Μετά από μία χρονική περίοδο που οι εταιρείες πιστωτικών καρτών είδαν τα κέρδη τους να κατρακυλούν, οι επικεφαλής των εταιρειών αποφάσισαν να μοιράσουν γενναιόδωρες προσφορές στους καταναλωτές για να προσελκύσουν νέους πελάτες. Ήδη για τους καλύτερους και παλαιότερους πελάτες τους, έχουν δημιουργήσει μία σειρά εκπτωτικών «δώρων», μπόνους και χαμηλότερων επιτοκίων, τα οποία όπως φαίνεται αποδίδουν καρπούς.
Η κρίση του ’08 οφείλεται για τη μείωση της χρήσηςτων πιστωτικών καρτών. Οι καταναλωτές προσπαθούν όσο δυνατόν περισσότερο, μέχρι και σήμερα, να μη χρωστάνε σε καμία τράπεζα και γι’ αυτό αρκετός κόσμος προτιμά να πληρώνει με μετρητά ή με απλές κάρτες.
Συνολικά σε ΗΠΑ και ΕΕ, η ιδιωτική κατανάλωση αυξήθηκε 3% φέτος αλλά τα κέρδη/απώλειες για τη Visa, τη MasterCard και τη Discover είναι 0,57%, -1,77% και -2,75%.
Γι’ αυτό έχει ξεκινήσει μία προσπάθεια από τις συγκεκριμένες εταιρείες σε πρώτο βαθμό να διασφαλίσουν ότι δεν θα χάσουν κι’ άλλους πελάτες και σε δεύτερο, να κάνουν τους καταναλωτές να εμπιστευθούν ξανά τις πιστωτικές κάρτες ως μέσω συναλλαγών.
Η τραγική ειρωνεία είναι ότι δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που οι ίδιες εταιρείες ακύρωναν τον ένα λογαριασμό μετά τον άλλον, επειδή οι πελάτες (που τώρα θέλουν να τους προσελκύσουν) καθυστερούσαν στις πληρωμές τους.