά στοιχεία για τα οποία δεν έχει σήμερα γνώση η εφορία.

 

Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Οικονομικών η εφορία γνωρίζει σήμερα την ακίνητη περιουσία των φορολογούμενων, τα ΙΧ που έχει στην κατοχή του, τους τόκους που εισπράττει κάθε χρόνο από καταθέσεις που διατηρούνται σε εγχώριες τράπεζες. Επίσης, η εφορία είναι σε θέση να πληροφορηθεί και τις καταθέσεις που  διατηρεί κάθε φορολογούμενος σε ελληνικές τράπεζες μέσω της εφαρμογής καταθεσιολογίου που έχει ενεργοποιηθεί και επιτρέπει την άμεση επικοινωνία μεταξύ των φορολογικών αρχών και της Ένωσης Ελληνικών Τραπεζών. Από αυτήν την εφαρμογή αντλούνται άλλωστε και τα ποσά τόκων που εισπράττει κάθε φορολογούμενος και τα οποία προσυμπληρώνονται στη φορολογική δήλωση κάθε φορολογούμενου.

Έτσι, οι φορολογούμενοι θα κληθούν να δηλώσουν στην εφορία χρήματα που διατηρούν σε μετρητά στην Ελλάδα ή το εξωτερικό καθώς και καταθέσεις και ακίνητα που έχουν σε ξένη χώρα. Δεδομένο είναι ότι θα δηλωθούν στο περιουσιολόγιο και κινητά πράγματα μεγάλης αξίας όπως είναι τα έργα τέχνης.

Ωστόσο, από τους παραπάνω σχεδιασμούς προκύπτει μια σειρά ερωτημάτων αναφορικά με το όλο εγχείρημα.

 

Πιο συγκεκριμένα:

- ποια θα είναι η διαδικασία για την δήλωση των δεδομένων στην εφορία. Φορολογούμενοι και φοροτεχνικοί φοβούνται ότι τελικά θα βρεθούμε ενώπιον μιας νέας γραφειοκρατικής και περίπλοκης διαδικασίας, όπως είναι η συμπλήρωση ενός νέου ηλεκτρονικού εντύπου στα πρότυπα… ταλαιπωρίας του Ε9 πριν επιβληθεί ο ΕΝΦΙΑ.

- πως θα διασφαλιστεί η εμπιστευτικότητα των σχετικών δεδομένων τα οποία είναι εξαιρετικά ευαίσθητα. Τα τελευταία χρόνια έχουν δημοσιοποιηθεί κρούσματα διαρροών δεδομένων φορολογικού χαρακτήρα. Οι κίνδυνοι από τέτοιες διαρροές είναι δεδομένοι. Ποιος θα προφυλάξει ακόμη και φορολογούμενους της μεσαίας τάξης που από αποταμίευση ή κληρονομιά έχουν συγκεντρώσει ένα ποσό το οποίο ως πληροφορία θα φτάσει στον υπόκοσμο.

- πίσω από την πλήρη καταγραφή των περιουσίας κάθε φορολογούμενου πώς διασφαλίζεται ότι δεν κρύβονται σχεδιασμοί για την επιβολή ενός οριζόντιου φόρου περιουσίας σε συνάρτηση πάντα με τις δημοσιονομικές ανάγκες στη χώρα.

Ποιούς κτύπησε η κρίση

Η κρίση τελικά κτύπησε τα χαμηλά εισοδήματα και αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι περιοχές που οι τιμές κινούνται σε σχετικά χαμηλά επίπεδα να καταγράφουν τις μεγαλύτερες απώλειες τόσο απο πλευράς ζήτησης όσο και απο πλευράς των τιμών. Τυπικά παραδείγματα θα πρέπει να θεωρηθούν οι αγορές της Δυτικής ΑΘήνας και της Δυτική Θεσσαλονίκης οι οποίες έχουν πληγεί περισσότερο απο την ανεργία και την μείωση του εισοδήματος. Και στις δύο αγορές η πτώση φτάνει έως και το 20% σε σύγκριση με το 2009. Οι τιμές κατοικιών στα δυτικά προάστια της Αθήνας την τελευταία διετία μειωθηκαν έως 20%. Σύμφωνα με έρευνα, στα δεδομένα αυτά συνέβαλαν κυρίως τέσσερις παράγοντες:

1) Η παραγωγή νέων κατοικιών από εργολάβους ήταν μεγαλύτερη και με περισσότερα περιθώρια κέρδους (μεγάλοι συντελεστές δομήσεως, χαμηλότερη ποιότητα κατασκευής, περιορισμένοι περιβάλλοντες χώροι κτλ).

2) Τα κοινωνικά στρώματα των περιοχών αυτών έχουν πληγεί περισσότερο από την οικονομική κρίση.

Τη μεγαλύτερη μείωση στη δυτική πλευρά της Αττικής έχει υποστεί, η περιοχή των Θρακομακεδόνων με 20%. Ειδικότερα, το 2009 υπέστη μείωση 16% και το 2010, 4%. Έτσι, ενώ το 2008 η μέση τιμή των κατοικιών (θυμίζουμε πως η περιοχή έχει αρκετές μεζονέτες μεγάλου εμβαδού) ήταν στα 2.917 ευρώ / τ.μ. το 2009 έπεσε στα 2.450 και πέρυσι στα 2.350 ευρώ / τ.μ. Υψηλές μειώσεις στις τιμές παρατηρήθηκαν επίσης στις παρακάτω περιοχές: Περιστέρι – Ανθούπολη (-17%), Κέντρο Πετρούπολης (-16%), Μεταμόρφωση (-16%), Άνω Λιόσια (-15%), Αχαρνές (-15%), Ίλιον – Κέντρο (-15%). Αντίθετα, τα χαμηλότερα ποσοστά μειώσεων (-8%) παρουσιάστηκαν στις περιοχές των Αγίων Αναργύρων και της Αγίας Βαρβάρας, οι οποίες βέβαια ούτως ή άλλως διακρίνονται για τα προσιτά επίπεδα των τιμών.

Ανάλογη είναι και η εικόνα και στην αγορά της Δυτικης Θεσσαλονίκης όπου παρατηρείται πιο έντονο το φαινόμενο του μεγάλου αποθέματος αδιάθετων κατοικιών.

Αντιδράσεις για το χαράτσι

Με επικρίσεις υποδέχθηκε η αντιπολίτευση τη τρικομματική συμφωνία για αντικατάσταση του ΕΕΤΗΔΕ από τον ενιαίο φόρο ακινήτων, κάνοντας λόγο για «εμπαιγμό» των πολιτών από την κυβέρνηση. Από την πλευρά τους οι κυβερνητικοί εταίροι αντιτείνουν εμφατικά ότι ο νέος φόρος φέρνει ελαφρύνσεις και πιο δίκαιη κατανομή βαρών. Μιλώντας σε εκπομπή του τηλεοπτικού σταθμού Mega, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Σίμος Κεδίκογλου, διευκρίνισε ότι ο νέος φόρος θα είναι μεσοσταθμικά χαμηλότερος κατά 10% - 15%. Όπως εξήγησε, το κενό της μείωσης του φόρου, το οποίο εκτιμάται σε περίπου 200 εκατ. ευρώ, θα καλυφθεί από τη διεύρυνση της φορολογητέας βάσης των ακινήτων. Ανέφερε ακόμη ότι θα υπάρξει αφορολόγητο στα χαμηλότερα επίπεδα, χωρίς ωστόσο να δώσει περισσότερες διευκρινίσεις, ενώ επισήμανε ότι το ζήτημα των αγροτεμαχίων ίσως δεν προλάβει η κυβέρνηση να το συμπεριλάβει στο σχετικό φόρο φέτος.

Την άποψη ότι το Ειδικό Ενιαίο Τέλος Ηλεκτροδοτούμενων Δομημένων Επιφανειών (ΕΕΤΗΔΕ) όχι μόνο δεν πρέπει να καταργηθεί, αλλά να διατηρηθεί (ενδεχομένως με μικρές βελτιώσεις), ως ο μόνος φόρος για την φορολογία της ακίνητης περιουσίας με κατάργηση όλων των άλλων φόρων και ιδιαίτερα των ΦΑΠ 2011 και 2012, καθώς και των φόρων επί των συναλλαγών ακινήτων, εκφράζουν οι αναλυτές της Alpha Bank στο Εβδομαδιαίο Δελτίο οικονομικών Εξελίξεων της τράπεζας που δόθηκε την Πέμπτη στη δημοσιότητα. Σχετικά με τις αναφερόμενες διαφωνίες με την τρόικα όσον αφορά τον φόρο στα ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ (ΕΕΤΗΔΕ), η Alpha Bank τονίζει την αξιοσημείωτη αποδοτικότητα της είσπραξης των εσόδων από τον ΕΕΤΗΔΕ, τα οποία ανήλθαν σε 2,86 δισ. ευρώ το 2012 και 490 εκατ. ευρώ στο πρώτο δίμηνο του 2013. Ο στόχος για το α΄εφετινό δίμηνο ήταν 368 εκατ. ευρώ, ενώ για το σύνολο του έτους είναι 3,17 δισ. ευρώ. Αυτή η υψηλή αποδοτικότητα των εισπράξεων από τον ΕΕΤΗΔΕ και η αδυναμία έγκαιρης ολοκλήρωσης των διαδικασιών για την θέσπιση του νέου ενιαίου φόρου επί των ακινήτων, οδήγησε όπως ήταν φυσικό, την κυβέρνηση να προγραμματίσει την είσπραξη του ΕΕΤΗΔΕ με τον ίδιο τρόπο, μέσω της ΔΕΗ, και κατά το 2013, επισημαίνεται στο δελτίο. Σημειώνεται ότι ο ΕΕΤΗΔΕ είναι ο μόνος φόρος που υπερ-αποδίδει τα αναμενόμενα έσοδα (περίπου 2,5 δισ. ευρώ ετησίως) στην κυβέρνηση, παρά το ότι όσοι δεν είχαν τη δυνατότητα να πληρώσουν άμεσα ζήτησαν την απαλλαγή τους ή τον διακανονισμό της πληρωμής σε δόσεις του φόρου που τους αναλογεί (πράγμα που έκαναν άνω των 700.000 φορολογούμενοι) και άλλοι (περίπου 500.000 φορολογούμενοι) δεν πλήρωσαν τον φόρο διότι δεν είχαν τη δυνατότητα, χωρίς, ουσιαστικά, να έχουν καμιά επίπτωση, προστίθεται. «Παρόλα αυτά, εισπράχθηκαν τα 2,86 δισ. ευρώ το 2013 και έσωσαν τον προϋπολογισμό και τη χώρα. Αυτά εισπράχθηκαν κυρίως από αυτούς που είχαν τη δυνατότητα να τον πληρώσουν και η επιβάρυνση των φορολογουμένων με μικρή ή μεγαλύτερη περιουσία από αυτόν τον φόρο, αν και επώδυνη σε πολλές περιπτώσεις, είναι πολύ πιο λογική και πολύ πιο δίκαιη από οποιοδήποτε άλλο φόρο», σημειώνουν οι αναλυτές της Alpha.

«Το πρόβλημα, ωστόσο, όσον αφορά τους φόρους περιουσίας δεν είναι ο ΕΕΤΗΔΕ, αλλά το γεγονός ότι η κυβέρνηση έχει ήδη αποστείλει τα εκκαθαριστικά και εισπράττει τον φόρο από τον Φόρο Ακίνητης Περιουσίας (ΦΑΠ) του 2010 και σχεδιάζει να εισπράξει επίσης εντός του 2013 και τον ΦΑΠ του 2011 και τον ΦΑΠ του 2012 και ακόμη και τον ΕΕΤΗΔΕ του 2013, όπως προαναφέρθηκε», σημειώνουν. Από τον ΕΕΤΗΔΕ, η κυβέρνηση έχει προγραμματίσει να εισπράξει έσοδα ύψους 3,18 δισ. ευρώ το 2013, ενώ τα έσοδα από τους ΦΑΠ των ετών 2010, 2011 και 2012 θα καταγραφούν στους άμεσους φόρους παρελθόντων ετών, απ' όπου προγραμματίζεται η είσπραξη επιπλέον ποσού 700 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, υπογραμμίζουν οι αναλυτές, «η επιβολή ταυτόχρονα όλων των ανωτέρω φόρων επί των ακινήτων το 2013 (δηλαδή στο πιο κρίσιμο έτος στο οποίο θα πρέπει να εξασφαλιστεί η ανάκαμψη των συναλλαγών στην αγορά ακινήτων και της οικονομίας γενικότερα), συμβάλλει στην περαιτέρω πτώση (αντί για την αναγκαία ανάκαμψη) της ζήτησης και των συναλλαγών επί ακινήτων, η οποία ήδη έχει καταποντιστεί σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα το 2012». Σημειώνεται ότι οι ΦΑΠ 2010, 2011 και 2012 επιβάλλονται το 2013, μολονότι ο ΕΕΤΗΔΕ επιβλήθηκε το 2011 για να αντικαταστήσει τους ανωτέρω φόρους, όταν αυτοί ήταν ανενεργοί λόγω της αδυναμίας έγκαιρης κατάρτισης από την κυβέρνηση της φορολογητέας βάσης των ακινήτων για την επιβολή των φόρων αυτών. «Η επιβολή του ΕΕΤΗΔΕ χωρίς την κατάργηση των ΦΑΠ αποτελεί εξόφθαλμη υπερ-φορολόγηση των ακινήτων και έχει οδηγήσει σε πλήρη αδράνεια την αγορά ακινήτων», τονίζουν οι αναλυτές της Alpha. «Χωρίς δε αναζωπύρωση των συναλλαγών στην αγορά ακινήτων η απόδοση της φορολογίας των ακινήτων θα διαμορφωθεί από εδώ και πέρα σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα με αρνητικές επιπτώσεις στην απόδοση και των άλλων φόρων», υποστηρίζουν. «Όσον αφορά στην απώλεια εσόδων από την κατάργηση ή αναβολή των ΦΑΠ 2011 και 2012, αυτή μπορεί κάλλιστα να εξασφαλιστεί με την απολύτως αναγκαία αύξηση των εσόδων από τους άμεσους και έμμεσους φόρους, μετά τη σημαντική πτώση αυτών των εσόδων στο 4ο 3μηνο του 2012», υποστηρίζει η Alpha Bank, ενώ προσθέτει ότι πηγή εσόδων μπορεί να είναι και η είσπραξη των ληξιπρόθεσμων οφειλών.

Οι αγορές του Κόλπου σε ύφεση

Οι τιμές των ακινήτων και των ενοικίων στις χώρες του Κόλπου θα συνεχίσουν να μειώνονται κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2011, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της S & P . Ο οργανισμός αξιολόγησης της διατύπωσε την πρόβλεψη ότι η υπερπροσφορά, είναι πιθανόν να φρενάρει την ανάπτυξη της αγοράς περιορίζοντας έτσι τις τιμές και τα ενοίκια. Οι αξίες των ακινήτων από το 2008 , μειώθηκαν έως και 60% σε ορισμένες αγορές όπως , στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Κατάρ και το Μπαχρέιν . Αναλυτές του οργανισμού αναφέρουν ότι οι εταιρείες real estate στην περιοχή είναι η αντιμέτωπες με τις ανισορροπίες μεταξύ προσφοράς / ζήτησης ανισορροπίες, και την έλλειψη χρηματοδότησης. . Πρόσθεσαν επίσης ότι οι χώρες που έχουν πληγεί άμεσα από την παρατεταμένες διαμαρτυρίες της «αραβικής άνοιξης», όπως το Μπαχρέιν και η Αίγυπτος, θα βιώσουν μια ακόμη πιο αργή ανάπτυξη στι τομέα των ακινήτων . Ήδη πολλά σχέδια αξιοποίησης ακινήτων, που είχαν προγραμματιστεί ή βρίσκονταν σε εξέλιξη, στις περιροχές αυτές πλήττονται από καθυστερήσεις και ακυρώσεις, επισημαίνει η S & P .

Βέτο στο ΕΝΦΙΑ και πράσινο φως για τα νοίκια

Ο ΕΝΦΙΑ το 2016 θα στο ίδιο επίπεδο από άποψη εσόδων, όμως στο εσωτερικό του φόρου θα είναι πιο δίκαιος και πιο αναλογικός, διαβεβαίωσε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης, μιλώντας στο Mega."Ο ΕΝΦΙΑ για το 2015 δυστυχώς θα είναι περίπου όπως ήταν για το 2014. Δεν μπορέσαμε μέσα από τη διαπραγμάτευση να πάμε σε ένα πιο δίκαιο και αναλογικό ΕΝΦΙΑ. Βεβαίως έχουν ξεκινήσει από τώρα οι σχεδιασμοί για το 2016, ο ΕΝΦΙΑ θα είναι στο ίδιο επίπεδο από άποψη εσόδων, θα είναι όμως στο εσωτερικό του φόρου με άλλο περιεχόμενο πιο δίκαιος και πιο αναλογικός" είπε

Για το περιουσιολόγιο είπε ότι υπάρχει δέσμευση για ολοκλήρωσή του εντός του 2015.

Στο μεταξύ , εισοδήματα από εκμίσθωση ακινήτων και από τόκους δανείων τα οποία θεωρούνται ότι έχουν αποκτηθεί και τα οποία αποδεδειγμένα δεν έχουν εισπραχθεί από τον δικαιούχο επιτρέπεται να μη συνυπολογίζονται στο συνολικό καθαρό εισόδημα του φορολογουμένου, εφόσον εκχωρηθούν χωρίς αντάλλαγμα στο Δημόσιο. Με την εκχώρηση το Δημόσιο υποκαθίσταται στα δικαιώματα του εκχωρητή. Με υπουργική απόφαση είχαν οριστεί η διαδικασία εκχώρησης και τα δικαιολογητικά που έπρεπε να υποβληθούν στην αρμόδια ΔΟΥ.

Τα ενοίκια

Με τις διατάξεις του νέου ΚΦΕ (Ν. 4172/2013) που ισχύει από 1.1.2014 η πιο πάνω διάταξη καταργήθηκε. Ορίστηκε ότι σε φόρο υπόκειται και το εισόδημα που δεν εισπράχθηκε, αρκεί αυτό το εισόδημα να έγινε απαιτητό, να έχει δηλαδή ο δικαιούχος τη δυνατότητα άσκησης δικαιώματος. Ετσι ο εκμισθωτής ακινήτου οφείλει φόρο όχι μόνο για το εισόδημα που πράγματι εισέπραξε αλλά και για τα μισθώματα που δεν εισέπραξε ούτε πρόκειται ποτέ να εισπράξει. Αρκεί το γεγονός ότι διατηρεί το δικαίωμα είσπραξης ανεξάρτητα αν αυτό, για διάφορους λόγους, είναι εντελώς ανέφικτο.

Φαίνεται ωστόσο ότι στο υπουργείο Οικονομικών πρυτάνευσε η λογική. Η πιο πάνω παράλογη και εξωφρενική ρύθμιση ανακλήθηκε με απόφαση που εξέδωσε η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων, με την οποία ορίζονται οι προϋποθέσεις και η διαδικασία εκχώρησης.  Στην ίδια απόφαση ορίζονται τα εξής:

Η εκχώρηση γίνεται με την υποβολή του συμπληρωμένου εντύπου δήλωσης εκχώρησης από τον εκχωρητή στον αρμόδιο για την παραλαβή της φορολογικής του δήλωσης προϊστάμενο της Δημόσιας Οικονομικής Υπηρεσίας μετά το πέρας του φορολογικού έτους το οποίο αφορούν και πριν από την εμπρόθεσμη υποβολή της ετήσιας δήλωσης φορολογίας εισοδήματος. Στη δήλωση αναγράφονται υποχρεωτικά οι ΑΦΜ του εκμισθωτή (εκχωρητή) και του μισθωτή (οφειλέτη) και ο αριθμός δήλωσης πληροφοριακών στοιχείων ακίνητης περιουσίας, εφόσον η σύμβαση μίσθωσης έγινε μετά την 1η Ιανουαρίου 2014 ή ο αριθμός καταχώρισης μισθωτηρίου.

Με τη δήλωση εκχώρησης συνυποβάλλονται από τον εκχωρητή όλα τα σχετικά έγγραφα που αποδεικνύουν τη μη είσπραξη των εκχωρούμενων μισθωμάτων, όπως ενδεικτικά:

Το συμφωνητικό μίσθωσης ακίνητης περιουσίας (σε περίπτωση που υφίσταται έγγραφη σύμβαση μίσθωσης).

Εξώδικη καταγγελία της μίσθωσης ή πρόσκληση καταβολής μισθωμάτων.

Αγωγή απόδοσης του μισθίου και καταβολής μισθωμάτων.

Δικαστική απόφαση απόδοσης του μισθίου και καταβολής μισθωμάτων.

 

Τα ανωτέρω δικαιολογητικά δεν απαιτείται να υποβάλλονται πρωτότυπα, αλλά αρκεί να υποβάλλονται ευκρινή φωτοαντίγραφα αυτών κατά τα οριζόμενα στις διατάξεις του άρθρου 1 του Κεφαλαίου Α' του Ν. 4250/2014 (Α'74).

Η δήλωση εκχώρησης συνοδεύεται υποχρεωτικά από υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/1986, στην οποία βεβαιώνονται από τον εκχωρητή η μη είσπραξη των οφειλόμενων μισθωμάτων, το ακριβές ποσό αυτών, η ακρίβεια των κατατεθειμένων εγγράφων καθώς και η μη κατοχή άλλων εγγράφων και αποδεικτικών στοιχείων πλην των κατατεθειμένων.

Αν ο μισθωτής εγκατέλειψε το μίσθιο εκουσίως, πριν ασκηθεί κατ' αυτού κάποια δικαστική ενέργεια, και δεν είναι δυνατή η προσκόμιση της αγωγής έξωσης, η εκχώρηση θα διενεργηθεί με την προσκόμιση του συμφωνητικού μίσθωσης, εφόσον έχει συναφθεί έγγραφη σύμβαση μίσθωσης, και σχετικής υπεύθυνης δήλωσης του ιδιοκτήτη στην οποία θα αναφέρεται η ημερομηνία εγκατάλειψης του μισθίου από τον μισθωτή.

 

Στην περίπτωση προφορικής μίσθωσης που έχει συναφθεί μετά την 1η Ιανουαρίου 2014 αρκεί η καταχώριση των πληροφοριακών στοιχείων της ακίνητης περιουσίας.

 

Βεβαίωση και είσπραξη των μισθωμάτων που εκχωρούνται

 

1. Η εκχώρηση ολοκληρώνεται με μόνη τη μονομερή δήλωση του εκχωρητή, χωρίς να απαιτούνται προηγούμενη ρητή αποδοχή της εκχώρησης από το Δημόσιο και αναγγελία της εκχώρησης των μισθωμάτων στον οφειλέτη.Το Δημόσιο υποκαθίσταται στα δικαιώματα του εκχωρητή. Ανάκληση της δήλωσης εκχώρησης δεν είναι δυνατή.

2. Σε περίπτωση υποβολής δήλωσης εκχώρησης εκπρόθεσμα, μετά την υποβολή της εμπρόθεσμης ετήσιας δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, η εκχώρηση δεν γίνεται δεκτή.

3. Η προϋπόθεση που απαιτείται για την αποδοχή της εκχώρησης είναι η μη είσπραξη των εκχωρούμενων μισθωμάτων και όχι το εκκαθαρισμένο ή μη της απαίτησης, καθώς και η φερεγγυότητα ή μη του οφειλέτη.

Ελεγχος

Η εκχώρηση μη εισπραχθέντων μισθωμάτων ενεργείται με τις πιο πάνω προϋποθέσεις και στην περίπτωση που ο οφειλέτης μισθωτής έχει πτωχεύσει. Η φορολογική αρχή προβαίνει στον έλεγχο των στοιχείων που υποβλήθηκαν προκειμένου να εξακριβώσει αν πραγματικά προκύπτει από αυτά ότι δεν έχουν εισπραχθεί από τον εκχωρητή τα μισθώματα που εκχωρούνται.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki