Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

Ποιοί θα πληρώσουν στο Κτηματολόγιο

Το χέρι στη τσέπη θα κληθούν να βάλουν για το Κτηματολόγιο, περισσότεροι από τους μισούς Έλληνες, μέσα στον επόμενο ενάμιση χρόνο, αρχής γενομένης από τους προσεχείς μήνες. Όπως προβλέπεται σε ΚΥΑ που έχει ήδη έτοιμη το ΥΠΕΚΑ, αλλά και όπως απαίτησε η Τρόικα, μέσα στο 2012 θα πρέπει να πληρώσουν το βασικό σκέλος του κτηματοσήμου όλοι οι «ξεχασμένοι» ιδιοκτήτες από τα προγράμματα της δεκαετίας του '90. Επίσης από το Μνημόνιο προβλέπεται ότι μέσα στο 2013 θα πρέπει να πληρώσουν ξανά όσοι κτηματογραφήθηκαν το 2008. Αυτήν τη φορά, θα πληρώσουν το σκέλος που συνδέεται με την αντικειμενική αξία του ακινήτου. Τα κακά νέα γι' αυτούς είναι ότι θα το κάνουν με τις νέες αυξημένες αντικειμενικές αξίες. Στη πρώτη κατηγορία ανήκουν ιδιοκτήτες στο Μαρούσι, την Αγία Παρασκευή, τη Νίκαια, το Κερατσίνι, τη Χαλκίδα, την Καλαμάτα, τα Χανιά και σε άλλες 333 περιοχές της χώρας, οι οποίοι θα πρέπει να πληρώσουν το βασικό σκέλος του κτηματοσήμου. Δηλαδή, 35 ευρώ ανά δικαίωμα συν 20 ευρώ ανά δικαίωμα σε βοηθητικό χώρο (γκαράζ, αποθήκη κ.λπ.).

Πρόκειται για περίπου 2,5 εκατομμύρια ιδιοκτήτες που δήλωσαν 6 εκατομμύρια δικαιώματα (συνολική έκταση 8,5 εκατομμύρια στρέμματα) κατά τις πρώτες πιλοτικές φάσεις του Κτηματολογίου που διενεργήθηκε στο τέλος της δεκαετίας του '90! Όλοι αυτοί, ήταν «ξεχασμένοι» για παραπάνω από μια δεκαετία καθώς ουδείς ποτέ τους ζήτησε να πληρώσουν το τέλος της κτηματογράφησης. Κατά τη φάση της κτηματογράφησής τους, το έργο χρηματοδοτούνταν από τα ευρωπαϊκά κονδύλια. Αυτό άλλαξε μετά το περίφημο σκάνδαλο του Κτηματολογίου και αποφασίστηκε το έργο να χρηματοδοτηθεί από τα τέλη που θα πληρώνουν οι πολίτες. Κι έτσι έγινε το 2008 όταν ξανάρχισε το έργο στα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας. Οι «ξεχασμένοι» ιδιοκτήτες θα λάβουν τώρα χρεωστικό ειδοποιητήριο προκειμένου μέσα σε διάστημα πέντε μηνών (ίσως αυτό αλλάξει) να πληρώσουν το κτηματόσημο. Τι θα εισρεύσει στα ταμεία Υπολογίζεται ότι με την είσπραξη αυτών των κτηματοσήμων θα εισρεύσουν στα ταμεία της «Κτηματολόγιο Α.Ε.» περίπου 160-180 εκατομμύρια ευρώ.

Σημειώνεται πάντως, ότι στην «Κτηματολόγιο Α.Ε.» δεν είναι ακόμη σε θέση να πουν πότε ακριβώς θα ξεκινήσει η διαδικασία. Ενώ το θέμα «σκοντάφτει» και στις ΔΟΥ που δηλώνουν ότι μπορούν να «σηκώσουν» μόνο 2.000 εισπράξεις το μήνα. Επίσης, στη δεκαετία που μεσολάβησε, πολλά ακίνητα έχουν αλλάξει χέρια και τώρα κανείς δε γνωρίζει ποιος πρέπει να πληρώσει. Ακόμη ένα πρόβλημα είναι ότι πολλοί που κτηματογραφήθηκαν το 1998 δεν δήλωσαν ΑΦΜ και τώρα υπάρχει πρόβλημα με τις διασταυρώσεις. Το τέλος πρέπει να πληρώσουν όλοι όσοι τα ονόματά τους καταγράφονται στα συμβόλαια, ανεξάρτητα του είδους δουλείας που έχουν στο ακίνητο (ψιλή κυριότητα, επικαρπία κλπ.). Κτηματόσημο Ένα απλό παράδειγμα, είναι το εξής: Ένα ακίνητο με γκαράζ και αποθήκη που μπορούν να μεταβιβαστούν, ανήκει κατά 50% στους δυο συζύγους. Αυτή η οικογένεια θα πρέπει να πληρώσει 35+35 ευρώ για το σπίτι, 20+20 ευρώ για το γκαράζ και 20+20 ευρώ για την αποθήκη. Άρα συνολικά 150 ευρώ. Αν οι δυο σύζυγοι έχουν κρατήσει την επικαρπία και έχουν μεταβιβάσει στο παιδί τους το 100% της ψιλής κυριότητας τότε θα πληρώσουν κτηματόσημο και οι τρεις. Δηλαδή, θα πρέπει να προστεθούν άλλα 75 ευρώ. Ο λογαριασμός σε αυτήν την περίπτωση, που δεν είναι ασυνήθιστη για την ελληνική πραγματικότητα, φτάνει τελικά στο ύψος των 225 ευρώ. Για τα αγροτεμάχια, καταβάλλεται τέλος μόνο έως 2 δικαιώματα ανά πρόσωπο άσχετα εάν έχουν δηλωθεί περισσότερα. Σημειώνεται ότι όλοι αυτοί απαλλάσσονται από το δεύτερο σκέλος του κτηματοσήμου που συνδέεται με την αντικειμενική αξία. Επιπλέον, το νέο Μνημόνιο ορίζει ότι θα πρέπει μέσα στο 2013 να ανοίξουν όλα τα οριστικά γραφεία Κτηματολογίου στις περιοχές που κτηματογραφήθηκαν το 1998, πράγμα που σημαίνει ότι οι δικαιούχοι θα πρέπει να πληρώσουν το αναλογικό σκέλος του κτηματοσήμου το οποίο ισούται με το 1 τοις χιλίοις επί της αντικειμενικής αξίας με αφορολόγητο 20.000 ευρώ για κάθε ιδιοκτησία κι όχι ανά δικαίωμα.

Πρόκειται για 6,7 εκατομμύρια δικαιώματα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και όλες τις πρωτεύουσες των παλιών νομών που κτηματογραφήθηκαν το 2008, συνολικής έκτασης 3,1 εκατομμυρίων στρεμμάτων. Με βάση το νέο Μνημόνιο εξάλλου, θα πρέπει άμεσα η «Κτηματολόγιο Α.Ε.» να προχωρήσει τις διαδικασίες για την κτηματογράφηση και του υπόλοιπου της χώρας. Η προκήρυξη των κτηματογραφήσεων θα πρέπει να γίνει μέχρι το τέλος της χρονιάς.

4.000 κινέζικες επιχειρήσεις σε ένα χώρο

Εκθεσιακός χώρος για 4000 κινεζικές εταιρείες θα δημιουργηθεί στον χώρο του παλαιού αεροδρομίου Λάρνακας, με βάση τη συμφωνία που υπέγραψαν, μετά από ολονύκτιες διαπραγματεύσεις, οι Hermes Airports, που διαχειρίζεται τα διεθνή αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου, και ο Κινέζος επιχειρηματίας Γιανγκ Γγι της εταιρείας Far Eastern Phoenix Ltd. Η συμφωνία, η οποία θα υποβληθεί για έγκριση στην κυπριακή κυβέρνηση, προνοεί τη μίσθωση του χώρου για τα επόμενα 19 χρόνια, δηλαδή έως το 2031, οπότε η γη του παλαιού αεροδρομίου της Λάρνακας θα περάσει και πάλι από την Hermes Airports, στην Κυπριακή Δημοκρατία.

Εξι ερωτήσεις για υποψήφιους ιδιοκτήτες.

Είστε σίγουροι ότι μπορείτε και θέλετε να αγοράσετε σπίτι. Πριν απαντήσετε διαβάστε το "τεστ αξιολόγησης"

1. Είστε εξοικειωμένοι με την αγορά. Εάν δίνετε προσοχή στο πόσα σπίτια προσφέρονται στις γειτονιές που σας ενδιαφέρουν, και έχετε μια ρεαλιστική εικόνα του πόσο ένα σπίτι θα σας κοστίσει, είστε σε καλό δρόμο. Αλλά εάν ονειρεύεστε το μεγάλο σπίτι της γωνίας, χωρίς να έχετε ιδέα για το πόσο κοστίζει, θα έπρεπε ίσως να ξοδέψετε λίγο περισσότερο χρόνο μέχρι να εξοικειωθείτε με την αγορά και με το πώς είναι διαμορφωμένες οι τιμές των ακινήτων.

2. Εχετε τα χρήματα για την χρηματοδότηση της δικής σας συμμετοχή στο δάνειο καθώς και τις πάγιες δαπάνες; Η ίδια συμμετοχή είναι ένα ποσοστό της αξίας του ακινήτου. Το ποσοστό αυτό θα καθοριστεί από τον τύπο του δανείου που θα επιλέξετε και ξεπερνα σήμερα στο 25% της αξίας του ακινήτου.. Στα κόστη συμπεριλάβετε συμβολαιογραφικά, φόρους, τίτλους και άλλα. Μπορεί να πληρώσετε μεταξύ 2 και 7 τοις της αξίας του ακινήτου.

3. Πόσα μπορείτε να πληρώνετε;  Ενας γενικός οδηγός, για τη μηνιαία πληρωμή σας στεγαστικού δανείου, θα μπορούσε να είναι το λιγότερο ή ίσο προς ένα ποσοστό από τα έσοδά σας, συνήθως ένα τέταρτο από το μηνιαίο σας εισόδημα. Επίσης, το εισόδημά σας και το ιστορικό σας θα καθορίσει πόσο μπορείτε να δανειστείτε. Σαν γενικός κανόνας, οι πιστωτικές σας κάρτες, δάνειο αυτοκινήτου, δαπάνες σπιτιού, ανατροφή και έξοδα παιδιών – δεν θα πρέπει να είναι περισσότερο από το 30 με 40 τοις εκατό του μηνιαίου σας εισοδήματος.

4. Ξέρετε το κόστος συντήρησης ;Μάθετε τι επιπρόσθετα έξοδα θα σας προκύψουν με την αγορά του σπιτιού. Αυτό συμπεριλαμβάνει ασφάλειες, έξοδα συντήρησης, κοινόχρηστα, θέρμανση και ψύξη.

5. Εχετε υπολογίσει όλες τις μελλοντικές επιβαρύνσεις ; Εάν δεν είναι καινούργιο, υπολογίστε κόστη για επισκευές, συντήρηση, ανακαίνιση κλπ. που θα χρειαστούν πριν εγκατασταθείτε.

5. Εχετε την εικόνα των οικονομικών σας σε καλή κατάσταση;Οι περισσότερες τράπεζες θα εξετάσουν το ιστορικό των οικονομικών σας – πόσο συνεπείς είστε, πόσα άλλα θέματα έχετε ανοιχτά, εάν οι πληρωμές σας γίνονται στην ώρα τους, κλπ. για να αποφασίσουν εάν θα σας δώσουν δάνειο.

6. Εχετε κάνει πρόσφατα άλλα  δάνεια π.χ. για  αυτοκίνητο; Εάν ναι, μπορεί να σας χρειαστεί περισσότερος χρόνος για να πάρετε την απόφαση

Τι αλλάζει στο Ζάππειο

Τη θετική γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου ΚΑΣ έλαβε το έργο της πεζοδρόμησης της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας, το οποίο πλέον μπαίνει στην τελική του τροχιά. Με την υλοποίησή του το μεγαλύτερο μέρος της λεωφόρου παραδίδεται στους πεζούς, ενώ θα επιτρέπεται η διέλευση στα τραμ (άνοδος και κάθοδος) και τα τρόλεϊ (μόνο άνοδος). Στο πλαίσιο του έργου, που εντάσσεται στο πρόγραμμα ενοποίησης των αρχαιολογικών χώρων της πρωτεύουσας, προβλέπεται επίσης η δημιουργία ενός κέντρου πληροφόρησης στην κεντρική είσοδο του Ζαππείου, ενός αναψυκτηρίου στη δυτική είσοδο και ένα στέκι για νέους με ενοικιάσεις ποδηλάτων, απέναντι από τη στάση των τραμ. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι δύο από τις προτάσεις της μελέτης δεν πέρασαν. Η πρώτη αφορούσε την τοποθέτηση μεταλλικών κιόνων, ύψους περίπου 2 μ., στους κόμβους των λεωφόρων Αμαλίας και Κωνσταντίνου με τη Βασιλίσσης Όλγας, ώστε να παρεμποδίζεται η διέλευση των αυτοκινήτων. Αντ' αυτού προτάθηκε η διερεύνηση άλλης λύσης, που να περιλαμβάνει αύξηση του πρασίνου. Η δεύτερη πρόταση αφορούσε στην ελεύθερη πρόσβαση αυτοκινήτων στην ανατολική είσοδο του Ζαππείου με κατεύθυνση τον χώρο στάθμευσης της «Αίγλης». Η πρόσβαση αυτή θα καταργηθεί, το ίδιο και η μπάρα που θα ξεκινούσε από το αναψυκτήριο και θα κατέληγε σε μέρος πανοραμικής θέασης (μπελβεντέρε), με τη σημείωση να διερευνηθεί η δυνατότητα αλλαγής της κατεύθυνσής της.

Νησιά στα αζήτητα

Οπως επισημαίνουν οι ειδικοί, για να αποκτήσει αξία ένα νησί - και όχι απλώς να έχει τη μοίρα ενός μεγάλου οικοπέδου -, χρειάζεται να υπάρξουν ειδικά σχέδια χωρικής ανάπτυξης για να γνωρίζουν οι επενδυτές πώς ακριβώς μπορούν να δραστηριοποιηθούν στις συγκεκριμένες εκτάσεις. «Μην περιμένουμε ότι θα τα πάρουν μόνο για να τα κοιτάνε…» σχολιάζει άνθρωπος που γνωρίζει τον χώρο. Γεγονός, πάντως, είναι ότι στις μέρες μας η παγκόσμια αγορά νησιών δεν διανύει την καλύτερη περίοδό της. Διάσημες προσωπικότητες του Χόλιγουντ και διεθνούς φήμης επιχειρηματίες προσπαθούν μαζικά να ξεφορτωθούν τους εξωτικούς παραδείσους που αγόρασαν την προηγούμενη δεκαετία, όταν το να είσαι ιδιοκτήτης νησιού ήταν της μόδας. Σύμφωνα με τους «Σάντεϊ Τάιμς», περίπου 600 νησιά ανά τον κόσμο διατίθενται σήμερα προς πώληση, ενώ πρόσφατα είδαν το φως πληροφορίες που θέλουν τα ιδιωτικά νησιά Οξιά και Προβάτι από το σύμπλεγμα των Εχινάδων στο Ιόνιο να πωλήθηκαν έναντι 8 περίπου εκατομμυρίων ευρώ σε αραβικό fund, έπειτα από πολύμηνες διαπραγματεύσεις μεταξύ της ιδιοκτήτριας οικογένειας και λιβανέζων επιχειρηματιών που διαχειρίζονται τα συγκεκριμένα επενδυτικά κεφάλαια.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki