Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Εμπορικοί Χώροι

Οι περιπέτειες ενός εμπορικού κέντρου

gyalino-ktirioΔύο δεκαετίες, χρειάστηκε μέχρι να ανοίξει. Αν και πήρε την άδεια να για να λειτουργήσει  το νέο της πενταόροφο εμπορικό κέντρο, το Block 37, η εταιρία development Joseph Feed & Associates  δεν το γιόρτασε αφού  ένας δικαστής έδωσε την εντολή στην CB Richard Ellis, ένα γίγαντα της αγοράς ακινήτων, να πάρει τον έλεγχο του 50,000 τετραγωνικών μέτρων κτιρίου, στο οποίο έχει την βάση της η Freed.
Το αίτημα για αυτή την εντολή ήρθε από την Bank of America, που είχε δανείσει το μεγαλύτερο μέρος ενός κατασκευαστικού δανείου ύψους 205 εκατομυρίων δολαρίων. Τον Οκτώβρη  η τράπεζα έκανε μήνυση, λέγοντας ότι η κατασκευαστική δεν είχε αρκετά χρήματα για να περατώσει το έργο.. Το εμπορικό κέντρο, που βρίσκεται στην State Street, έναν από τους πιο κεντρικούς δρόμους του Σικάγο, είναι ένα γυάλινο κτίριο που βρίσκεται απέναντι από ένα Macy's . H κατασκευή του εμπορικού κέντρου , που σχεδιαζόταν να αναπτυχθεί εδώ και χρόνια, ήταν μια από τις προτεραιότητες του δήμαρχου Daley, τα γραφεία του οποίου βλέπουν προς την περιοχή. Στις αρχές του 1989, πολλά παλαιά  κτίρια κατεδαφίστηκαν, για να δοθεί χώρος σε ένα έργο μικτής χρήσης που συμπεριλάμβανε και έναν κόμβο μετεπιβίβασης για δύο γραμμές του μετρό. Όμως, τα αντίστοιχα project των κατασκευαστικών που πήραν το έργο δεν ήταν λειτουργικά.
Το 2006 η  Mills Co , πούλησε το εμπορικό  κομάτι της περιοχής στην Freed και το κομμάτι που αφορούσε στα γραφεία στην Golub Co, μια τοπική εταιρία και τον χρηματιστηριακό εταίρο της , την BlackRock έναν όμιλο επενδυτών από την Νέα Υόρκη.  Πέρσι η Golub τελείωσε ένα δεκαεξαόροφο κτίριο γραφείων το οποίο βλέπει προς το Daley Plaza και στο οποίο βρίσκονται τα γραφεία του CBS.
Όπως και άλλες κατασκευαστικές που προσπαθούν να περατώσουν έργα τέτοιας κλίμακας, η Freed έχασε μερικούς από τους πελάτες της. Όμως μέχρι την υποβολή της μηνυσης, το 70% των εμπορικών χώρων είχαν μισθωθεί . Κάποια μαγαζιά άνοιξαν πριν την «Ημέρα των Ευχαριστιών» ενώ άλλα άνοιξαν μέσα στην επόμενη εβδομάδα.
Η  τράπεζα λέει ότι αυτή ήταν η σωστή κίνηση, μιας και όσο βρισκόταν σε διαπραγματέυσης εμφανίζονταν υπερβάσεις στον προϋπολογισμό  του έργου. Έτσι αναθέτοντας την διαχείριση του έργου  στην Ellis , θεωρεί ότι οι εργασίες θα συνεχιστούν χωρίς περαιτέρω προβλήματα.

Αν και η Freed πλήρωνε τις «δόσεις» κανονικά, υπήρξε μια υπέρβαση της τάξης των 47 εκατομυρίων δολαρίων. Πριν  τα δικαστικά μέτρα  η Bank of America είχε προσπαθήσει ανεπιτυχώς να πείσει την Freed να αποπληρώσει τα 135 εκατομύρια δολάρια που απέμεναν από το δάνειο. Και οι υπερβάσεις είχαν να κάνουν με καθυστερήσεις που σχετίζονταν μόνο με την γενική οικονομική κατάσταση στις ΗΠΑ, και όχι με οποιοδήποτε άλλο εμπόδιο. Και αυτό γιατί κάποιες εταιρίες που είχαν συμφωνήσει να ανοίξουν καταστήματα στο εμπορικό κέντρο, απέσυραν τις προσφορές τους λόγω οικονομικών προβλημάτων. Λόγω τεχνικών προβλημάτων η νέα εταιρία δεν έχει αναλάβει την διαχείριση ακόμη, αλλά θα το κάνει σύντομα. Και αυτό σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς  θα προκαλέσει και άλλες καθυστερήσεις στην περάτωση του έργου.Και ενώ γίνονται αυτά , η Freed ετοιμάζεται να κάνει έφεση, λέγοντας ότι στην υπόθεση δεν πάιζονται μόνο πολλά λεφτά , αλλά και ένα έργο εικοσαετίας

Δέκα νέα καταστήματα θα αναζητήσει η SPRIDER

Για το 2010 ο ομιλος SPRIDER  σχεδιάζει την δημιουργία δέκα  έως δεκαπέντε  νέων σημείων πώλησης, όλα εκ των οποίων στην Ελλάδα. Σημειώνεται ότι το δίκτυο καταστημάτων του Ομίλου SPRIDER STORES, μετά την προσθήκη εννέα νέων σημείων πώλησης εντός του 2009, απαριθμεί σήμερα εκατόν οκτώ  καταστήματα, εκ των οποίων ογδόντα έξι  είναι στην Ελλάδα ενώ είκοσι δύο λειτουργούν σε χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης (Ρουμανία, Βουλγαρία, Πολωνία, Κύπρο).

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ:Εμπορικό κέντρο γίγας

grafima-dentra-ktiriaΗ ΚΕΡΑΜΕΙΑ ΑΛΑΤΙΝΗ προχωρεί στην αξιοποίηση ιδιόκτητων οικοπέδων της στην Θεσσαλονίκη.ΠΓια το σκοπό αυτό βρίσκεται σε συνεχή επαφή με τους αρμόδιους φορείς και Υπηρεσίες και επιδιώκει την οριστικοποίηση των αποφάσεων που θα επιτρέψουν την έναρξη των εργασιών. Εκτιμάται ότι μέσα στην τρέχουσα χρήση θα αποφασισθούν οι οριστικοί σχεδιασμοί των αρμόδιων αρχών που θα επιτρέψουν την δρομολόγηση των εργασιών.
Συγκεκριμένα, προτιθέμενη να δραστηριοποιηθεί το δυνατόν ταχύτερο στον κλάδο αξιοποίησης των ακινήτων της -που αποτελεί πλέον και την κύρια βάση της επιχειρηματικής της δραστηριότητας- στοχεύει στη δημιουργία μεγάλου εμπορικού και ψυχαγωγικού κέντρου, επιφάνειας κατ. ελάχιστο 30.000 τ.μ., με δυνατότητα να φτάσει έως 60.000 τ.μ. Το εμπορικό κέντρο θα συγκεντρώσει επώνυμες εταιρείες λιανικών πωλήσεων και παροχής υπηρεσιών σε ένα υπέρ-τοπικού χαρακτήρα επιχειρηματικό χώρο.Παράλληλα,στις 5 Ιουνίου 2009 εκδόθηκε η σχετική άδεια κατασκευής για την ανοικοδόμηση επι αντιπαροχή του ιδιοκτήτου αγροτεμαχίου του Κωνσταντίνου Κώτσια επιφανείας 7.500 τ.μ. στην περιοχή Θέρμης Θεσσαλονίκης για την κατασκευή πολυτελούς συγκροτήματος. Οι διαδικασίες που αφορούν τα τοπογραφικά, στατικά και μηχανολογικά έχουν ολοκληρωθεί και οι εργασίες κατασκευής είναι σε αρχικό στάδιο. Η κατασκευή του έργου έχει ανατεθεί δια συμβάσεως σε υπεργολαβική εταιρεία που θα επιβαρυνθεί με το κόστος κατασκευής . Το υπέρ του οικοπεδούχου ποσοστό αντιπαροχής ορίσθηκε σε 33,33 %.

Η Κηφισίας δείχνει το μέλλον...

grafeiaΗ Λεωφόρος Κηφισίας ένα χαρακτηριστικός εμπορικός δρόμος μπορεί να θεωρηθεί ο καθρέπτης του εμπορικού χάρτη της Αθήνας. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που διενεργήθηκε για λογαρισμό μεγάλου οργανισμού έρευνας και ανάλυσης της αγοράς ακινήτων στη αγορά αυτή προσφέρονται προς μίσθωση περισσότερα απο 5.000 τετραγωνικά μέτρα εμπορικων χώρων με τα περισσότερα απο αυτά να βρίσκονται στα όρια της χωρικής αρμοδιότητας των δήμων Χαλανδρίου και Αμρουσίου , δίνοντας με το τρόπο αυτό ανάγλυφα πως μπορεί να επηρεάσει μία αγορά ο συνδυασμός κρίσης και ανταγωνισμού απο τα μεγάλα εμπορικά κέντρα.
Οι ανακατατάξεις  στο εμπόριο έχουν ήδη αντίκτυπο και στην χωροταξικό «χάρτη» των εμπορικών χώρων . Σύμωνα με τις απόψεις κορυφαίων εμπόρων η αγορά εμπορικών καταστημάτων για πρώτη φορά στην διάρκεια των τελευταίων είκοσι χρόνων βρίσκεται σε φάση πλήρους αναδιάταξης  καθώς:
-Ο αριθμός των κενών καταστημάτων  αυξάνεται καθημερινά . Πρωταγωνιστές,   μικρές επιχειρήσεις που αναστέλλουν την λειτουργία τους  αλλά και μικρού και μεσαίου μεγέθους εμπορικές αλυσίδες οι οποίες  προχωρούν σε αναδιάταξη των σημείων πώλησης τους.
-Οι τιμές των ενοικίων ακόμα και σε πιάτσες  υψηλής εμπορικής προβολής  έχουν σταματήσει να αυξάνονται με τους ρυθμούς των προηγούμενων ετών  ενώ ταυτόχρονα έχουν μειωθεί και τα ποσά για «αέρα» .
-Η ζήτηση  που προέρχεται από καινούργιες επιχειρήσεις βρίσκεται στο ναδίρ . Το ισοζύγιο , μεταξύ των επιχειρήσεων που ξεκίνησαν την λειτουργία τους  και των αντίστοιχων που την διέκοψαν στις περισσότερες περιοχές της χώρας είναι αρνητικό.
-Οι νέες τάσεις που διαμορφώνονται στα καταναλωτικά πρότυπα και οι οποίες είναι ήδη έκδηλες  δεν ευνοούν την ανάπτυξη εμπορικών δραστηριοτήτων που στοχεύουν στα μεσαία εισοδήματα καθώς  η ζήτηση κατευθύνεται είτε  σε πολύ ακριβά είτε σε πολύ φτηνά προϊόντα. Αυτό  σύμφωνα με εκτιμήσεις , συνδικαλιστών εμπόρων , οδηγεί σε συρρίκνωση ολόκληρες εμπορικές πιάτσες  οι οποίες στόχευαν στο συγκεκριμένο καταναλωτικό κοινό. Κλασσικό παράδειγμα θα πρέπει να θεωρηθούν  αγορές όπως της Αγ. Μάρκου  αλλά και της Κηφισίας (Χαλάνδρι και Ψυχικό) όπου ο αριθμός των κενών καταστημάτων έχει αυξηθεί κατακόρυφα στην διάρκεια του τελευταίου δωδεκαμήνου.
Σύμφωνα με τις απόψεις των  εκπροσώπων του εμπορικού κόσμου, ακόμα και  μεγάλες αλυσίδες  ένδυσης υπόδησης, συσκευών, τηλεφωνίας  και πληροφορικής έχουν σταματήσει την διεύρυνση του εμπορικού τους δικτύου και αυτό έχει αντίκτυπο αρχικά στην  απορρόφηση των εμπορικών χώρων και στην συνέχεια των ενοικίων.  
Σε αντίθεση με την αγορά της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης , όπου οι πιέσεις στην αγορά εμπορικών χώρων είναι ιδιαίτερα έντονες, στα υπόλοιπα μεγάλα αστικά κέντρα η εικόνα της αγοράς είναι σαφώς καλύτερη. «Η κρίση , είναι μία πραγματικότητα αλλά στην πόλη μας  το ποσοστό των κενών καταστημάτων  είναι σαφώς μικρότερο σε σύγκριση με την αγορά της Αθήνας « έλεγε πριν λίγες μέρες σε συνομιλητές του επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται στην αγορά της Βόρειας Ελλάδας και συμπλήρωνε, ότι  στην δική του αγορά το μεγαλύτερο πρόβλημα αφορά στους βιοτεχνικούς και βιομηχανικούς χώρους , η διαθεσιμότητα των οποίων αυξάνεται με  ιδιαίτερα έντονους ρυθμούς.

Προτάσεις για αναβάθμιση του κέντρου της Αθήνας.

leftaΣτα χέρια του πρωθυπουργού και των αρμόδιων υπουργών βρίσκονται προτάσεις για άμεσας παρεμβάσεις στο κέντρο της πρωτεύουσας με βάση ένα εμπορικό χωροταξικό πρόγραμμα . Στόχος η ανάδειξη του σε ένα τεράστι MALL. Οι προτάσεις έχουν συνταχθεί απο τον Εμπορικό Σύλλογο της Αθήνας και βασίζονται στην διαπίστωση ότι σε αντίθεση με τις άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες η Αθήνας δεν έχει ένα έστω και υποτυπώδες σχέδιο εμπορικής χωροταξίας.
Την  ίδια ώρα ώρα ο αριθμός των κενών καταστημάτων αυξάνεται στο κέντρο της Αθήνας  με ταχείς ρυθμούς   και ο κίνδυνος  υποβάθμισης του εμπορικού χαρακτήρα του είναι πλέον ορατός  ήδη  δρομολογούνται αλλαγές  ώστε να διατηρηθεί ο παραδοσιακός εμπορικός του  χαρακτήρας. Σύμφωνα με τις  απόψεις εμπόρων αλλά και επικεφαλής επιχειρήσεων ακινήτων , ο δείκτης διαθεσιμότητας  χώρων στο κέντρο της πρωτεύουσας κινείται σε επίπεδα που ξεπερνούν το 20% , ενώ στις συνοικιακές αγορές του πλησιάζει πλέον το 28%. Η πρωτοφανής αυτή  αύξηση της προσφοράς έχει συμπιέσει τα επίπεδα των ενοικίων σε ποσοστό περί το 20% την τελευταία τριετία (σε αγορές περιφερειακές)  ενώ σε πολλές περιπτώσεις καταγράφεται αλλαγή επιχειρηματικών χρήσεων αφού στους χώρους που ήταν εγκατεστημένες εμπορικές δραστηριότητες εγκαθίστανται επιχειρήσεις διασκέδασης, εστίασης και γρήγορου φαγητού. Με δεδομένο ότι η  αγορά κινείται σε περιβάλλον έντονης οικονομικής κρίσης , τα περιθώρια να υπάρξει ζήτηση που να προέρχεται από το εμπόριο είναι από περιορισμένα έως ανύπαρκτα, Μόνο εάν υπάρξει μία συγκροτημένη και μεθοδική  αλλαγή στο περιβάλλον  μπορεί να σωθεί η αγορά εμπορικών χώρων» επισήμανε χαρακτηριστικά μεσίτης που δραστηριοποιείται στην συγκεκριμένη αγορά ο οποίος προηγουμένως είχε επισημάνει ότι «το πρόβλημα δεν αφορά μόνο στους εμπόρους αλλά και στους ιδιοκτήτες οι οποίοι βλέπουν την περιουσία τους όχι μόνο να μη αποδίδει αλλά και να απαξιώνεται.  Ήδη οι  χώροι που βρίσκονται σε ορόφους όταν ξενοικιαστούν περνά περισσότερο από ένα εξάμηνο για να νοικιαστούν ενώ τα ενοίκια που κλείνονται οι συμφωνίες είναι έως και κατά 30% χαμηλότερα σε σχέση  με εκείνα που ίσχυαν την περίοδο 2005-2006. Η κρίση είναι τόσο έντονη ώστε στο λεγόμενο «γκρίζο» τρίγωνο της πόλης δηλαδή στο τομέα που ξεκινά από την Χαλκοκονδύλη και καταλήγει την Ευριπίδου  οι εμπορικές αξίες   είναι χαμηλότερες από τις αντικειμενικές σε ποσοστό που φθάνει σε ορισμένες περιπτώσεις και το 50%.

Η Κλαυθμώνος
Παράλληλα , προωθούνται και προτάσεις για την διαμόρφωση θεματικών αγορών τόσο στο κέντρο της πρωτεύουσας  όσο και σε συνοικίες του . Η ανάπτυξη θεματικών αγορών , σύμφωνα με τις απόψεις εμπόρων είναι μονόδρομος προκειμένου να απορροφηθεί το αδιάθετο απόθεμα καταστημάτων που βρίσκονται σε συνοικίες της πόλης και που αυτή την στιγμή ξεπερνα, σύμφωνα με δειγματοληπτικές μετρήσεις που έγιναν στην διάρκεια του καλοκαιριού τις 2.000 καταστήματα. Πρόκειται για ένα ο αριθμό ο οποίος δυστυχώς θα μεγαλώνει αν δεν εφαρμοστούν πολιτικές που να βοηθούν τις συγκεκριμένες αγορές. Το παράδοξο είναι ότι την στιγμή που αυξάνεται ο αριθμός  των κενών καταστημάτων εμπορικοί κλάδοι είτε συρρικνώνονται πχ οικιακές συσκευές  όπου τους δύο τελευταίους μήνες στην Κλαυθμώνος παραδοσιακή εμπορική πιάτσα ανέστειλαν την λειτουργία τους δύο παραδοσιακές ελληνικές εμπορικές επιχειρήσεις του κλάδου είτε συρρικνώνονται αφήνοντας τις εμπορικές αλλυσίδες να έχου τον πλήρη έλεγχο της συγκεκριμένης αγοράς είτε μεταφέρονται σε άλλες περιφερειακές αγορές .  Από την άλλη πλευρά , προωθούνται προτάσεις για περιορισμό  στην ίδρυση υπερκαταστημάτων στην περιοχή της αγοράς της Αθήνας. Στα πλαίσια αυτά ζητείται να μη επιτρέπονται οι συνενώσεις κτιρίων  αλλά και η επαναφορά των περιοριστικών όρων για την δημιουργία και την λειτουργία εμπορικών κέντρων στην περιοχή. Πάντως το σίγουρο είναι ότι η  αγορά εμπορικών χώρων στο κέντρο της πόλης βρίσκεται σε κρίση με εξαίρεση συγκεκριμένες εμπορικές πιάτσες/δρομους.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki