Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Newsfeeds

Γραφεία με την ώρα

Στη Θεσσαλονίκη λειτουργεί ένα καινοτόμο μοντέλο επαγγελματικής στέγης που βασίζεται στις αρχές των κοινόχρηστων σταθμών εργασίας (co-working space) και του εικονικού γραφείου (virtual office). Η παραπάνω πρακτική παγκοσμίως βρίσκει άριστη εφαρμογή τόσο σε νέες επιχειρήσεις (start-up) όσο και σε υπάρχοντες επαγγελματίες που αναζητούν αποτελεσματικότερες γραφειακές λύσεις, οι οποίες είναι αφενός οικονομικότερες και αφετέρου βελτιώνουν την επαγγελματική τους εικόνα. Το πρόγραμμα βασίζεται σε ευέλικτες γραφειακές λύσεις και επαγγελματική στέγη σε τοποθεσία υψηλού κύρους στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και παρέχει εξοπλισμένους γραφειακούς χώρους συνδυασμένους και αντίστοιχες υπηρεσίες. Συγκεκριμένα διατίθενται σταθμοί Εργασίας, Διευθυντικά Γραφεία (τεσσάρων ατόμων), Αίθουσες Συναντήσεων και Συνεδριάσεων (τεσσάρων, έξι και οκτώ ατόμων), Αίθουσα Εκπαίδευσης (16 ατόμων) και Επαγγελματικό Σαλόνι σε συνδυασμό , με υποστηρικτικές και διοικητικές υπηρεσίες όπως τηλεπικοινωνιακές λύσεις, γραμματειακή υποστήριξη, τηλεγραμματεία, υποστήριξη συνεδριάσεων-διοικητικών συμβουλίων, υπηρεσίες μετάφρασης και διερμηνείας, κτλ. Το κτίριο είναι το “Μέγαρο Βενιζέλου 3” στο επιχειρηματικό κέντρο της Θεσσαλονίκης, μεταξύ των οδών Τσιμισκή και Μητροπόλεως. Τις εγκαταστάσεις ένας επαγγελματίας, ένα σωματείο, μια εταιρεία κτλ., τόσο από Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό, μπορεί αφενός να δηλώσει επαγγελματική διεύθυνση ή/ και Φορολογική Έδρα και αφετέρου να χρησιμοποιεί τους διαμορφωμένους γραφειακούς χώρους όταν και για όσο χρόνο το επιθυμεί. Η λύση προσφέρει στο χρήστη του χώρου τα εξής πλεονεκτήματα:

- Λειτουργεί άμεσα την επιχείρηση του με μηδέν έξοδα εγκατάστασης.

-Δηλώνει ως Επαγγελματική του Διεύθυνση την διεύθυνση του Κέντρου  (Ελ. Βενιζέλου 3).

- Απολαμβάνει ένα γραφείο που είναι ανοιχτό καθημερινά 9πμ με 9μμ και Σάββατο 9πμ με 3μμ.

- Έχει πάντα στη διάθεση του Γραφείο Υποδοχής (Reception Desk) για τους πελάτες του, και ένα πλήθος γραφειακών και διοικητικών υπηρεσιών.

- Δεν χρεώνεται με κοινόχρηστες δαπάνες (ρεύμα, κλιματισμός, καθαριότητα χώρου, κτλ.).

- Δεν δεσμεύεται με μακροχρόνια μισθωτήρια συμβόλαια.

- Πληρώνει μόνο για ότι και για όσο χρόνο το χρησιμοποιεί.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα www.3venizelou.gr

Ποιά ακίνητα μπορεί να νοικιάσει το Δημόσιο

Εκτός από τους φυσικούς και νόμιμους ιδιοκτήτες για τα ακίνητα που νοικιάζει το Δημόσιο, θα μπορεί να μιλάει και με τις εταιρείες leasing. Με αυτό τον τρόπο δημιουργείται περαιτέρω προσφορά στην αγορά των ακινήτων, με το Δημόσιο να επιλέγει ουσιαστικά προς όφελός του τις συμβάσεις μισθώσεων, περνώντας ένα ακόμα μήνυμα στην αγορά για περαιτέρω μειώσεις στις τιμές των ενοικίων. Στο πρώτο κύμα των μέτρων που κατατέθηκε στη Βουλή την περασμένη Παρασκευή προβλέπεται ότι στις διαδικασίες μίσθωσης ακινήτων προς το Δημόσιο, δικαιούνται να υποβάλλουν προσφορές εκτός από τους κύριους των ακινήτων και οι κάτοχοι αυτών με leasing. Σύμφωνα με στελέχη που δραστηριοποιούνται στη χρηματοδοτική μίσθωση των ακινήτων στην Ελλάδα μέχρι τώρα το Δημόσιο δεν μπορούσε να ενοικιάσει ένα ακίνητο το οποίο υπαγόταν σε leasing, παρά μόνο αν υπήρχε φυσικός ιδιοκτήτης του ακινήτου. Με την αλλαγή που επέρχεται πλέον και η οποία αποτελούσε αξίωση της τρόικα, αν κάποιος ιδιοκτήτης έχει κάνει leasing στο ακίνητό του, μπορεί να το νοικιάσει στο Δημόσιο. Το Δημόσιο, σύμφωνα με τους ίδιους, δεν είναι πια και ο... καλοπληρωτής. Όταν τεθεί ζήτημα μείωσης τους μισθώματος εκτός από τον κύριο ιδιοκτήτη θα πρέπει να ενημερωθεί και η εταιρεία leasing, να δεχτεί δηλαδή να μειώσει με τη σειρά της το μίσθωμα που πληρώνει σε αυτή ο κύριος του ακινήτου. Ο κύριος όγκος των ακινήτων του Δημοσίου που ενδεχομένως να αφορά η ρύθμιση, είναι Εφορίες και υποκαταστήματα ασφαλιστικών Ταμείων και Οργανισμών. Προτείνεται στις διαδικασίες μίσθωσης ακινήτων προς το δημόσιο να δικαιούνται να υποβάλουν προσφορές, εκτός από τους κυρίους των ακινήτων και οι κάτοχοι αυτών δυνάμει σύμβασης χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing). Σημειώνεται δε ότι, σύμφωνα με το νόμου του... 1986, θα μπορούν να συμμετέχουν σε διαδικασίες μίσθωσης μόνο οι κάτοχοι των οποίων η επαγγελματική δραστηριότητα περιλαμβάνει τη διαχείριση και αξιοποίηση ακινήτων, δεδομένου ότι η χρηματοδοτική μίσθωση αφορά παραχώρηση πράγματος για την επαγγελματική χρήση του μισθωτή.

Προς διασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου, προβλέπεται ρητά ότι οι κάτοχοι δυνάμει χρηματοδοτικής μίσθωσης θα πρέπει να προσκομίζουν έγγραφη συναίνεση του κυρίου του ακινήτου, ορθότερο δε είναι αυτή να προσκομίζεται κατά την υποβολή της προσφοράς του κατόχου, ώστε να μην ανατρέπεται ή καθυστερεί η διαδικασία μίσθωσης σε περίπτωση που ο κύριος τελικώς δεν συναινέσει. Διευκρινίζεται επίσης ότι ο κύριος του ακινήτου θα πρέπει να συνυπογράφει τη σύμβαση ως εκ τρίτου συμβαλλόμενος για να διασφαλίζεται η αδιακώλυτη χρήση του μισθίου από το δημόσιο καθ’ όλη τη διάρκεια της μίσθωσης, σε περίπτωση δε καταγγελίας της σύμβασης χρηματοδοτικής μίσθωσης διασφαλίζεται τούτο με την υποκατάσταση του εκμισθωτή από τον κύριο στη σύμβαση με το δημόσιο για την υπόλοιπη διάρκεια αυτής, με τους ίδιους όρους. Με τη νέα ρύθμιση της τροπολογίας του ΥΠΟΙΚ ορίζεται ότι η διεύρυνση του πεδίου των δικαιούμενων να συμμετέχουν στη διαδικασία για τη μίσθωση ακινήτων από το Δημόσιο εφαρμόζεται και στις εκκρεμείς διαδικασίες οι οποίες δεν έχουν ολοκληρωθεί με την υπογραφή σχετικής σύμβασης.

Τα φθηνότερα στην Ευρώπη

Τα φθηνότερα ενοίκια γραφείων ανάμεσα στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, έχει πλέον η Αθήνα, έπειτα από την πολυετή οικονομική κρίση. Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα εταιρείας συμβούλων ακινήτων , μόνο η Λισαβόνα είναι πλέον φθηνότερη από την Αθήνα, με ελάχιστη διαφορά. Ενας σύγχρονος χώρος γραφείου σε μια καλή συνοικία των Αθηνών ενοικιάζεται πλέον με 240 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο (τ.μ.) ανά έτος, ενώ στην πρωτεύουσα της Πορτογαλίας κοστίζει 220 ευρώ ανά τ.μ. ετησίως. Οι τιμές στα ενοίκια κτιρίων γραφείων στην ελληνική πρωτεύουσα έχουν υποχωρήσει κατά περίπου 18% σε σύγκριση με το τέλος Ιουνίου 2011.

Η όποια δραστηριότητα καταγράφεται στον τομέα των επαγγελματικών ακινήτων περιορίζεται στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες στην ουσία μετακομίζουν από ένα ακριβό κτίριο σε ένα με φθηνότερο ενοίκιο. Πολλές επιχειρήσεις φεύγουν από μεγάλα κτίρια γραφείων γιατί εξαιτίας των απολύσεων μπορούν πλέον να χωρέσουν σε μικρότερα, επισημαίνουν οι μεσίτες. Στην έκθεση της Savills αναφέρεται πως η ζήτηση περιορίζεται στους γνωστούς πόλους γραφείων οι οποίοι στο παρελθόν ήταν ακριβοί, αλλά τώρα οι τιμές είναι προσιτές. Το συνολικό απόθεμα των γραφείων Α' και Β΄κατηγορίας (τα σύγχρονα και με υποδομές κτίρια) φτάνει τα δύο εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα στην Αθήνα. Το 40%, δηλαδή περίπου 800.000 τετραγωνικά μέτρα, βρίσκεται στα Βόρεια Προάστια και τα περισσότερα στην Λεωφόρο Κηφισίας. Περίπου 10% βρίσκεται στο κέντρο, το 15% στις περιοχές γύρω από το κέντρο και το 35% στα νότια προάστια και τον Πειραιά. Εκτός από τη μεγάλη πτώση τιμών, οι ιδιοκτήτες κτιρίων γραφείων στην Ελλάδα βρίσκονται αντιμέτωποι με τους κακοπληρωτές οι οποίοι δεν είναι πλέον μόνο ιδιωτικές επιχειρήσεις που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα. Ηδη καταγράφονται αγωγές εξώσεων σε ακίνητα τα οποία στεγάζουν υπηρεσίες δήμων, ενώ σοβαρές καθυστερήσεις παρατηρούνται στην πληρωμή των ενοικίων από δημοσίους οργανισμούς

. Η αγορά κτιρίων γραφείων με τη μεγαλύτερη πτώση τιμών από τον Ιούνιο του 2011 είναι το Δουβλίνο. Τα ενοίκια στην ιρλανδική πρωτεύουσα υποχώρησαν περί το 11,4% τον τελευταίο χρόνο και το κόστος για ένα σύγχρονο γραφείο κινείται κοντά στα 290 ευρώ ανά τ.μ. ετησίως. Ακολουθεί η Μαδρίτη, με τα ενοίκια να έχουν υποχωρήσει κατά 5,6% από τον Ιούνιο του προηγούμενου χρόνου και τις τιμές να βρίσκονται στα 300 ευρώ ανά τ.μ. ετησίως. Την ίδια περίοδο, τα ενοίκια κτιρίων γραφείων στη Βιέννη παρουσίασαν αύξηση 27% και έφτασαν κατά μέσο όρο τα 336 ευρώ ανά τ.μ. ετησίως.

Γραφεία : Βρόγχος 2.000.000 τμ

Το συνολικό απόθεμα των γραφείων Α' και Β΄κατηγορίας (τα σύγχρονα και με υποδομές κτίρια) φτάνει τα δύο εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα στην Αθήνα. Το 40%, δηλαδή περίπου 800.000 τετραγωνικά μέτρα, βρίσκεται στα Βόρεια Προάστια και τα περισσότερα στην Λεωφόρο Κηφισίας. Περίπου 10% βρίσκεται στο κέντρο, το 15% στις περιοχές γύρω από το κέντρο και το 35% στα νότια προάστια και τον Πειραιά. Εκτός από τη μεγάλη πτώση τιμών, οι ιδιοκτήτες κτιρίων γραφείων στην Ελλάδα βρίσκονται αντιμέτωποι με τους κακοπληρωτές οι οποίοι δεν είναι πλέον μόνο ιδιωτικές επιχειρήσεις που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα. Ηδη καταγράφονται αγωγές εξώσεων σε ακίνητα τα οποία στεγάζουν υπηρεσίες δήμων, ενώ σοβαρές καθυστερήσεις παρατηρούνται στην πληρωμή των ενοικίων από δημοσίους οργανισμούς. Η αγορά κτιρίων γραφείων με τη μεγαλύτερη πτώση τιμών από τον Ιούνιο του 2011 είναι το Δουβλίνο. Τα ενοίκια στην ιρλανδική πρωτεύουσα υποχώρησαν περί το 11,4% τον τελευταίο χρόνο και το κόστος για ένα σύγχρονο γραφείο κινείται κοντά στα 290 ευρώ ανά τ.μ. ετησίως. Ακολουθεί η Μαδρίτη, με τα ενοίκια να έχουν υποχωρήσει κατά 5,6% από τον Ιούνιο του προηγούμενου χρόνου και τις τιμές να βρίσκονται στα 300 ευρώ ανά τ.μ. ετησίως. Την ίδια περίοδο, τα ενοίκια κτιρίων γραφείων στη Βιέννη παρουσίασαν αύξηση 27% και έφτασαν κατά μέσο όρο τα 336 ευρώ ανά τ.μ. ετησίως.

Τα χαμηλότερα ενοίκια

Τα φθηνότερα ενοίκια γραφείων ανάμεσα στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, έχει πλέον η Αθήνα, έπειτα από την πολυετή οικονομική κρίση. Σύμφωνα με έρευνα εταιρείας συμβούλων ακινήτων , μόνο η Λισαβόνα είναι πλέον φθηνότερη από την Αθήνα, με ελάχιστη διαφορά. Ενας σύγχρονος χώρος γραφείου σε μια καλή συνοικία των Αθηνών ενοικιάζεται πλέον με 240 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο (τ.μ.) ανά έτος, ενώ στην πρωτεύουσα της Πορτογαλίας κοστίζει 220 ευρώ ανά τ.μ. ετησίως. Οι τιμές στα ενοίκια κτιρίων γραφείων στην ελληνική πρωτεύουσα έχουν υποχωρήσει κατά περίπου 18% σε σύγκριση με το τέλος Ιουνίου 2011. Οι αναλυτές επισημαίνουν πως τη διετία 2009 – 2011 περίπου μισό εκατομμύριο επιχειρήσεις χρεοκόπησαν, με τεράστιες αρνητικές επιπτώσεις για την αγορά επαγγελματικών ακινήτων, ενώ η κατάσταση έχει χειροτερεύσει κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2012. Η όποια δραστηριότητα καταγράφεται στον τομέα των επαγγελματικών ακινήτων περιορίζεται στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες στην ουσία μετακομίζουν από ένα ακριβό κτίριο σε ένα με φθηνότερο ενοίκιο. Πολλές επιχειρήσεις φεύγουν από μεγάλα κτίρια γραφείων γιατί εξαιτίας των απολύσεων μπορούν πλέον να χωρέσουν σε μικρότερα, επισημαίνουν οι μεσίτες. Στην έκθεση αναφέρεται πως η ζήτηση περιορίζεται στους γνωστούς πόλους γραφείων οι οποίοι στο παρελθόν ήταν ακριβοί, αλλά τώρα οι τιμές είναι προσιτές.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki