Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Σχόλια

Πανεπιστημίου : Πεζοδρόμηση στο πόδι;

"Για λόγους βιωματικούς και όχι δημοσίων σχέσεων", 32 πολίτες της Αθήνας, αρχιτέκτονες, πολεοδόμοι, πανεπιστημιακοί, ένας πρώην υπουργός Χωροταξίας και δύο πρώην υφυπουργοί ΠΕΧΩΔΕ απαιτούν να μην ξεκινήσουν οι εργασίες πεζοδρόμησης της Πανεπιστημίου, καθώς δεν έχουν απαντηθεί κρίσιμα ερωτήματα και δεν έχουν διασφαλιστεί οι απαιτούμενες προϋποθέσεις. Στο σχετικό κείμενο εξηγούν αναλυτικά τους λόγους της αντίθεσής τους και θέτουν σειρά ερωτημάτων.

Όπως επισημαίνουν: "Αναγγέλθηκε η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου που θα βασίζεται σε μελέτη που χρηματοδοτεί το ίδρυμα Ωνάση. Η κατασκευή προβλέπεται να χρηματοδοτηθεί (προϋπολογισμός μέχρι σήμερα περί τα 92 εκατ. ευρώ) από το κράτος μέσω των κονδυλίων του ΕΣΠΑ. Είναι οπωσδήποτε πρωτότυπο η πρωτοβουλία να λαμβάνεται και οι μελέτες για ένα δημόσιο έργο να εκπονούνται από ιδιωτικό φορέα, βάσει μάλιστα, επίσης πρωτότυπου -και πάντως παράτυπου- ιδιωτικού διαγωνισμού. Δεν είναι απλώς ένα δημόσιο έργο Όμως η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου -και τα όποια συνοδά έργα- δεν είναι απλώς ένα δημόσιο έργο. Είναι έργο κλίμακας, για το οποίο δεν έχει καν εξεταστεί εάν η πραγματοποίησή του θα διευκολύνει την επανακατοίκηση του ιστορικού κέντρου ή θα οδηγήσει στην περαιτέρω ερήμωσή του. Δεν έχει εξάλλου αποφασιστεί νομίμως η προτεραιότητα της υλοποίησής του υπό το πρίσμα των σημερινών συνθηκών λειτουργίας της Αθήνας, της πραγματικής υποβάθμισης του ιστορικού πυρήνα της, αλλά και της παρούσας οικονομικής συγκυρίας. Πρόκειται για μείζον έργο που θα επηρεάσει τη μορφή και τη ζωή της πρωτεύουσας για τις επόμενες δεκαετίες και δεν έχει καμία σχέση με προηγούμενες πεζοδρομήσεις (π.χ. Δ. Αρεοπαγίτου, Βουκουρεστίου, Ερμού κ.λπ., τις οποίες υποστηρίξαμε και έχουν ομορφύνει την πόλη). Τέτοια έργα, που απαιτούν μείζονες αποφάσεις, οφείλουν να ακολουθούν τα θεσμοθετημένα στάδια των μελετών και της διαβούλευσης.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η απόφαση ελήφθη ιδιωτικώς και στο παραπέντε εκπονούνται κάποιες κουτσουρεμένες μελέτες -χρήσεων γης, κυκλοφοριακές, περιβαλλοντικών επιπτώσεων- με απευθείας αναθέσεις για να υποστηρίξουν εκ των υστέρων την ειλημμένη απόφαση. Τα ερωτήματα που τίθενται είναι πολλά, όπως το εάν έχουν εκπονηθεί: 1) Μελέτη σκοπιμότητας. 2) Ολοκληρωμένες κυκλοφοριακές μελέτες -και βάσει ποίων στοιχείων- που να προβλέπουν τι θα γίνει με τον σημερινό φόρτο των μετακινήσεων και ποια τα συμπεράσματά τους. 3) Μελέτη για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις αυτής της πεζοδρόμησης (συμπεριλαμβανομένης της μόλυνσης της ατμόσφαιρας) και της συνεπακόλουθης διοχέτευσης, έστω μέρους, της κυκλοφορίας σε άλλες οδούς και ποιες. 4) Μελέτες για τις κοινωνικές επιπτώσεις από την πεζοδρόμηση. 5) Μελέτη επιπτώσεων στις άμεσα γειτονικές και στις γενικότερα επηρεαζόμενες περιοχές της Αθήνας. Είναι σαφές πως η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου απαιτεί την εκπόνηση όλων των παραπάνω μελετών, καθώς και την πραγματοποίηση διάφορων προηγούμενων έργων και δράσεων που θα αμβλύνουν τις επιπτώσεις και που αποτελούν προαπαιτούμενα για την επιτυχία του εγχειρήματος. Ποια είναι αυτά; Θα χρηματοδοτηθούν και αυτά από το ΕΣΠΑ; Έχει προγραμματιστεί η υλοποίησή τους; Πότε θα γίνουν; Αν γίνουν, θα είναι πριν από τον αποκλεισμό της κυκλοφορίας οχημάτων στην Πανεπιστημίου; Συνδέεται με την ύπαρξη της Αθήνας Επειδή πιστεύουμε ότι προωθείται 'στην τούρλα του Σαββάτου' το πιο δραστικό έργο για τη ζωή και τελικά την ύπαρξη της Αθήνας χωρίς να εξεταστούν διεξοδικά οι επιπτώσεις του, χωρίς να υπάρχει η βεβαιότητα της συντονισμένης και συνεχούς συνεργασίας όλων των φορέων που τυχόν εμπλέκονται (υπουργεία, δήμοι, αστυνομία κ.λπ.), θεωρούμε ότι το έργο δεν πρέπει να προωθηθεί, πρέπει να προηγηθεί έγκυρη και λεπτομερής μελέτη και σε βάθος διαβούλευση και μόνον τότε, αν τα αποτελέσματα είναι θετικά, να προχωρήσει η υλοποίησή του. Σήμερα, με τις υπάρχουσες συνθήκες, είναι ορατός ο κίνδυνος, αν όχι η βεβαιότητα, ότι η υλοποίηση του έργου θα σημάνει την οριστική καταστροφή της Αθήνας. Και εμείς που υπογράφουμε την Αθήνα την αγαπάμε, την πονάμε και θέλουμε να γίνει η πόλη που θα αντιστοιχεί στην αγάπη μας. Για λόγους βιωματικούς και όχι δημοσίων σχέσεων".

Η επόμενη φάση του δράματος

Η επόμενη φάση του ατέλειωτου δράματος που ζούμε θα είναι οι μαζικές κατασχέσεις σπιτιών. Κατασχέσεις από παντού, από τις εφορίες, από τα ασφαλιστικά ταμεία, από τις τράπεζες. Θα είναι η πιο σκληρή φάση, ίσως να είναι και η τελευταία, αφού τότε θα καταλάβουν όλοι, ακόμη και οι νοικοκυραίοι ς ότι τα χειρότερα τους έχουν βρει ήδη. Για να μπει κάποιος στη ρύθμιση για τα κόκκινα δάνεια, θα πρέπει πρώτα να έχει εξοφλήσει τις υποχρεώσεις του προς την εφορία. Τουτέστιν, αν δεν μπορείς να πληρώσεις ούτε την εφορία ούτε το δάνειο, θα πρέπει να πληρώσεις και την εφορία και το δάνειο.

Εδώ στο realestatenews.gr , είχαμε επισημάνει το πραγματικό πρόβλημα που έρχεται. Αποκαλύψαμε , πριν ένα χρόνο περίπου , ότι οι ελληνικές τράπεζες σκοπεύουν να πουλήσουν σε ξένα κερδοσκοπικά funds τα ενυπόθηκα δάνεια που δεν εξυπηρετούνται, τα οποία υπολογίζονται σε δεκάδες δισ ευρώ. Θα πουλάνε δηλαδή στους ξένους έναντι 30.000 ευρώ ένα δάνειο 100.000 ευρώ που έχει υποθήκη ένα σπίτι, θα τσεπώνουν τα μετρητά οι τραπεζίτες και το fund θα παίρνει το δάνειο και την υποθήκη. Η πρώτη φάση βρίσκεται σε εξέλιξη . Η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί στην Τρόικα ότι μέχρι το τέλος του 2013 θα έχει άρει την απαγόρευση για τους πλειστηριασμούς στην πρώτη κατοικία, οπότε από την 1-1-2014 και εντεύθεν θα γίνει η σφαγή των αμνών. Τι μας νοιάζει αν το δάνειό μας θα το έχουν οι έλληνες ή οι ξένοι τραπεζίτες κερδοσκόποι και οι μεν, κερδοσκόποι και οι δε. Μας νοιάζει και μας κόφτει. Ο εγχώριος κερδοσκόπος έχει πρόσωπο, έχει υπαλλήλους με τους οποίους συναλλάσσεσαι απευθείας, μπορεί να πετύχεις κάποια ρύθμιση, να ασκήσεις πολιτική πίεση, για να περάσει ένας νόμος που θα σου δίνει ανάσες. Ο ξένος κερδοσκόπος είναι απρόσωπος και παντοδύναμος. Με το που θα καθυστερεί τρεις μήνες η αποπληρωμή ενός θα δανείου, θα κινεί εναντίον σου στρατιές δικηγόρων και είτε θα πουλάς το νεφρό σου, δεν βαριέσαι, γι΄ αυτό σου έδωσε δύο ο θεούλης, για να πληρώσεις το δάνειο είτε θα σου αρπάζουν το υποθηκευμένο σπίτι μέχρι να πεις κύμινο. Και τι θα τα κάνουνε τόσα σπίτια και σπιτάκια;

Θα τα ρίχνουνε στην αγορά, για να φέρουν τις τιμές εκεί που θέλουν και μετά να προχωρήσουν σε μαζικές αγορές ακινήτων, όχι των κατασχεμένων, των άλλων, των ακριβώς, που πλέον θα έχουν γίνει πάμφθηνα. ‘Άσε που μπορεί να σου κατάσχουν το σπίτι και μετά να σου το νοικιάζουν, να μένεις μέσα στο σπίτι σου δηλαδή, να πληρώνεις κανένα πεντακοσάρικο το μήνα και την ιδιοκτησία να τη έχει ένα fund από τη Νέα Υόρκη.

Οι κατασχέσεις θα εκτροχιάσουν τα έσοδα

Η ανακίνηση του επίμαχου ζητήματος του "ξεπαγώματος" των κατασχέσεων των κατοικιών για χρέη προς τις τράπεζες από τον προσεχή Σεπτέμβριο και με ορατό τον κίνδυνο να βρεθεί εκτεθειμένος στο νέο καθεστώς (πιθανότατα από 1ης Ιανουαρίου 2014) ένας μεγάλος αριθμός οφειλετών καθιστά επισφαλή την επίτευξη των φοροεισπρακτικών στόχων του υπουργείου Οικονομικών. Φόβοι ότι τα νοικοκυριά θα πληρώσουν κατά προτεραιότητα τις τράπεζες αντί για την εφορία για να μην χάσουν τα σπίτια τους Δεδομένου ότι μέσα σε μόλις 5 μήνες, από τον Αύγουστο έως και τον Δεκέμβριο, οι δημοσιονομικές αρχές ευελπιστούν σε είσπραξη φόρων εισοδήματος ποσού 7,2 δισ. ευρώ, που αντιστοιχεί σε μέσο μηνιαίο ρυθμό ενίσχυσης των ταμείων του κράτους με 1,25 δισ. ευρώ από τον φόρο, όπως αυτός θα προκύψει από τις εφετινές δηλώσεις, η προοπτική να χάσει ένας φορολογούμενος το σπίτι του θα μεταβάλει -όπως είναι ευνόητο- και τις επιλογές του ως προς το ποια οφειλή θα πληρώσει κατά προτεραιότητα. Λόγω δε της δραματικής συρρίκνωσης των εισοδημάτων, της ανεργίας, των λουκέτων και εν γένει των παρενεργειών της μνημονιακής πολιτικής, δεν τίθεται καν ζήτημα "προτεραιότητας"...

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το φοροεισπρακτικό δόγμα των προηγούμενων ετών, που συνοψιζόταν στο "πρώτα η πληρωμή των φόρων και αν περισσέψει εισόδημα, τότε και αποπληρωμή και των τραπεζικών δανείων", αναιρείται εκ των πραγμάτων. Πλέον, μπροστά στον κίνδυνο να χάσει ο οικογενειάρχης το σπίτι του, ενδεχομένως να προτιμήσει να πληρώσει πρώτα την τράπεζα και -εάν και εφόσον του περισσέψουν χρήματα- να πληρώσει και την εφορία. Βέβαια, κατασχέσεις μπορεί να κάνει και η εφορία, με τη διαφορά όμως ότι η τράπεζα δεν έχει να υποστεί "πολιτικό κόστος"... Ας σημειωθεί, ότι πέρυσι, τέτοιες μέρες, το υπουργείο Οικονομικών επεξεργαζόταν σχέδιο πληρωμής του φόρου εισοδήματος σε 6 -ή και σε 7 για κάποιους- μηνιαίες δόσεις, για δύο λόγους: Πρώτον, λόγω της φοροδοτικής αδυναμίας πολλών νοικοκυριών. Δεύτερον, λόγω της παράτασης που πήρε η περίοδος υποβολής των δηλώσεων ως συνέπεια των δύο εκλογικών αναμετρήσεων. Όταν ανακοίνωνε δε το υπουργείο Οικονομικών, αρχές Αυγούστου πέρυσι, ότι η τελευταία δόση θα πρέπει να εξοφληθεί στο τέλος του Φεβρουαρίου του 2013 (ώστε τα έσοδα να εγγραφούν στον εφετινό προϋπολογισμό), έδινε την ευχέρεια σε φορολογούμενους που έλαβαν εκκαθαριστικό και πλήρωσαν την πρώτη δόση έως τις 30 Ιουνίου 2012 να ρυθμίσουν το υπόλοιπο ποσό σε 7 δόσεις, εκ των οποίων η πρώτη είχε καταβληθεί στις 31 Αυγούστου.

Εφέτος, η κατάσταση είναι εφιαλτική για τους Έλληνες φορολογούμενους, καθώς στον φόρο εισοδήματος, την εισφορά αλληλεγγύης και το τέλος επιτηδεύματος για τους ελεύθερους επαγγελματίες προτίθενται ακόμη ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης και τα τέλη κυκλοφορίας, αλλά και το μεγαλύτερο μέρος από το «χαράτσι» στα ακίνητα μέσω ΔΕΗ, και από τους Φόρους Ακίνητης Περιουσίας για τα έτη 2011, 2012 και 2013. Και όλα αυτά, μαζί με μεγαλύτερη από πέρυσι φτώχεια και ανεργία και ενώ ο ο φόρος θα πρέπει να αποπληρωθεί σε τρεις διμηνιαίες δόσεις, αρχής γενομένης από τον Αύγουστο. Αν ο φόρος βεβαιωθεί τον Αύγουστο ή τον Σεπτέμβριο, τότε η αποπληρωμή γίνεται σε τρεις δόσεις, ενώ αν βεβαιωθεί τον Οκτώβριο, θα πληρωθεί εφάπαξ ώς τον Δεκέμβριο. Αυτό ακριβώς εκμεταλλεύονται και οι τράπεζες οι οποίες άρχισαν ήδη να δiαφημίζουν δανειακά προϊόντα (π.χ. κάρτες) για να μπορέσoυν να πληρώσουν την εφορία οι φορολογούμενοι. Σε κάθε περίπτωση, έρχεται για εκατοντάδες χιλιάδες ελληνικά νοικοκυριά μια ιδιαίτερα ζοφερή περίοδος.

Δήμευση ακινήτων με το έτσι θέλω

Ο φορολογικός παραλογισμός οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην δήμευση της ακίνητης περιουσίας της μεσαίας τάξης. Η πτώση των τιμών των ενοικίων, τα εκατοντάδες ξενοίκιαστα ακίνητα και η συρρίκνωση των εισοδημάτων οδηγούν σε αδιέξοδο τους ιδιοκτήτες οι οποίοι βρίσκονται αντιμέτωποι με το δίλλημα: Πώληση η εκχώρηση στο Δημόσιο. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο ιδιοκτήτης ενός διαμερίσματος στην Ελλάδα, είτε μένει σ' αυτό είτε το μισθώνει καλείται να πληρώσει σε φόρους από 2 έως 6 ενοίκια από τα συνολικά 12 που θα εισπράξει. Με αποτέλεσμα να καθίσταται ασύμφορη η ιδιοκτησία και όλο και περισσότεροι να βγάζουν τα ακίνητά τους προς πώληση. Φυσικά , ο νέος φόρος θα είναι η "σταγόνα που θα ξεχειλισει το ποτήρι". Με δεδομένο ότι ο φόρος ακινήτων θα έχει 33 συντελεστές και θα κυμαίνεται από 2 έως 23 ευρώ/τ.μ., για ένα διαμέρισμα 75 τ.μ. με μηναίο ενοίκιο 5 ευρώ/τ.μ. ο ιδιοκτήτης θα εισπράττει 375 ευρώ ή 4.500 ευρώ ετησίως. Ας υποθέσουμε ότι ο συντελεστής του ενιαίου φόρου είναι 10 ευρώ/τ.μ. Σε περίπτωση που κάποιος ιδιοκατοικεί στο διαμέρισμά του θα καλείται να πληρώσει στο κράτος 10 ευρώ/τ.μ. Χ 75 τ.μ. = 750 ευρώ, δηλαδή θα πληρώσει 2 μήνες ενοίκια στο κράτος. Στην περίπτωση που ο ιδιοκτήτης ενοικιάζει το διαμέρισμα, το ενοίκιο φορολογείται ως εισόδημα με συντελεστή 10% (για ενοίκια μέχρι 12.000 ευρώ και από του χρόνου με 11% χωρίς συμπληρωματικό φόρο). Δηλαδή θα πληρώσει φόρο άλλα 450 ευρώ και μαζί με τα 750 ευρώ από τον ενιαίο φόρο, φτάνει τα 1.200 ευρώ, δηλαδή 3,2 ενοίκια από τα συνολικά 12 θα δοθούν στο κράτος. Αξίζει να σημειωθεί ότι αν τα μισθώματα είναι πάνω από 12.000 φορολογείται με 33% το υπερβάλλον ποσό. Ο ιδιοκτήτης που ενοικιάζει ένα διαμέρισμα θα δίνει έως 3 ενοίκια στο κράτος. Ειδικά λόγω της δραματικής πτώσης των ενοικιών, ακόμη και σε ακριβές περιοχές, χωρίς αντίστοιχη μείωση των φόρων. Για παράδειγμα, διαμέρισμα 100 τ.μ. που έχει ετήσιο ενοίκιο 14.400 ευρώ θα πληρώσει φόρο 2.112 ευρώ. Αν βρίσκεται σε περιοχή με ακριβή τιμή ζώνης και φόρο 13 ευρώ/τ.μ. (δηλαδή 1.300 ευρώ) το σύνολο των φόρων το 2014 θα είναι 3.412 ευρώ ή 2,8 ενοίκια.

Γιατι το χαράτσι είναι αντισυνταγματικο

Το χαράτσι που θα έλθει με τους λογαρισμούς της ΔΕΗ τις προσεχείς μέρες είναι αντισυνταγματικό, αντίθετο στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) και παράνομο καθώς αποτελεί συνέχεια του προηγούμενου Έκτακτου Ειδικού Τέλους Ηλεκτροδοτούμενων Δομημένων Επιφανειών (ΕΕΤΗΔΕ) με μόνη διαφορά ότι «σκοπίμως» αλλάζει το όνομα του, έτσι ώστε να αποκτήσει «επίφαση νομιμότητας», ενώ την ίδια στιγμή ουσιαστικά επέρχεται διπλή φορολογία στα ακίνητα. Επίσης , το επίμαχο νέο τέλος δεν επιβάλλεται σε ανταπόδοση συγκεκριμένης υπηρεσίας που παρέχεται από το κράτος προς τους πολίτες, ενώ τα έσοδα από την είσπραξη του πάνε στον κρατικό προϋπολογισμό προς κάλυψη του δημοσιονομικού ελλείμματος. Δηλαδή, προς «εξυπηρέτηση γενικότερου κρατικού σκοπού», κάτι που δεν συνιστά ανταποδοτικό τέλος αλλά φόρο, σύμφωνα με το άρθρο 78 του Συντάγματος.

Επίσης, παραβιάζονται οι συνταγματικές αρχές της καθολικότητας του φόρου και της φορολογικής ικανότητας των πολιτών, που προβλέπουν ότι τα φορολογικά βάρη επιβάλλονται ανάλογα με τη φοροδοτική ικανότητα του κάθε πολίτη. Ο φόρος, επιβάλλεται ανάλογα με τη φοροδοτική ικανότητα του καθένα, χωρίς να θίγεται το ελάχιστο όριο αξιοπρεπούς διαβιώσεως, όπως προβλέπει το άρθρο 2 του Συντάγματος, ενώ ο φόρος προσδιορίζεται με βάση αντικειμενικά κριτήρια. Κριτήρια, διευκρινίζει, τα οποία ανάγονται στο εισόδημα ή την περιουσία, την προσωπική, οικογενειακή και κοινωνική κατάσταση, όπως και στην υγεία και ηλικία του φορολογούμενου. Στην προκειμένη περίπτωση η επιβολή του νέου φόρου που γίνεται σύμφωνα με το εμβαδόν, την παλαιότητα και την τιμή ζώνης εκάστου ακινήτου, δεν συνδέεται με αντικειμενικά κριτήρια (εισόδημα, περιουσία, οικογενειακή κατάσταση, κ.λπ.), υπογραμμίζεται στην προσφυγή.

Το νέο «χαράτσι», ναι μεν αποτελεί φόρο επί της ακίνητης περιουσίας, ειδικότερα δε επί της κατοχής της, όμως η επιβολή του, υπαγορεύεται από την ανάγκη «άμεσης μείωσης του δημοσιονομικού ελλείμματος» και περιορίζεται μόνο στις ηλεκτροδοτούμενες για οικιστική ή εμπορική χρήση δομημένες επιφάνειες, ενώ αποβλέπει μόνο την άμεση είσπραξη του σχετικού ποσού που εξασφαλίζεται μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ. Με τα δεδομένα όμως αυτά, η κατοχή της ακίνητης περιουσίας είναι φορολογητέα χωρίς να έχει εκτιμηθεί, τη στιγμή μάλιστα που είναι κοινώς γνωστή η οικονομική κατάσταση των φορολογουμένων η οποία έχει πληγεί τόσο από την προσθήκη πάγιων φόρων, σωρείας εκτάκτων φορολογικών επιβαρύνσεων (σε συντομότατο χρονικό διάστημα), όσο και από την έντονη ύφεση που παρατηρείται στην οικονομία, με επιπτώσεις, μεταξύ άλλων, στα εισοδήματα αλλά και στην αγορά ακινήτων.

Εξάλλου, το νέο «χαράτσι» παραβιάζει, και το πρώτο πρόσθετο πρωτόκολλο της ΕΣΔΑ το οποίο προστατεύει την περιουσία, καθώς η επιβολή του δεν συνιστά ανεκτό περιορισμό της ιδιοκτησίας των πολιτών που το πληρώνουν, δεδομένης μάλιστα της δεινής οικονομικής κατάστασης στην οποία έχει περιέλθει η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών. Η δεινή αυτή οικονομική κατάσταση, συνεχίζει η Περιφέρεια, είναι απότοκος των συνεχών μειώσεων των εισοδημάτων και της αυξήσεως των φορολογικών βαρών που τους επιβάλλονται. Ειδικότερα, οι συνεχείς μειώσεις μισθών και συντάξεων, με παράλληλη διατήρηση της τιμής των αγαθών στα προ της οικονομικής κρίσης υψηλά επίπεδα, συνδυαζόμενη με αύξηση των πάσης φύσεως φορολογικών υποχρεώσεων των πολιτών (κατάργηση σειράς φοροαπαλλαγών, επιβολή νέων φόρων διά της υπερμέτρου αυξήσεως των τεκμηρίων διαβιώσεως, αύξηση των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων, κ.λπ.) αποτελούν τους κύριους παράγοντες μείωσης της αγοραστικής δύναμης των πολιτών που οδηγούν αναπότρεπτα στη μείωση της αγοραστικής τους δύναμης σε επίπεδο που να απειλεί πολλές φορές ακόμη και το ελάχιστο επίπεδο αξιοπρεπούς διαβίωσης σε ορισμένους. Συνέπεια όλων αυτών είναι η αδυναμία εκπλήρωσης των φορολογικών υποχρεώσεων από ορισμένους πολίτες λόγω εξάντλησης της φοροδοτικής τους ικανότητας, την οποία έπρεπε προηγουμένως να είχε σταθμίσει ο νομοθέτης προκειμένου να προχωρήσει στην επιβολή της νέας φορολογίας μέσω της ΔΕΗ. Όμως η είσπραξη του νέου φόρου μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ είναι αντίθετη στα άρθρα 26 και 78 του Συντάγματος και στην ισχύουσα νομοθεσία, καθώς η είσπραξη των φόρων είναι αποκλειστική αρμοδιότητα του Κράτους ή των ΝΠΔΔ, η οποία (αρμοδιότητα) δεν μπορεί να μεταβιβαστεί σε ιδιώτη, όπως είναι η Εμπορική Ανώνυμη Εταιρεία υπό την επωνυμία Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού (ΔΕΗ).

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki