Με ανάλογους ρυθμούς υποχωρεί η αγορά των ηλεκτρονικών ειδών, με την πτώση να υπολογίζεται πως φθάνει στο 55% την τελευταία τριετία. Και με δεδομένο ότι η πτώση συνεχίζεται μέσα στο 2012, τότε είναι πολύ πιθανό στο τέλος του έτους η αγορά των ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών ειδών (πλην κινητών τηλεφώνων) να είναι στο ήμισυ αυτού που ήταν το 2008! Υπό πίεση βρίσκεται και το λιανεμπόριο τροφίμων, ένας από τους πλέον ανθεκτικούς κλάδους στην ύφεση. Αν και οι απώλειες δεν είναι συγκρίσιμες με άλλους χώρους, σύμφωνα με την επεξεργασία στοιχείων της ΕΛ.ΣΤΑΤ. που έκανε το ΙΕΛΚΑ, προκύπτει μείωση των πωλήσεων κατά 9,73% συνολικά στο λιανεμπόριο τροφίμων στο επτάμηνο του 2012 σε σχέση με το επτάμηνο του 2011. Το ποσοστό αυτό εκτιμάται ότι αντιστοιχεί συνολικά για την αγορά σε αξία μεγαλύτερη από 2 δισεκατομμύρια ευρώ!
«Λουκέτο» σε 4.000 καταστήματα και απώλεια 30.000 χιλιάδων θέσεων εργασίας, πτώση τζίρου που υπερβαίνει το 40%, και έκρηξη της φοροδιαφυγής. Αυτή είναι η εικόνα που παρουσιάζει σήμερα ο κλάδος της εστίασης ένα χρόνο μετά την εφαρμογή του μέτρου της αύξηση του ΦΠΑ στην εστίαση στο 23% σύμφωνα με το Σύνδεσμο Επώνυμων Οργανωμένων Αλυσίδων Εστίασης (ΣΕΠΟΑ). Δυσοίωνες είναι και οι προβλέψεις για το επόμενο διάστημα καθώς άνθρωποι του χώρου εκτιμούν πως εάν συνεχισθεί η υποχώρηση των πωλήσεων, τότε έως το τέλος του 2012 θα κλείσουν περίπου 20.000 επιχειρήσεις, με αποτέλεσμα να βρεθούν στην ανεργία περίπου 100.000 εργαζόμενοι.
]]>Από τη διοίκηση εκτιμούν ότι η πώληση περιουσιακών στοιχείων, η οικονομική στήριξη των βασικών μετόχων και η συμφωνία με τους πιστωτές θα βοηθήσουν τον όμιλο να επανέλθει σε τροχιά ανάκαμψης. Σήμερα η εταιρεία διαθέτει 10 σημεία πώλησης και απασχολεί 130 εργαζόμενους.
Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1972 από τον Αντώνη Καρούζο ο οποίος άλλαξε τα δεδομένα στην ανδρική ένδυση στην Ελλάδα. Το πρώτο κατάστημα εγκαινιάστηκε στην οδό Δροσοπούλου στην Κυψέλη και το 1973 ξεκίνησε η πρώτη αποκλειστική συνεργασία με τον ιταλικό οίκο Ermenegildo Zegna. Στις αρχές του '80 η εταιρεία επεκτείνει τις δραστηριότητές της ανοίγοντας το πρώτο κατάστημα στη Θεσσαλονίκη και έξι χρόνια αργότερα πραγματοποιείται η έναρξη της αποκλειστικής συνεργασίας με τον ιταλικό οίκο μόδας Valentino. Τη δεκαετία του 90 ξεκίνησε η δραστηριοποίηση της εταιρείας και στον χώρο της επώνυμης γυναικείας ένδυσης. Εδώ και τρία χρόνια στο τιμόνι της εταιρείας βρίσκονται τα παιδιά του Αντώνη Καρούζου, Μανώλης και Βασίλης.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της εταιρείας: Η εταιρεία, που φέτος κλείνει 40 χρόνια λειτουργίας, υλοποιεί από τις αρχές του 2009 ένα εκτεταμένο πρόγραμμα αναδιοργάνωσης, το οποίο έχει ήδη αποφέρει ουσιαστικές βελτιώσεις και μεταξύ άλλων, στηρίχθηκε και με σημαντικές κεφαλαιακές ενισχύσεις των μετόχων της. Το πρόγραμμα αυτό περιελάμβανε δύο βασικούς στόχους:
1. Την εξυγίανση της λειτουργίας της εταιρείας, μέσω του εξορθολογισμού του δικτύου καταστημάτων της, της δραστικής μείωσης και καλύτερης διαχείρισης των αποθεμάτων της, τον περιορισμό των λειτουργικών της δαπανών, και την εμπορική εστίασή της σε τομείς με υγιή μικτά περιθώρια κέρδους και μακροπρόθεσμες προοπτικές ανάπτυξης.
2. Την εξυγίανση του ισολογισμού της μέσω της απευθείας κεφαλαιακής της ενίσχυσης και της αξιοποίησης της ακίνητής περιουσίας της, με σκοπό την μείωση των υποχρεώσεών της. Μέσω της υλοποίησης αυτού του προγράμματος, η εταιρεία πέτυχε τον πρώτο της στόχο μειώνοντας τα αποθέματά της από τα 30εκ στα 3εκ ευρώ, περιορίζοντας τις λειτουργικές της δαπάνες σε ποσοστό άνω του -50%, αυξάνοντας το μικτό περιθώριο κέρδους της από το 17% στο 37% και διακόπτοντας τη λειτουργία 10 μη αποδοτικών καταστημάτων σε μικρότερες περιοχές, όπως αυτές του Ψυχικού και της Κρήτης. Η εταιρεία όμως δεν μπόρεσε να πετύχει τον δεύτερό στόχο της, που αφορά στη μείωση παλαιών συσσωρευμένων υποχρεώσεων, αφού το ευρύτερο οικονομικό περιβάλλον απέτρεπε την ολοκλήρωση των όποιων συναλλαγών και συμφωνιών θα της επέτρεπαν να αξιοποιήσει την ακίνητη περιουσία της. Με δεδομένο ότι η διοικητική και λειτουργική αναδιοργάνωση της εταιρείας είναι σε φάση ολοκλήρωσης, και έχοντας τη διαρκή και αμετάκλητη στήριξη των μετόχων και του προσωπικού της, καθώς και την έμπρακτα αποδεδειγμένη αρωγή των τραπεζών και προμηθευτών της, η εταιρεία πιστεύει πως με την υπαγωγή της στο Άρθρο 99 θα μπορέσει να επιτύχει τον τελικό στόχο της εξυγίανσης του ισολογισμού της και να επιστρέψει γρήγορα σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης και κερδοφορίας.
]]>Ήδη η εταιρία έχει συμφωνήσει και συνάψει μακροχρόνια εγγυημένα οριστικά συμβόλαια μίσθωσης, με αντίστοιχες εξασφαλίσεις για καταστήματα που αντιστοιχούν σε ποσοστό μεγαλύτερο του 80% των συνολικών εμπορικών χώρων ενώ βρίσκεται σε διαδικασία προχωρημένης διαπραγμάτευσης για το υπόλοιπο ποσοστό. Η δεύτερη φάση, επένδυσης 20 εκατ. ευρώ και εμπορικής επιφάνειας 15.000 τ.μ. περίπου, για την οποία έχουν υπογραφεί προσύμφωνα μίσθωσης κατά 100%, αναμένεται να ξεκινήσει στις αρχές του 2013 και θα προσθέσει στο Smart Park τα Village Cinemas και κατάστημα Praktiker.
Σε ακτίνα 30 μόλις λεπτών από το Smart Park κατοικούν περισσότεροι από 1,2 εκατ. άνθρωποι ενώ σε απόσταση 60 λεπτών ο αριθμός αυξάνεται σε 3,8 εκατ. Επιπλέον, το Smart Park διαθέτει πλέον των 2.000 θέσεων στάθμευσης, ενώ η πρόσβαση σε αυτό γίνεται εύκολα και γρήγορα μέσω της Αττικής Οδού και των τοπικών οδών. Το Smart Park αναπτύσσεται στην περιοχή "Γυαλού" του Δήμου Σπάτων, στο τέλος του κλάδου της Αττικής Οδού προς τη Ραφήνα, σε άμεση σύνδεση με το McΑrthurGlen Designer Outlet Athens και δίπλα στο Αττικό Ζωολογικό Πάρκο. Μαζί με το McArthurGlen Designer Outlet Athens, θα δημιουργήσουν ένα μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα οικογενειακό προορισμό διασκέδασης και αγορών, συνολικής δομήσιμης επιφάνειας που πλησιάζει τα 80.000 τ.μ. περίπου.
]]>Ξεκινώντας από τον κλάδο των ηλεκτρικών-ηλεκτρονικών συσκευών, «νωπές» είναι οι μνήμες από τη φυγή της γαλλικής πολυεθνικής FNAC -τα περισσότερα καταστήματα της οποίας κατέληξαν στην αλυσίδα Public του Πάνου Γερμανού-, ενώ πριν από μερικές ημέρες ο όμιλος Media - Saturn, ανακοίνωσε το κλείσιμο τριών καταστημάτων του δικτύου: του Media Markt Φαλήρου, του Saturn στον Σταθμό Λαρίσης και του Saturn Πυλαίας στη Θεσσαλονίκη. Από τα καταστήματα αυτά, μόνο το 50% του προσωπικού θα απορροφηθεί σε άλλες θέσεις του ομίλου, ενώ τρία ακόμη καταστήματα Saturn θα αλλάξουν ονομασία μπαίνοντας στο δίκτυο Media Markt. Σημαντικά όμως είναι τα προβλήματα ρευστότητας τα οποία αντιμετωπίζει και η Ηλεκτρονική, η οποία στη δωδεκάμηνη χρήση που έκλεισε στις 30 Ιουνίου του 2011 εμφάνισε ζημίες ύψους 11,4 εκατ. ευρώ με πτώση του τζίρου κατά 25% περίπου. Η διοίκηση του ομίλου εκτιμά ότι τα κεφάλαια επαρκούν για να αντιμετωπίσει ο όμιλος τις οικονομικές δυσκολίες, ωστόσο η ένταση της ύφεσης αλλάζει το σκηνικό. Σημειώνεται ότι τον περασμένο Μάιο η εταιρεία υπέγραψε προσύμφωνο με τρεις τράπεζες για την αναχρηματοδότηση του βραχυπρόθεσμου τραπεζικού δανεισμού, ενώ παράλληλα συμφωνήθηκε κεφαλαιακή ενίσχυση κατά 13,5 εκατ. μέσα από διαδικασία sale and lease back και κατά 6,5 εκατ. μέσα από αύξηση μετοχικού κεφαλαίου (εκ των οποίων τα 5,5 εκατ. καταβλήθηκαν από τον βασικό μέτοχο κ. Ιωάννη Στρούτση).
Ο δεύτερος κλάδος ο οποίος αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα ρευστότητας είναι αυτός της Ενδυσης-Υπόδησης. Πιο συγκεκριμένα, η Ridenco, η οποία έχει μπει στο άρθρο 99, έχει ζητήσει παράταση μέχρι τις 23 Νοεμβρίου να παρουσιάσει ένα νέο σχέδιο αναδιάρθρωσης με τους πιστωτές της, αν και η καθυστέρηση στην επίτευξη της συμφωνίας για την αναδιάρθρωση των οφειλών οδήγησε τον όμιλο σε απώλεια των συμβολαίων αντιπροσώπευσης που είχε σε γνωστές διεθνείς φίρμες (Timberland, Nautica και LaMartina). Αναφορικά με την αναδιάρθρωση του δικτύου καταστημάτων, αναφέρουμε ότι ήδη έχουν κλείσει οι θυγατρικές σε Εσθονία, Τσεχία, Ρουμανία και Ιταλία, ενώ άγνωστη παραμένει η τύχη των καταστημάτων σε Ουγγαρία, Τουρκία, Κύπρο, Ισπανία, αλλά και στην Ελλάδα. Στο άρθρο 99 μπήκε και ο όμιλος Glou παρά τις προσπάθειες της γερμανικής πολυεθνικής Puma να μην εισαχθεί, υποστηρίζοντας ότι δεν έχει τις προϋποθέσεις ένταξής της στο συγκεκριμένο άρθρο. Υπενθυμίζεται ότι, τον περασμένο Οκτώβριο, η Puma AG ανακοίνωσε την πρόθεσή της να ασκήσει ποινική δίωξη κατά των αδελφών Γλου, καθώς -όπως υποστηρίζει- διαπίστωσε οικονομικές ατασθαλίες. Σήμερα, διεκδικεί από τους πρώην συνεργάτες της ποσό ύψους 55 εκατ. ευρώ. Το άνοιγμα της Glou προς τράπεζες, προμηθευτές και πιστωτές εκτιμάται ότι ξεπερνά τα 250 εκατ. ευρώ.
]]>Ταυτόχρονα, επενδύουν στην ανάπτυξη νέων καταστημάτων σε περιοχές που δεν έχουν παρουσία, με έμφαση στην επαρχία. Στο πλαίσιο αυτό, τον τελευταίο μήνα η Carrefour Μαρινόπουλος εγκαινίασε το 33ο υπερμάρκετ της Ελλάδας στην πόλη της Τρίπολης και συγκεκριμένα στη θέση Μπελεσίτσα, στο 2,4ο χλμ. Ε.Ο. Τριπόλεως - Πύργου. Δύο νέα καταστήματα άνοιξε και η ΑΒ Βασιλόπουλος. Το πρώτο βρίσκεται στη Λιβαδειά στη θέση Ισώματα και το δεύτερο στην περιοχή των Κάτω Πατησίων, ανεβάζοντας τον αριθμό των καταστημάτων της στα 232. Σημειώνεται ότι το τελευταίο κατάστημα έχει αποκτηθεί από την Ατλάντικ. Ανάλογες κινήσεις πραγματοποιεί και η αλυσίδα σουπερμάρκετ My Market (Metro), η οποία πραγματοποιεί εντός του 2011 επενδύσεις ύψους 40 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία 9-10 νέων σημείων πώλησης. Περαιτέρω, την ενίσχυση της θέσης τους στην ελληνική αγορά επιδιώκουν και οι αλυσίδες Σκλαβενίτης και Βερόπουλος. Ειδικότερα, το τρέχον έτος, ο όμιλος Βερόπουλου κινείται με πολύ προσεκτικά «βήματα» και επικεντρώνεται στον περιορισμό του κόστους και στη συνέχιση με αμείωτη ένταση των προσφορών και των μειώσεων τιμών μέσα από τα καταστήματά του. Εκτός Ελλάδας, ο όμιλος προτίθεται να κινηθεί στη δημιουργία νέων καταστημάτων, με έμφαση στη Σερβία (Βελιγράδι). Η αλυσίδα Σκλαβενίτης το 2011 ενίσχυσε σημαντικά το δίκτυο των καταστημάτων της, καθώς απέκτησε 10 νέα καταστήματα, σε σημεία που μέχρι πρότινος λειτουργούσαν καταστήματα Ατλάντικ.
]]>