Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

realestatenews.gr

...Και άλλο δώρο στους "επενδυτές"

Δεν θα απαιτείται πλέον υποβολή και αξιολόγηση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τουριστικά έργα βάσει κοινής υπουργικής απόφασης που υπέγραψε ο ΠΕΚΑ Λ.Λιβιεράτος. Με την ΚΥΑ αυτή, εξηγεί το υπουργείο, απλοποιείται και συντομεύεται η διαδικασία για την περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων του τουριστικού τομέα (ξενοδοχειακές μονάδες, κατασκηνώσεις, θεματικά πάρκα, κλπ) και πλέον αυτά τα έργα θα υπόκεινται στους περιβαλλοντικούς όρους που καθορίζονται στην υπογραφείσα ΚΥΑ. Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση «στο πλαίσιο της προσπάθειας του ΥΠΕΚΑ για την αποτελεσματική προστασία του περιβάλλοντος και την παράλληλη ενίσχυση της επενδυτικής δραστηριότητας στην Ελλάδα, υπεγράφη από τον υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Ευάγγελο Λιβιεράτο, η Κοινή Υπουργική Απόφαση (Κ.Υ.Α) για τις Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις (ΠΠΔ) έργων Τουρισμού». Με την εν λόγω ΚΥΑ, εξηγεί το ΥΠΕΚΑ, «απλοποιείται και συντομεύεται η διαδικασία για την περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων του τουριστικού τομέα (ξενοδοχειακές μονάδες, κατασκηνώσεις, θεματικά πάρκα, κλπ) που χαρακτηρίζονται από τοπικές και μη σημαντικές επιπτώσεις και ως εκ τούτου υπάγονται στη Β’ κατηγορία έργων και δραστηριοτήτων της Υ.Α. 1958/12 (ΦΕΚ Β΄21). » » Για τα συγκεκριμένα έργα, δεν θα απαιτείται πλέον υποβολή και αξιολόγηση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, αλλά θα υπόκεινται στους περιβαλλοντικούς όρους που καθορίζονται στην υπογραφείσα ΚΥΑ. »

Οι όροι αυτοί (Π.Π.Δ), συνεχίζει η ανακοίνωση, θα χορηγούνται αυτοδίκαια στους ενδιαφερόμενους μαζί με την έγκριση καταλληλότητας οικοπέδου ή γηπέδου, ή την έγκριση αρχιτεκτονικής μελέτης, ή το Ειδικό Σήμα Λειτουργίας, ή άλλη σχετική άδεια, όπως κατά περίπτωση καθορίζεται στην ΚΥΑ και κατόπιν συμπλήρωσης από τους ενδιαφερόμενους ειδικού εντύπου – δήλωσης, που στόχο έχει να οριοθετεί τα ειδικά χαρακτηριστικά του έργου, ώστε να γίνεται η αυτοδίκαιη υπαγωγή σε ΠΠΔ. Βασικός στόχος του ΥΠΕΚΑ είναι, «αφενός να μην υπάρξουν εκπτώσεις στο ουσιαστικό κομμάτι της περιβαλλοντικής προστασίας και αφετέρου να απλοποιηθούν και να εξορθολογιστούν οι γραφειοκρατικές διαδικασίες, προκειμένου να προσεγγίσει η χώρα τον ευρωπαϊκό μέσο όρο σε απαιτούμενο χρόνο για την Περιβαλλοντική αδειοδότηση». Επισημαίνεται ότι, με την έκδοση των Πρότυπων Περιβαλλοντικών Δεσμεύσεων δεν θα χρειάζεται να υποβληθεί καμία μελέτη για το 85% των οικονομικών δραστηριοτήτων, καθώς αυτοδίκαια και άμεσα οι ενδιαφερόμενοι πολίτες ή επιχειρήσεις, αναλαμβάνουν την ευθύνη να τηρούν τα προβλεπόμενα στα Π.Π.Δ. Όσον αφορά στο υπόλοιπο 15% που θα απαιτείται να κάνουν μελέτες, με βάση τον Ν. 4014/2011 ο χρόνος έκδοσης των Αποφάσεων Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) είναι από 6 έως 8 μήνες. Σήμερα, ο μέσος όρος έγκρισης μελετών είναι τουλάχιστον οι 20 μήνες, ενώ παρατηρούνται περιπτώσεις όπου αυτό το διάστημα ξεπερνά και τα 5 έτη. «Η πλήρης υλοποίηση του νέου Θεσμικού πλαισίου Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης, αποτελεί ένα στοίχημα που κερδίζουμε μέρα με τη μέρα. Συνάμα, ανταποκρινόμαστε στη πρόσκληση των καιρών για τη διευκόλυνση της επενδυτικής δραστηριότητας, με την επιτάχυνση, απλοποίηση και τον εξορθολογισμό της διαδικασίας έκδοσης Περιβαλλοντικής Άδειας, με τρόπο όμως που σέβεται απόλυτα το περιβάλλον και τη διασφάλιση της προστασίας του» επισήμανε σε δηλώσεις του ο υπουργός ΠΕΚΑ, Ευάγγελος Λιβιεράτος.

Κενό ένα στα πέντε

Το ποσοστό των κενών γραφείων έφτανε το 20%, ενώ για γραφειακούς χώρους σε παλιότερα κτίρια που είναι κενά εδώ και αρκετούς μήνες η προσφορά φτάνει σε ορισμένες περιοχές ακόμη και το 30%. Οσον αφορά τις τιμές, κάτω από τα 22 ευρώ ανά τ.μ., σταθερά, κινούνται τα ενοίκια γραφείων στην Αθήνα και συγκεκριμένα στις καλύτερες περιοχές και για κτίρια α' class. Στην Αθήνα τα γραφεία ενοικιάζονται προς 260 ευρώ/τ.μ. τον χρόνο ή 21,6 ευρώ/τ.μ. τον μήνα, ενώ ο μέσος όρος στο επιχειρηματικό κέντρο της πρωτεύουσας είναι στα 210 ευρώ/τ.μ. τον χρόνο, από 276 ευρώ/τ.μ. στο τελευταίο τρίμηνο του 2011, ήτοι πτώση 24%. Οι μισθωτές χώρων γραφείων στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη προχωρούν σε αναζήτηση φτηνότερων επιλογών μετεγκατάστασης καθώς και σε επαναδιαπραγμάτευση (όχι μία, αλλά και δύο και τρεις φορές μέσα στους 8-16 μήνες) των υφιστάμενων μισθώσεων, με αποτέλεσμα οι ζητούμενες τιμές μίσθωσης να δέχονται πτωτικές πιέσεις. Το υποτονικό κλίμα της κτηματαγοράς αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για τη δημιουργία νέων αναπτύξεων, οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις είτε ματαιώνονται, είτε αναβάλλονται μέχρι την εμφάνιση σημείων ανάπτυξης της οικονομίας.

Ποιοι κερδίζουν απο το αλισβερίσι της γης

Το "ξεμπλοκάρισμα" των χρόνιων προβλημάτων των οικοδομικών συνεταιρισμών, εξαιτίας των οποίων βρίσκονται εγκλωβισμένα εδώ και δεκαετίες χιλιάδες μέλη τους, χωρίς να έχουν τη δυνατότητα αξιοποίησης της ιδιοκτησίας τους, αποτελεί μία από τις βασικές προτεραιότητες του ΥΠΕΚΑ. Στόχος είναι η προσέλκυση κεφαλαίων στην ιδιωτική πολεοδόμηση, η σημαντική ώθηση στον κλάδο της οικοδομής και η τόνωση της απασχόλησης, με ταυτόχρονη προστασία δασικών εκτάσεων και βελτίωση του περιβαλλοντικού ισοζυγίου, όπως έχει διαμηνύσει ο υπουργός αναπληρωτής υπουργός ΠΕΚΑ.

Βασικό εργαλείο για τη συγκεκριμένη μεταρρύθμιση είναι η δημιουργία του θεσμού της «Τράπεζας Γης». Ενός θεσμού "αγοράς δικαιωμάτων γης", μέσω του οποίου ένας οικοδομικός συνεταιρισμός ή ένας φορέας ιδιωτικής πολεοδόμησης, θα μπορεί να μεταφέρει συντελεστή δόμησης σε άλλη περιοχή, με την ανταλλαγή άυλων δικαιωμάτων ιδιοκτησίας. Όπως ανέφεραν πηγές του ΥΠΕΚΑ, τα σημαντικότερα προβλήματα, που εδώ και δεκαετίες αναστέλλουν τις διαδικασίες πολεοδόμησης για τους οικοδομικούς συνεταιρισμούς, έχουν να κάνουν, κυρίως, με το γεγονός ότι οι ιδιοκτησίες πολλών εξ' αυτών βρίσκονται εντός δασικών εκτάσεων και εκτός περιοχών όπου επιτρέπεται η χωροθέτησή τους. Επίσης, σημαντικό πρόβλημα είναι ότι η διαδικασία έγκρισης της ιδιωτικής πολεοδόμησης «κολλάει» στην έντονη γραφειοκρατία και τις υπηρεσιακές καθυστερήσεις. Με την καθιέρωση του θεσμού της «Τράπεζας Γης», ο οποίος λειτουργεί με επιτυχία εδώ και δεκαετίες σε πολλές χώρες του εξωτερικού, ένας οικοδομικός συνεταιρισμός θα μπορεί με την αγορά-πώληση δικαιωμάτων γης, να μεταφέρει, στην ουσία, συντελεστή δόμησης σε άλλη περιοχή.

Αυτές οι περιοχές υποδοχής πρόκειται να οριστούν ως ζώνες υποδοχής συντελεστή δόμησης μέσω του νέου νόμου. Η αρμόδια υπηρεσία θα λειτουργεί στη λογική του one stop shop για οικοδομικούς συνεταιρισμούς και ιδιωτική πολεοδόμηση, ενώ οι διαδικασίες θα γίνονται από την εν λόγω υπηρεσία και όχι από τους πολίτες- ιδιώτες, με μέγιστη προθεσμία έγκρισης τους έξι μήνες. Με αυτό τον τρόπο το ΥΠΕΚΑ εκτιμά ότι πρόκειται να λυθούν τα προβλήματα χωροθέτησης και καθυστερήσεων και να μειωθούν η γραφειοκρατία και ο χρόνος εξυπηρέτησης, καθώς το σύνολο των διαδικασιών θα γίνονται ηλεκτρονικά.

Επιπλέον, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, σημαντική παράμετρο αποτελεί το γεγονός ότι πρόκειται να δοθεί η δυνατότητα στους οικοδομικούς συνεταιρισμούς να δημιουργήσουν εταιρείες ανάπτυξης, με τη συμμετοχή επενδυτών, ώστε να βρεθούν οι αναγκαίοι πόροι χρηματοδότησης των έργων υποδομής και κατασκευής κοινόχρηστων χώρων. Όσον αφορά τα χρονοδιαγράμματα, η νομοθετική διαδικασία αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί εντός εξαμήνου και να ξεκινήσουν οι ηλεκτρονικές διαδικασίες, ενώ, εντός του έτους το σύστημα-πλαίσιο θα είναι πλήρως λειτουργικό. Από την πλευρά τους, εκπρόσωποι των συνεταιρισμών εμφανίζονται αισιόδοξοι σε σχέση με την έκφραση της πολιτικής βούλησης για επίλυση των χρόνιων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν, επισημαίνοντας ταυτόχρονα πρακτικά προβλήματα, τα οποία αναμένεται να προκύψουν κατά την εφαρμογή της μεταρρύθμισης. Τέλος, σημειώνεται ότι το ΥΠΕΚΑ έχει, ήδη, καταγράψει το σύνολο των οικοδομικών συνεταιρισμών και της ιδιωτικής πολεοδόμησης σε όλη τη χώρα, εντοπίζοντας τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, ενώ παράλληλα έχουν κατηγοριοποιηθεί με βάση το στάδιο της ετοιμότητας-ωριμότητας, στο οποίο αυτοί βρίσκονται.

Στεγαστικα: Το σχέδιο ρυθμίσεων

Σειρά ρυθμίσεων για τη διευκόλυνση των δανειοληπτών στεγαστικών δανείων που έχουν πληγεί περισσότερο από την οικονομική κρίση, προωθεί η κυβέρνηση, ενώ σχεδιάζει την επικαιροποίηση και τον εξορθολογισμό του υφιστάμενου νόμου (3869/2010). Όπως προκύπτει από απάντηση της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή, σε ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ Ιορδάνη Τζαμτζή και ακόμη 11 βουλευτών, με πράξη νομοθετικού περιεχομένου(ΦΕΚ 246/Α/18.12.2012) προβλέπεται η παράταση της αναστολής των πλειστηριασμών έως την 31η Δεκεμβρίου 2013, ενώ η πλήρης νομοθετική ρύθμιση για τη διευκόλυνση των δανειοληπτών θα ολοκληρωθεί το επόμενο διάστημα. Στο έγγραφο, αναφέρεται ακόμη ότι ο νόμος 3869/2010 κρίνεται απαραίτητο να γίνει περισσότερο αποτελεσματικός, καθώς η μακροχρόνια δικαστική εκκρεμότητα οδηγεί σε ομηρία όσους δανειολήπτες έχουν προσφύγει στην πρόνοια του νόμου και με τον τρόπο αυτόν καθυστερεί η επάνοδός τους στην οικονομική δραστηριότητα. Σύμφωνα με το σχέδιο που συζητά η κυβέρνηση, θα αρκεί η συμφωνία των πιστωτών που εκπροσωπούν το 50% +1 των απαιτήσεων της οφειλής και όχι η πλήρης ομοφωνία (100%) που απαιτείτο μέχρι σήμερα.

Παράλληλα, θα προβλέπεται καταβολή δόσης από την υποβολή της αίτησης υπαγωγής στη ρύθμιση, χωρίς καθυστερήσεις, εξαιτίας της εκκρεμοδικίας, εφόσον η προσδιοριζόμενη δικάσιμος υπερβαίνει τις προθεσμίες που θέτει ο νόμος. Το καταβληθέν ποσό θα συμψηφίζεται με τη ρύθμιση που τελικώς θα αποφασίσει το δικαστήριο, αποδεσμεύοντας τον οφειλέτη ακόμα και με την έκδοση της απόφασης. Επισημαίνεται ταυτοχρόνως ότι στο πεδίο εφαρμογής του ν.3869/2010 υπάγονται όλα τα φυσικά πρόσωπα, εφόσον βρίσκονται σε αποδεδειγμένη αδυναμία πληρωμής. «Το σχέδιο που προωθεί η κυβέρνηση για τη διευκόλυνση των δανειοληπτών, εστιάζει στην προστασία όλων εκείνων οι οποίοι λόγω της οικονομικής κρίσης έχουν υποστεί μεγάλη μείωση εισοδημάτων, αλλά συνεχίζουν να πληρώνουν τις υποχρεώσεις τους με μεγάλη δυσκολία και θέλουν να παραμείνουν συνεπείς» τονίζεται στο έγγραφο. Σύμφωνα με το έγγραφο, το πρόγραμμα διευκόλυνσης αφορά μισθωτούς, συνταξιούχους και όσους έχουν τεκμαιρόμενη σχέση εξαρτημένης εργασίας, με ενυπόθηκη απαίτηση, οι οποίοι έχουν ετήσιο οικογενειακό εισόδημα έως 25.000 ευρώ προερχόμενο από μείωση του εισοδήματός τους κατά 35% από 01/01/2010.

Επιπλέον, αφορά άνεργους, πάσχοντες από βαριά ασθένεια ή /και μόνιμη αναπηρία και πολύτεκνους. Βάσει του σχεδίου της κυβέρνησης η μηνιαία καταβολή δεν θα υπερβαίνει το 30% του μηνιαίου φορολογητέου εισοδήματος, ενώ σε περίπτωση μηδενικών εισοδημάτων προβλέπεται η δυνατότητα μηδενικών καταβολών. Παράλληλα, προβλέπεται η βελτίωση του υφιστάμενου πλαισίου, έτσι ώστε, κατά την αξιολόγηση των πληροφοριακών δεδομένων του συστήματος «Τειρεσίας», να λαμβάνονται υπόψη οι συνέπειες της δυσχερούς οικονομικής περιόδου και να δίνεται η δυνατότητα μιας πιο ευέλικτης αντιμετώπισης των συναλλασσομένων με τα πιστωτικά ιδρύματα, ανάλογα με το συνολικό προφίλ και όχι με βάση μεμονωμένα ατυχή περιστατικά.

Το υπουργείο Οικονομικών παραπλανά

Το υπουργείο Οικονομικών αρέσκεται στην παραπλάνηση . Με την περίπτωση όμως του ενιαίου φόρου το παράκανε. Προβάλλει περί... «ελαφρύνσεων» για τη μεγάλη πλειοψηφία των φορολογουμένων, σε σχέση με το χαράτσι που επιβλήθηκε μέσω της ΔΕΗ. Η πραγματικότητα βέβαια είναι τελείως διαφορετική: εκείνοι που είχαν ένα σπίτι ή ένα κομμάτι γης, αξίας μέχρι 200.000 ευρώ, μέχρι και το έτος 2010 δεν πλήρωναν κανένα τέτοιο χαράτσι. Με το νέο χαράτσι που φέρνει η κυβέρνηση, από το 2014 το δήθεν «έκτακτο τέλος» που επιβλήθηκε το 2011 στο όνομα της «δημοσιονομικής προσαρμογής», θα αποκτήσει μόνιμο χαρακτήρα, ενώ ταυτόχρονα θα επεκταθεί και σε μικρές ιδιοκτησίες (αγροτεμάχια, εδαφικές εκτάσεις, μη ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα κ.ά.) που μέχρι και για φέτος (2013) δεν προβλεπόταν το συγκεκριμένο χαράτσι. Το υπουργείο Οικονομικών, κάνοντας τη σύγκριση με το τάχα «έκτακτο» χαράτσι, ισχυρίζεται ότι τα «συνολικά φορολογικά βάρη στην περιουσία δεν αλλάζουν σε σχέση με φέτος», αλλά «αναδιανέμονται» από αυτούς που έχουν περιουσία κυρίως σε κτίσματα (διαμερίσματα κλπ. σε πόλεις και περιφέρεια) σε εκείνους που έχουν μεγάλη περιουσία κυρίως σε αστικά οικόπεδα, καθώς και σε εκείνους που έχουν αγροτεμάχια.

Σύμφωνα με την ταξινόμηση του υπουργείου Οικονομικών το 45% έχουν μόνο κτίσματα και θα «πληρώσουν λιγότερα σε σχέση με το 2013», ενώ «χονδρικά το 75%-80% θα πληρώσουν λιγότερα». Σύμφωνα με την ίδια ταξινόμηση μόλις το 5% (280.000 φορολογούμενοι) έχουν συνολική περιουσία άνω από 300.000 ευρώ, οι οποίοι θα πληρώσουν και το συμπληρωματικό φόρο (που αντιστοιχεί στο σημερινό ΦΑΠ). Να σημειωθεί βέβαια ότι το 5% αφορά μόνο σε φυσικά πρόσωπα και όχι σε εταιρείες, τράπεζες, «επενδυτικά» χαρτοφυλάκια και άλλα τμήματα του κεφαλαίου, για τους οποίους ήδη προβλέπεται συμβολικός φόρος και εξαιρέσεις. Επιπλέον, το υπουργείο Οικονομικών λέει ότι θα υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για τη μείωση του φόρου μεταβίβασης στις αγοραπωλησίες ακινήτων. Στόχος, η τόνωση της κτηματαγοράς και των μεταβιβάσεων, η διευκόλυνση της συγκέντρωσης ακίνητης περιουσίας σε ολοένα και λιγότερα χέρια. Όμως για ποιους το κάνει; Για την μεσαία τάξη που οδηγείται στην εξαθλίωση ή για το 1,5 εκατ. ανέργους. Απλώς πριμοδοτεί τα κοράκια. Σε συνδυασμό με τη προωθούμενη έναρξη των πλειστηριασμών για τα «κόκκινα» τραπεζικά δάνεια των λαϊκών νοικοκυριών.

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki