Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Υποδομές

Στις ράγες για το Λαύριο

«Τροχοδρομεί» στις ράγες το έργο της επέκτασης του Προαστιακού από το Κορωπί στο Λαύριο, καθώς χθες παρουσιάστηκε στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής το τελικό σχέδιο κατασκευής της που προβλέπει ηλεκτροκίνηση ελαφράς μορφής (τύπου τρόλεϊ) που θα επιτρέπει ταχύτητες έως 120 χλμ. την ώρα και θα περιλαμβάνει και ισόπεδες διαβάσεις.

Η νέα χάραξη θα είναι 32 χλμ. και ο προϋπολογισμός του είναι μειωμένος στα 140 εκατ. ευρώ. Ο υπουργός Υποδομών Μ. Χρυσοχοΐδης ανέφερε ότι η επέκταση του Προαστιακού στο Λαύριο είναι «εθνικό πρόγραμμα ενταγμένο στον κεντρικό σχεδιασμό και θα εγκριθεί σε λίγες ημέρες από την Ε.Ε.», ενώ πρόσθεσε ότι «το Λαύριο θα αποτελέσει ακόμη ένα επίκεντρο δραστηριοτήτων logistics και διαμεταφορικών λειτουργιών».

Η τελική μελέτη χάραξης αναμένεται να προκηρυχθεί το αργότερο το φθινόπωρο, ενώ το έργο πρέπει να ολοκληρωθεί πριν από το 2020. Όσον αφορά την υποδομή, ο υπουργός Υποδομών ξεκαθάρισε ότι θα είναι ελαφριά κατασκευή με μικρές ταχύτητες. «Ακούστηκαν θέματα για αστρονομικές ταχύτητες, για 200 και 250 χιλιόμετρα. Τι να τα κάνουμε αυτά; Υπάρχει κανένας λόγος να έχουμε τέτοια πράγματα, για να φτάσουμε 3 ή 5 λεπτά νωρίτερα ενδεχομένως στο Λαύριο;», αναρωτήθηκε ο υπουργός.

Η νέα σιδηροδρομική γραμμή, μήκους 32 χιλιομέτρων, θα ξεκινά από τον σημερινό κόμβο του προαστιακού στο Κορωπί και θα καταλήγει στον Νέο Λιμένα Λαυρίου. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΡΓΟΣΕ στη συγκεκριμένη γραμμή θα κινούνται πάνω από 50 εκατ. επιβάτες, καθώς το λιμάνι του Λαυρίου έχει απόσταση μόνο 15 λεπτά από το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», ενώ είναι 60 μίλια μικρότερη απόσταση για τα νησιά του Αιγαίου απ΄ ό,τι το ταξίδι από τον Πειραιά (περίπου μία ώρα και είκοσι λεπτά μικρότερη διαδρομή).

Στη γραμμή με τη νέα χάραξη θα υπάρξουν και αρκετές ισόπεδες διαβάσεις στα σημεία συνάντησης με μικρές τοπικές οδούς.

Η καινούργια γραμμή θα έχει μέχρι την Κερατέα τη χάραξη του παλαιού τρένου της Λαυρεωτικής και στη συνέχεια θα ακολουθεί νέα χάραξη. Προβλέπεται να διαθέτει δύο σιδηροδρομικούς σταθμούς (στο Μαρκόπουλο και στο λιμάνι του Λαυρίου) και επτά στάσεις (Καλύβια, Κουβαρά, Κερατέα, Αμφιτρίτη, Περιγιάλι, Θορικό, Εκπαιδευτικό Κέντρο Λαυρίου). Τις προσεχείς ημέρες, πάντως, αναμένεται να ακολουθήσει σύσκεψη στο υπουργείο Υποδομών με τις τοπικές αρχές, προκειμένου να προχωρήσει το έργο. Πάντως το υπουργείο πρέπει να κινηθεί άμεσα, προκειμένου να μη χαθούν κονδύλια περίπου 1,8 εκατ. ευρώ που έχουν εγκριθεί για τη μελέτη του έργου και πρέπει να απορροφηθούν μέχρι το τέλος του 2014.

Παρά τις καθυστερήσεις που έχουν ήδη σημειωθεί, στόχος είναι η μελέτη να προκηρυχθεί άμεσα, ώστε το έργο να δημοπρατηθεί μέσα στο 2015 και να ολοκληρωθεί μέσα στο 2019 αλλάζοντας τη δυναμική του λιμανιού του Λαυρίου.

Το σχέδιο για τις συγκοινωνίες της Αττικής

Ένα εκτεταμένο δίκτυο μέσων σταθερής τροχιάς που θα ξεκινά από το λιμάνι του Πειραιά θα φτάνει μέχρι τη Γλυφάδα, το Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», το Λαύριο, αλλά και τη Χαλκίδα και το Κιάτο και θα «καλύπτει» ικανοποιητικά μεγάλο τμήμα περιμετρικά της Αθήνας, προσδοκά να κατασκευάσει το υπουργείο Υποδομών, αλλάζοντας τη σημερινή «ραχοκοκαλιά» των μέσων μαζικής μεταφοράς και ανατρέποντας τη σημερινή εικόνα ταλαιπωρίας και καθυστέρησης των επιβατών.

Οι επεκτάσεις του μετρό στη γραμμή 4 Γαλάτσι - Πανεπιστήμιο - Ευαγγελισμός, του προαστιακού στο Λαύριο και του τραμ σε Πειραιά και πλατεία Αιγύπτου που βρίσκονται στην τελική ευθεία θα αλλάξουν τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αττικής και θα δώσουν «ανάσα» σε δεκάδες κεντρικές αρτηρίες μειώνοντας ταυτόχρονα στο ελάχιστο τις αποστάσεις.

Το αμέσως προσεχές διάστημα αναμένεται να παραδοθεί η μελέτη για τα ΚΤΕΛ της Αττικής και τον ρόλο που θα κληθούν να παίξουν σε αυτό το νέο σύστημα μεταφορών, όπου αναμένεται συνεργασία με τα μέσα σταθερής τροχιάς ώστε να «απεγκλωβιστεί» το κέντρο της Αθήνας (πλατεία Καραϊσκάκη, λεωφόρος Αλεξάνδρας κ.λπ.).

Βρέθηκαν τα λεφτά για την επέκταση του ΜΕΤΡΟ

«Ξεμπλοκάρει» ένα από τα μεγαλύτερα έργα επέκτασης του μετρό, η γραμμή 4 (Γαλάτσι - Πανεπιστήμιο - Ευαγγελισμός) καθώς ήδη η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να έχειολοκληρωθεί η στρατηγική μελέτη, η οποία θα προτείνει το μοντέλο χρηματοδότησης για τις νέες επεκτάσεις των Μητροπολιτικών Σιδηροδρόμων της Αττικής.

Η συγκεκριμένη μελέτη, που θα παραδοθεί τις επόμενες ημέρες στο υπουργείο Υποδομών, θα δίνει τις βασικές κατευθύνσεις για τη χρηματοδότηση της κατασκευής της γραμμής 4, αλλά και τις επεκτάσεις της γραμμής 2. Το σενάριο προβλέπει ότι , η συγχρηματοδότηση δεν θα αφορά μόνο πόρους από την Κομισιόν, αλλά και χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ και από ιδιωτικά κεφάλαια.

Σημειώνεται ότι η ΕΤΕπ εξέταζε το ενδεχόμενο της χρηματοδότησης της Γραμμής 4 του Μετρό, που θα εκτείνεται από το Άλσος Βεΐκου έως και τον Ευαγγελισμό, με 1 δισ. ευρώ. Το έργο προβλέπει τη δημιουργία 9 σταθμών, συνολικής έκτασης 8,9 χλμ.

Η σχεδιαζόμενη ανάπτυξη της Γραμμής 4, θα ξεκινά από το Άλσος Βεΐκου, διασχίζοντας τους σταθμούς: Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Πανεπιστήμιο, Κολωνάκι, καταλήγοντας στον σημερινό σταθμό του Ευαγγελισμού. Ωστόσο, η πλήρης ανάπτυξη της Γραμμής 4 περιλαμβάνει 29 σταθμούς, συνολικής έκτασης 33 χλμ., με τη συνολική δαπάνη να ανέρχεται στα 3,3 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με τους αρχικούς σχεδιασμούς της «Αττικό Μετρό» οι επεκτάσεις που αναμένεται να προωθηθούν μετά την κατασκευή του τμήματος Άλσος Βεΐκου - Ευαγγελισμός είναι οι εξής:

Ευαγγελισμός - Μαρούσι: Πρόκειται για το δεύτερο μεγάλο τμήμα της γραμμής 4, καθώς περιλαμβάνει 10 σταθμούς και 10 χιλιόμετρα υπόγειας γραμμής. Θεωρητικά θα δημοπρατηθεί μετά το 2015.

Άλσος Βεΐκου - Περισσός: Είναι μία σημαντική επέκταση πιθανότατα με 2 σταθμούς που θα ενώσει την Γραμμή 4 με τη Γραμμή 1 του Μετρό στον Σταθμό Περισσός, δίνοντας πολλαπλές δυνατότητες μετακίνησης στους επιβάτες.

Μαρούσι - Εθνική Οδός: Η επέκταση εντάσσεται μάλλον στη γ' φάση των επεκτάσεων καθώς για να ξεκινήσει πρέπει να έχει -έστω- αρχίσει η κατασκευή της γραμμής μέχρι το Μαρούσι. Η επέκταση αυτή θα περιλαμβάνει τρεις σταθμούς, ενώ θα φτάσει στην Εθνική Οδό περνώντας από τις περιοχές Πεύκης και Λυκόβρυσης.

Που θα γίνουν οι νέες στάσεις του προαστειακού

Το «πράσινο φως» για την υλοποίηση της επέκτασης του προαστιακού στο λιμάνι του Λαυρίου έδωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία ενέκρινε την ενίσχυση της μελέτης της β' φάσης του έργου με 1,8 εκατ. ευρώ. Η σχετική απόφαση της Ε.Ε. ουσιαστικά «ξεμπλοκάρει» το έργο της κατασκευής του δικτύου από το Κορωπί στο Λαύριο ως τμήμα του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (ΤΕΝ-Τ). Το σχέδιο της επέκτασης προς το Λαύριο προβλέπει την κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 31 χιλιομέτρων, που θα ξεκινά από τον κόμβο Κορωπίου και θα καταλήγει στο Νέο Λιμένα Λαυρίου, έργο που αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί πριν από το 2020. Η νέα γραμμή προβλέπεται να διαθέτει δύο σιδηροδρομικούς σταθμούς, στο Μαρκόπουλο και στο Λιμάνι του Λαυρίου, και επτά στάσεις στις περιοχές: Καλύβια, Κουβαρά, Κερατέα, Αμφιτρίτη, Περιγιάλι, Θορικό, Εκπαιδευτικό Κέντρο Λαυρίου.

Τρία δισ για αυτοκινητόδρομους

Το τελικό «πράσινο φως» για την κατασκευή των τεσσάρων μεγάλων αυτοκινητοδρόμων στην Ελλάδα έδωσε η Κομισιόν, εγκρίνοντας τη χορήγηση 2,97 δισ. ευρώ, από τα 4,6 δισ. ευρώ που είναι η συνολική επενδυτική δαπάνη των έργων. Με την εξέλιξη αυτή, δίνεται αίσιο τέλος στις διαπραγματεύσεις μεταξύ Αθήνας και Βρυξελλών που διήρκεσαν τρία χρόνια και όπου, μεταξύ άλλων, κρίθηκε τελικά ότι η οικονομική ενίσχυση που χορήγησε η Ελλάδα είναι σύμφωνη με τους κανόνες της Ε.Ε. για τις κρατικές ενισχύσεις. Κατά τη διάρκεια της κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων που θα πρέπει να ολοκληρωθούν έως το τέλος του 2015 αναμένεται να δημιουργηθούν περισσότερες από 6.000 θέσεις εργασίας, ενώ στη συνέχεια θα απασχολούνται στη συντήρησή τους περίπου 1.700 άτομα. Ο αρμόδιος για την περιφερειακή πολιτική επίτροπος Γιοχάνες Χαν που υπέγραψε τις αποφάσεις συγχρηματοδότησης, δήλωσε ότι αυτά τα έργα και η απότομη διακοπή τους υπήρξαν εμφανώς «θύματα» της κρίσης στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τον επίτροπο, η συνέχισή τους και το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και αρκετές ευρωπαϊκές εταιρείες είναι και πάλι διατεθειμένες να επενδύσουν σε αυτά, αποτελεί ένδειξη της αυξανόμενης εμπιστοσύνης στην ανάκαμψη της Ελλάδας.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki