Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Υπόθεση για τρείς

Στο τελευταίο τρίμηνο του έτους επρόκειτο, επίσης, να δημοπρατηθούν δύο νέα έργα με συμβάσεις παραχώρησης, που θεωρούνται, μάλιστα, φιλέτα. Και οι δύο διαγωνισμοί αναβλήθηκαν για το πρώτο τρίμηνο του 2015. Πρόκειται για τη μελέτη, κατασκευή και εκμετάλλευση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου, ύψους περί το ένα δισ. ευρώ, έργο για το οποίο αναμένεται να εκδηλωθεί σοβαρό ενδιαφέρον και από τους τρεις μεγαλύτερους ελληνικούς κατασκευαστικούς ομίλους, σε συνεργασία με διεθνείς συνεταίρους. Κατά πληροφορίες, θεωρείται σίγουρη η κατάθεση προσφοράς από τα σχήματα Vinci Airport - ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ACS – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Bouygues – J&P ΑΒΑΞ. Το δεύτερο έργο είναι η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος για το οποίο αναμένεται να εκδηλωθεί επίσης σοβαρό ενδιαφέρον. Η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος εκπνέει στις 3 Φεβρουαρίου και για το νέο αεροδρόμιο Καστελίου στις 18 Φεβρουαρίου. Μέχρι τότε αναμένεται να έχει ξεκαθαριστεί και η κατάσταση με το διαγωνισμό για τη γραμμή 4 του μετρό Αθήνας. Το 2014 πέρασε χωρίς να σημειωθεί ουσιαστική πρόοδος σε ένα από τα μεγαλύτερα έργα που προκηρύχθηκαν την τελευταία δεκαετία στην χώρα και συγκεκριμένα στο στοιχειωμένο μετρό Θεσσαλονίκης. Μάλιστα, προ ημερών η κοινοπραξία υπό την ΑΕΓΕΚ που είχε αναλάβει το έργο κατάθεσε αίτημα διάλυσης της σύμβασης. Τώρα αναζητείται λύση δια της δικαστικής οδού, με σφόδρα πιθανή την επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού και την κοινοπραξία να διεκδικεί αποζημιώσεις άνω του μισού δισεκατομμυρίου ευρώ. Το έργο, που θα έπρεπε να παραδοθεί στο τέλος του 2012, έχει κατασκευαστεί σε ποσοστό μικρότερο του 30%, με άγνωστη ημερομηνία ολοκλήρωσης. Πολλά για την τύχη των διαγωνισμών και των εν εξελίξει μεγάλων έργων θα εξαρτηθούν από τις εντάξεις στο νέο ΕΣΠΑ (2014 – 2020). Τα διαθέσιμα κοινοτικά κονδύλια είναι γύρω στα 2,5 δισ. ευρώ ενώ μόνο για την ολοκλήρωση ημιτελών έργων και την υλοποίηση όσων έχει υποσχεθεί η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών απαιτούνται συνολικά (εθνική και κοινοτική συμμετοχή) περί τα 5 δισ. ευρώ. Μόνο για την υλοποίηση των τμημάτων των οδικών αξόνων που είχαν εξαιρεθεί από τη συμφωνία επανεκκίνησης των έργων εκτιμάται πως απαιτείται περί το 1,2 δισ. ευρώ. Πρόκειται για δύο τμήματα του Αξονα Κεντρικής Ελλάδας (Ε65), το Τρίκαλα - Εγνατία Οδός και το Λαμία - Ξυνιάδα, και για τα τμήματα Πάτρα - Πύργος και Καλό Νερό - Τσακώνα. Τα συγκεκριμένα έργα θα κατασκευάζονται μέσω των συμβάσεων παραχώρησης που είχαν υπογραφεί την περίοδο 2007 - 2008, αλλά λόγω περιβαλλοντικών προβλημάτων, προσφυγών, κλπ, εξαιρέθηκαν από τις αναμορφωμένες συμβάσεις που ενέκρινε η Βουλή στα τέλη του 2013.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki